Režie:
Pavel SoukupScénář:
Lucie KryzováKamera:
Miloslav HolmanHudba:
Jindřich KravaříkHrají:
Alexandra Vostrejžová, Viktorie Vítová, Marek Němec, Barbora Bočková, Magdalena Čečo, Petra Bučková, Vlastina Svátková, Terezie Holá, Marek Holý (více)Obsahy(1)
Anna, influencerka známá svým provokativním obsahem, se na sítích tajemně odmlčí. Když patnáctiletá Nina najde fotku polonahé Anny v mobilu svého táty, rozhodne se ji vypátrat. Sled dalších událostí změní život jak Nině, tak její rodině. Thriller #annaismissing je volným pokračováním úspěšného seriálu #martyisdead ověnčeného International Emmy Award 2020. (Aerofilms)
(více)Videa (2)
Recenze (213)
Upřímně jsem šel do kina spíše kvůli ostatním, než že bych měl o tomto snímku jakékoliv vážné mínění. No a vize se částečně naplnila, tvůrci do postav automaticky nacpali všechny trendy anglicizmy a na povrch prosakují klasické průsery spojené se sociálními sítěmi, ale vlastně je to jako kriminálka dost poutavý, několik dějových rovin se parádně překrývá, hudba umocní tlak a zoufalství postav, no a vlastně to i celkem vhodně vykulminuje. Asi je to dobrý film pro střední školy, následky něčeho dosti nevinného se ukáží jako fatální, což tak je a strašně se mně líbilo, že je zde Anna vyzobrazena ne jako čistá oběť, ale zároveň jako siréna, která svádí, manipuluje a váže na sebe zvrhlíky sama. 7/10 - znovu už ne, ale kino fajn ()
Takhle si představuji český film, který můžeme poslat do zahraničí a nemusíme se bát žádné ostudy. Nečekal jsem mnoho, a to více jsem z kina odcházel nadšený. Je to velká pecka, která je fakt dobře napsaná, natočená a hlavně zahraná. Minulý rok se chválil Banger!, tenhle rok to bude zrzavá Anička, která zmizela. Mám z tohoto filmu opravdu velkou radost, protože parádně funguje, a když už si říkáte, že víte, co bude dál, tak vás film překvapí. Moc se mi líbí jistá amorálnost postav a taky to, že postavy nejsou rozdělené na "dobré a špatné". Režisér Pavel Soukup odvedl luxusní práci a je vidět, že má hodně talentu a umí s filmem jako médiem pracovat. Velmi jsem si užil budovaní napětí, práci s atmosférou, a následně i samotnou pointu filmu. O scénář se postarala Lucie Kryzová, a je vidět, že má nakoukáno a zná, díky tomu je její scénář hravý, zajímavý a překvapí. Zaujal mě střih od Tomaše Holocsy, který byl správně dynamický a progresivní, skvěle propojoval dění na obrazovkách monitorů a mobilů s hlavním příběhem. Osobně jsem hodně nadšený z obsazení, protože všichni herci jeli na 100% odvedli výbornou práci a skvěle mi prodali daný příběh. Alexandra Vostrejžová má talentu na rozdávání a hraje civilně a uvěřitelně, a díky tomu je její herecký projev neskutečně silný. Viktorie Vítová si hlasitě říká o to, aby v budoucnu hrála více postav femme fatale, jenž muže dostanou do těch největších potížích. Má v sobě něco svůdného, zákeřného a taky nevinného. Magdalena Čečo se svou rolí poprala velmi dobře a její výkon se mi dost líbil, hlavně její přesné a úderné hlášky. Marek Němec je perfektní a spoustu scén si krade pro sebe svým naprosto přesným a silným výkonem. Jsem z filmu dost nadšený, ale bohužel pár chybiček by se našlo, naštěstí nejde o nic zásadního. #annaismissing je velká pecka, která si zaslouží každého diváka. ()
Tvorbu Pavla Soukupa znám už dlouho a snažím se ji aktivně sledovat už od prvních Pionýrů hororu a Třídy smrti, která v téhle antologii byla rozhodně jedním z nejvýraznějších počinů. Vždycky jsem doufal, že to tenhle člověk dotáhne až k celovečeráku, jelikož málokterý z novějších českých tvůrců má takový talent a vysoký potenciál. Když přišel #marty, dal jsem to celé jedním dechem, ale přišlo mi, že to není úplně dotažené, že tam je co zlepšovat a i přes naprosto pohlcující atmosféru jsem tomu dal jen tři hvězdy. A #anna měla být původně druhá série, nezávisle na #martym, ale dotáhla to až do kin jako regulérní film, tak jsem neváhal a při nejbližší příležitosti na to šel do kina. Dokonce i brácha se mnou šel a to ho nezajímá nic, co by zajímalo mě. #anna je ve výsledku #martymu hodně podobná, především strukturou vyprávění, dávkováním zvratů, neskutečně napínavou atmosférou i nedotaženostmi ve scénáři, ale přijde mi, že v #anně už se Soukup posunul dál a i když scénář by rozhodně potřeboval dotáhnout (a víc využít některé postavy - a navíc Soukup ten scénář nepsal, takže to není přímo jeho vina) a je největší slabinou celého filmu, výsledek funguje značně lépe než #marty. Nevypadne z toho nic laciného a hlavně