Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V Lugaši je opět ukraden legendární diamant, Růžový panter. Místní vláda znovu povolává na pomoc muže, který je jediný schopný klenot najít - komisaře Clouseaua. Clouseau má však podezření, že za krádeží je Charles Litton, se kterým se už několikrát ohledně krádeže tohoto klenotu setkal, a tak se vydává do Londýna. Brzy však pochopí, že cestě do zkorumpovaného státu se nevyhne, a tak nasedne do letadla, které se však ztratí kdesi nad mořem. Zdá se, k velké radosti komisaře Dreyfuse, že tentokrát je s legendárním komisařem Clouseauem konec. Zvědavá reportérka Jouvetová se však s jeho zmizením nehodlá smířit a snaží se odhalit, co se s potrhlým komisařem skutečně stalo. Při svém pátrání však naráží na neochotu o události mluvit. Nikdo, včetně bossů mafie, jí není ochoten nic říci. A tak nezbývá věřit, že Clouseau nezemřel, ale že opět vyčkává, aby se v pravý čas mohl kdesi, k hrůze komisaře Dreyfuse, objevit. (TV Prima)

(více)

Recenze (119)

tron 

všechny recenze uživatele

„Nejestvuje slovo, ktoré by ho dokázalo vystihnúť.“ – „Čo tak génius?“ Ojedinelý kinematografický zážitok. Ako pokračovať v úspešnej sérii, ktorej herec zomrel a to bez toho, aby ho pre-obsadili? Píšte si recept. Dáte dokopy (nedá sa asi povedať „natočíte“) hodinu a pol dlhý film. Úvodná scéna s titulkami by mala trvať čo najdlhšie, dajme tomu 7 minút (!), aby ste so zvyškom filmu mali čo najmenej roboty. 80% zvyšnej stopáže vyplníte reprízou (!!) najslávnejších scén z predchádzajúcich dielov a zvyšok doplníte nepoužitými scénami z minulosti (!!!) a novými scénami, ktoré narýchlo dotočíte so žijúcimi hercami z prvých častí (comeback hlási nielen Robert Loggia, ale tiež David Niven z jednotky) ako spomínajú na postavu, ktorú hral herec, ktorý vám nečakane zomrel. Takže sa s nimi rozpráva novinárka, spýta sa ich na Clouseau, zrak sa im zahalí nostalgiou, povedia niekoľko viet a nasleduje 10-minútová scéna z predchádzajúcich dielov. Ak aj nie sme nútení sledovať starú scénu, tak nové sú len biednou parafrázou na staré (Dreyfusovo spomínanie pred novinárkou je v podstate kópia Dreyfusovej smútočnej reči z hitu Ružový panter opäť zasahuje). Dole klobúk aspoň za finále s Clouseauovým otcom, psom a komorníčkou, ktorá je v tejto rodine azda už až pridlho (nezabudnuteľná pasáž). Starého pána Clouseaua stvárnil Richard Mulligan (generál Custer z antiwesternu Malý veľký muž po boku Dustina Hoffmana) a spravil to tak geniálne, že som si fakt myslel, že túto scénu ešte stihol natočiť (zamaskovaný) Sellers. Ešte párkrát som sa dobre pobavil („telefén“, hotelová slúžka, masáž), ale inak ma to pravdupovediac už fakt nebavilo. Otázka etiky je na samostatnú kapitolu, nechce sa mi do nej púšťať. Je paradoxné, že napriek tomu všetkému snímke pravdupovediac neviem dať menej, ako 3*, lebo nech to znie akokoľvek šialene a neuveriteľne... ono to vlastne nie je zlá komédia. A keď uvážime, aké zverstvá nám táto séria darovala (napr. to otrasné „čosi“ s Alanom Arkinom), tak 3* si to snáď naozaj azda vari možno určite zaslúži. ()

C0r0ner 

všechny recenze uživatele

I když tady ještě hrál Sellers, tak to byla dost slušná bída. Všechno, co bylo dřív dobré, je už jenom trapné a vyčpělé. Většina vtipů se absolutně míjí účinkem a celý film je vlastně úplně zbytečný. Na další díly už koukat nechci, protože si nedovedu představit, jak moc špatné musí být. Bez Sellerse prostě Panter není. I když tenhle taky už skoro nebyl. 50% ()

Reklama

El-Barto 

všechny recenze uživatele

První polovina ještě s Peterem Sellersem neni o nic horší než předchozí díly. Druhá už bohužel opakuje nejznámější scénky, které už prostě všichni známe a vyšetřování ztráty diamantu najednou neni ani na druhé koleji. Sice ten zbytek filmu je nuda, ale i tak jsem rád, že se film dotočil alespoň jako pocta nejlepšímu a jedinému šéfinspektorovi všech dob. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

První půlka filmu, natočená ještě dříve s živým Peterem Sellersem a sestavená z nepoužitých scén a záběrů nemá chybu a je (dokonce i svědomím, že je to vlastně filmový odpad) dokonalá...pásmo retrospektivních scén v druhé půlce jde kvalitativně o několik řádů dolů a kazí dojem z filmu. Řada lidí vyčítá tvůrcům, že tenhle film vůbec vznikl a jaký že má vlastně jeho vznik (mimo finančních důvodů) smysl. Já jeden vidím - byla by obrovská škoda, kdyby se geniální scény vytříděné dříve jako nepoužitelné či nepoužité (kupříkladu ta s ,,mesáží" či bazénem plným želé) nedostaly k divákům... ()

P. J. D. 

všechny recenze uživatele

Na jednu stranu zklamání z pouhé rekapitulace předchozích dílů, na druhou stranu však rovněž i pochopení nad tím, že výsledný film měl vlastně vypadat úplně jinak, avšak nečekaný zvrat okolností (smrt Petera Sellerse) zapříčinila změnu původních plánů a prakticky stavění a vytváření snímku za odlišných podmínek. Člověk tak sice nedostane příliš nového, avšak i tak se místy zasměje, protože určité vtipy se zkrátka neomrzí. Pro určité opakování však a jistou nucenou křečovitost ale dávám 3/5. Je to škoda, ale chápu to a akceptuji. ()

Galerie (49)

Zajímavosti (9)

  • Ve scéně s výtahem, kde se inspektor snaží vystoupit s nákupem, není po rýži ve výtahu ani památky. Po úspěšném vystoupení z výtahu na zemi pořád rýže není. Scéna dál pokračuje s přicházející sousedkou. Na konci scény, kdy sousedka nastupuje do výtahu, je rýže na podlaze celá hromada. (Mydlivoj)
  • Film byl věnován (a je vlastně celý jeho vzpomínkou) Peteru Sellersovi. Doslovně zní věnování v českém překladu takto: „Věnováno Peterovi, jedinému pravému inspektorovi Clouseauovi.“ (mar48)

Reklama

Reklama