Reklama

Reklama

Komisař Clouseau na stopě

  • Česko Komisař Clouseau na stopě aneb Výstřel v temnotě (více)
Trailer

Obsahy(1)

Na zámku milionáře Ballona je čtyřmi výstřely zastřelen řidič Migel. Maurice, který našel u zastřeleného řidiče služebnou Marii Gambrelliovou, zavolal policii a zůstal v místnosti, aby Maria nemohla utéct. K případu je přivolán komisař Clouseau, který začne s vyšetřováním svým osobitým způsobem, ale záhy je z případu odvolán, neboť se komisař Dreyfus obával, že Clouseau na zámku zesměšní policii. Ráno je však případ vrácen Clouseauovi, neboť pan Ballon si Clouseaua osobně vyžádal. Maria Gambrelliová byla ještě večer uvězněna, neboť je hlavní podezřelou, ale inspektor Clouseau, který se do Marie zakoukal, je přesvědčen, že Marie jen někoho kryje. Clouseau se rozhodne Marii z vězení propustit, jelikož předpokládá, že sledováním Marie odhalí pravého vraha. Clouseau začne se sledováním Marie hned od věznice v převlečení za prodavače balónků. Clouseau je místním strážníkem zatčen, neboť nemá povolení k prodeji. Clouseau najde Marii v zámeckém skleníku – ta má v ruce zkrvavené zahradnické nůžky a na zemi leží probodnutý zahradník Georges. Maria je opět uvězněná, ale Clouseau ji propustí, aby ji mohl sledovat a odhalit skutečného vraha. Komisař Dreyfus už je na pokraji nervového zhroucení, protože kamkoliv Clouseau vkročí, způsobí chaos. Už jsou čtyři mrtvoly a Clouseau stále trvá na své verzi, že Maria Gambrelliová není vrahem. Clouseau jde večer s Marií do několika klubů, což má za následek další čtyři mrtvé lidi, ale tentokrát je jasné, že chce někdo odstranit Clouseaua. Inspektor Clouseau svolá všechny obyvatele zámku do jedné místnosti, aby jim údajně odhalil vraha. Přitom očekává, že vrah se dá na útěk, jakmile Clouseauův pomocník Hercule zhasne. Když nastane tma, dají se na útěk všichni a k odjezdu ze zámku použijí auto inspektora Clouseua. Nikdo netušil, že komisař Dreyfus zešílel a umístil do Clouseauova auta bombu, která po pár metrech vybouchne… (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (196)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Vznik této komedie předznamenal jakým stylem humoru se anglický nefalšovaný majstrštyk bude ubírat. Hlavní znak hrdiny? je to děsnej magor (v Červeném trpaslíkovi vymysleli příznačný název: SMEGHEAD) Tak nějak na tom je i Peter Sellers jako Inspektor Clouseau. Jasné je, že ho každý má rád díky jeho nešikovnosti, způsobu chování a vyšetřování. Výborný příběh a překvapivě vtipné rozuzlení tohoto teoreticky druhého, ale prakticky prvního příběhu inspektora Clouseau předznamenala jasnou budoucnost Růžovému pantherovi a tak dal šanci vzniknout dalším úspěšnějším i méně úspěšným pokračováním. --- Mít deset takových jako je Clouseau mohl bych zničit celý svět. ()

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

Už z názvu je patrné, že tohle není plnohodnotný díl série, protože tento film není o diamantu Ružovém panterovi, ale pouze o nešikovném kultovním inšpektórovi Clouseau. Ten je omylem přidělen na případ vraždy, ve které je hlavní podezřelou krásná Maria Gambrelliová, do které se komisař zamiluje. I tento film je velmi povedenou taškařicí, která navíc dává spatřit světlo světa posléze uchytivším se postavám jako Kato nebo vrchní inspektor Dreyfus, jež budou patřil neodmyslitelně k dalším dílům. Kvalita je pořád výborná, hudba k titulkům taky, ale diamant je diamant! 85% ()