Soukup celou dobu přesně ví, co chce říct a kam to chce gradovat. A když vás to pohltí, nezbyde vám nic jiného, než tuhle až do poslední chvíle nejistou hru odkoukat až do konce. Velice mě potěšila i určitá propracovanost postav. Ne že by to bylo zrovna psychologické, ale jsem rád (a v české kinematografii obzvlášť, protože takový přístup k postavám zde skoro neexistuje), že tu jsou všichni, doslova všichni, vykresleni neutrálně - žádný čistý klaďas nebo záporák, žádné černobílé vidění světa, prostě shrnutí kladů i záporů každého, jako v realitě. O to je to celé napínavější a když si k tomu člověk přidá solidní filmařskou stránku (a to nejen co se týče kamery, ale také výrazné a působivé práce se střihem a především se zvukem, protože jsem po dlouhé době v českém filmu všem bez problémů všechno rozuměl) a překvapivě povedené a uvěřitelné herecké výkony, nemůže z toho vylézt špatný film. S určitými mínusy ano, proto taky nedávám plný počet (a trošku mi vadí ta malá utnutost konce, ale uznávám, že takhle zanechá největší dopad), ale výsledek je solidní i tak a do kina se na to vyplatí jít, protože kvalitnějších českých filmů za posledních x let moc nevzniklo a tenhle jako jeden z mála umí zaujmout, fungovat, nepůsobit trapně ani hloupě a odvádí přesně tu práci, kterou odvádět chce. V naší kinematografii je to doslova klenot, když vím, co se tu v posledních letech točí. Snad Pavel Soukup bude s #annou slavit úspěch a v budoucnu se od něj dočkáme dalších filmů, protože přesně takové oživení česká kinematografie potřebuje. A jestli jsem v titulcích viděl dobře, trochu tu s ním spolupracoval i Adam Sedlák a jestli je to TEN Adam Sedlák, mohla by se pomalu rodit česká nová vlna. 4* ()
Na celovečerní debut je to velmi povedené. Škoda, že film u nás tak nějak "prohučel". Chápu, že komedie s Langmajerem asi přitáhnou víc lidí. Už #martyisdead byl skvělý projekt a tímhle to dotáhli ještě o level dál. Opět se nám tu snaží ukázat, jaké jsou sociální sítě svinstvo a jaké peklo mohou v životě lidí napáchat. Je super vidět, že se i u nás dá natočit chytrá detektivka, která si vás dokáže celou dobu vodit pěkně za nos. Mladá 15-ti letá influencerka náhle zmizí. Ze začátku ji nikdo nehledá, ale po dvou týdnech je vyhlášeno pátrání. Stopy nejsou žádné. Ona Anna nebyla zrovna svatoušek a na internetu si svou křižáckou kampaní nadělala mnoho nepřátel. Mladá Nina se vydá po ní pátrat. Jediným vodítkem je Anina odhalená fotka v telefonu jejího otce. Je on ten hlavní podezřelý? Jaké má otec tajemství a proč by se s Annou vůbec scházel? Postupně se seznam podezřelých rozšiřuje a vy stále tápete stejně jako naši hrdinové spolu s policií. Taky jsou tu hezky implementovány různé chaty atd. Přesto, že si nepřipadám starý, mě trochu udivuje vyjadřování mladých, kdy už asi nelze vyslovit větu bez nějakého toho anglického slovíčka... Ale to je jen detail, film určitě stojí za vidění. ;) "Zničím ti život!" ()
Závěr mě zklamal - chybí zúčtování s pachatelem a kromě dobově moderního pohoršování se nad románky starších mužů s čerstvě zletilými dívkami se filmový svět vůbec nezabývá pochybnostmi nad tím, že dcera leze otci do telefonu a zabývá se jeho intimním světem, což považuju za stejně otřesné jako jiné poklesky (dopady aktivity "dick hunter"), kterými se film zabývá. Solidní rozpor s reálným světem, kde se legislativa snaží bránit např. bezpečnostním kamerám ve snímání sebemenšího prvku soukromí (jakkoliv by to pomohlo odhalení případného vandalismu nebo zločinů), ale lezení dcery fotrovi do telefonu a následné bádání nad jeho nevěrami její chování jakoby posvěcuje. Dcera detektivka o svých činech ani nepochybuje ve chvíli, kdy prochází videoarchív s mladší sestrou před obrazovkou a neřeší, co případný drastický záběr způsobí na psychice sestry - bizár. Jinak je to ucházející detektivka ze života mládeže visící na internetu, kde jsou egoistické postavy včetně egoistických influencerek matky s dcerou uvěřitelné. Autorům se daří rozptýlit pozornost a občas tak s úspěchem u zkušenějších diváků bojovat proti očekávání a hádání. ()
Galerie (12)
Zajímavosti (5)
- Film má i seriálovou podobu rozdělenou do devíti epizod. Seriál je o více než půl hodinu delší a nabízí nové i rozšířené scény. Některé scény jsou v seriálu oproti filmu v jiném pořadí. (fisus)
- Sestra Niny (Alexandra Vostrejžová) hraje na VR (Virtuální realita) známou českou hru „Beat Saber“. (griph)
- Filmový projekt vznikl ve spolupráci s Nadací PPF. (Leopard105)
Reklama