Reklama

Pierre 

všechny recenze uživatele

Fakta, Herkule, fakta. Záleží jen na faktech. Clouseaův sólo film a spin-off po prvním Panterovi je paradoxně možná můj nejméně oblíbený film s Peterem Sellesem coby tímto nejslavnějším inspektorem (abych se vyhl zmatkům v číslování série.) Zatím jsem k němu ani neměl aktualizovaný komentář, ačkoliv jsem i tento díl viděl hodněkrát. Uvedení série po letech pro změnu na České televizi a u spin-off i přímo s původním dabingem ČST z r.1973, kde si Fišer poprvé nadaboval Sellerse jsem tedy využil k dalšímu opáčku, po kterém už koment konečně dodám. A musím říct, že to byl trochu zvláštní pocit sledovat film se stylovým dobovým dabingem, ale zároveň pořád slyšet ten novější, který mám naposlouchaný a lépe pracuje s některými hláškami jako především Clouseauovými komoleninami, které asi ještě tehdy v ČST nezaznamenali, protože se naplno rozjely až v dalších dílech. Mladý Fišer má hlas příjemně serióznější, charismatický. V devadesátkách zněl možná už zase až moc žoviálně, ale tak mi příjde, že ve druhém dabingu zní krapet ostříleněji. Takže...možná by si to nikdo nepomyslel (notabene u Pantera), ale já tentokrát budu preferovat zcela vyjimečně novější dabing! Jako budu preferovat samotné  novější filmy se  Sellersem  coby Clouseauem! Viděl jsem názory, že je tento díl nejlepší z celé série, ale já se spíše přidávám k těm, kteří tvrdí, že to nejlepší mělo ještě přijít. Tohle je prostě předěl mezi stylem jedničky (stylová krimi) a už bláznivou komedií a není to ještě  ještě tak jisté.  Možná překvapivě se mi hodně líbí titulní sekvence  v podobě dlouhého záběru na  večerní  hemžení v Ballonově domě před vraždou podbarvenou nádhernou  Manciniho písničkou. V tomto momentu je Edwars stejně jako v rovněž šedesátkovém Tiffanym-Večírku a prvním Panterovi prostě stylový a atmosféricky, i když třeba trochu zdlouhavý.  Za mě je to krása. Sellers se tam ještě vůbec neukáže a je to takový hezký předvoj, kdy čekáme na komika.  Některé Sellersovy kousky ale ještě nejsou tak vtipné (minimálně nudistická kolonie), dokonce i on sám v této postavě podle mě  vyzrál až s časem stejně jako Herbert Lom coby Dreyfuss.  Na stopě také ještě neobsahuje charakteristické převleky, ale už tady spolehlivě pobaví Clouseauvo nafukování, kriminalistické přednášky, závěrečný výslech a všechny scény s pohlednou Marii Gambrelliovou, hlavně ta v bytečku po společném večírku, kde si Edwars opět neodpustí svoje v šedesátkách tak oblíbené žvanění  opilých krasotinek.:o ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Vydařené oživení slapstickové tradice (a slovu slapstick je ve scéně s tágy navrácen jeho původní význam). Těžko si tenhle film představit bez Petera Sellerse, který na rozdíl od jiných pokračovatelů zlaté éry grotesky nenapodobuje konkrétního komika, ale vytvořil si vlastní styl. Komisař Clouseau na stopě je ideální k jeho letmému rozebrání, pár následujících řádků každopádně předpokládá znalost filmu. Základ Sellersovy postavy tvoří její proměnlivá idiocie. Clouseau je schopen strčit si do kapsy hořící zapalovač, ale také vymyslet plán, jenž by po vyeliminování několika desítek proměnných teoreticky mohl fungovat. V zásadě ale klame tělem, resp. svou funkcí. U většiny postav, vyjma zamilované (tzn. zaslepené) dívky, to po počáteční snaze o smysluplný dialog vede k rezignaci. Pro ostatní se stává nedůležitým, lhostejným, což výborně vystihuje scéna, jíž by měla každá detektivka vrcholit – odhalení vraha. Vrazi se začnou „odhalovat“ navzájem a bezradný Clouseau se obrací na kameru, hledaje pochopení alespoň u diváků. Záruku smíchu představuje u Sellerse, stejně jako u komiků němého období, konfrontace s objekty, ať neživými či živými (pták, ženská nožka), které mu přijdou do cesty a které při svém šíleném egoismu vnímá jako nepřátelské. Neustále je zrazován také okolním prostředím, jež se mu nepřizpůsobuje a jemuž se on sám přizpůsobit nedokáže. Proto neustále padá do fontány, stojící stále na tomtéž místě. Méně zábavné jsou opakované Katovy útoky. Poprvé je jeho chování vtipné pointou (jenom zkouška), podruhé tím, že pointu známe, ale další scény stejného typu jen naplňují známé pořekadlo o opakovaném vtipu… Sellers neopomíjí ani hlavní výsadu zvukového filmu, slovní humor zde však nestaví ani tolik na legračním hlase (to spíše ve Večírku) jako na obsahu promluv, které sice dávají smysl, ale pouze nahlížené clouseauovskou převrácenou logikou. Jakoby trucovitě odmítal věřit zažitým pravdám a vymýšlel si vlastní. Osamělý bojovník, či zkrátka idiot? Rozhodně muž budící smích. 75% Zajímavé komentáře: Marigold, Oskar, bloom ()

RHK 

všechny recenze uživatele

Jedna ze 140 nejlepších komedií - 140 Greatest Comedy Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/. Vynikající komedie s Peterem Sellersem coby extrémně nešikovným inspektorem Clouseau na stopě stále se zvětšující série vražd (díky jeho svérázným vyšetřovacím metodám). Napsáno podle divadelní hry "L´Idiot", ale je z toho svérázný plnohodnotný fim. Sellersův nádherný situační i slovní humor s vodopádem gagů je doplněn originálním hudebním partem Henry Manciniho, kde se Vám vryje pod kůži stoupající a klesající kytarová linka doplněná melodií sirény francouzské policie. Podobně geniální je i Manciniho hudba k dalším dílům Panterů, které opět režíroval Blake Edwards a ve většině z nich se objevil Peter Sellers. Trailer: http://www.csfd.cz/film/2556-komisar-na-stope-komisar-clouseau-na-stope-clouseau-na-stope-shot-in-the-dark-a/videa/ ()

Galerie (40)

Zajímavosti (11)

  • Herbert Lom (Charles Dreyfus) dostal svou roli tím způsobem, že mu jednoho dne zavolal režisér Blake Edwards a řekl mu: „Viděl jsem tě v mnoha gangsterkách, ale cítím, že máš komediální talent.“ (HawkeyP)
  • Během natáčení docházelo k mnoha osobním sporům mezi Peterem Sellersem (Jacques Clouseau) a režisérem Blakem Edwardsem. Po skončení natáčení proto také oba dva přes velký úspěch filmu jakékoli úvahy o společném pokračování odmítli. Společnost United Artists se sice roku 1968 pokusila projekt vzkřísit filmem Inspektor Clouseau (1968) s Alanem Arkinem v roli Clouseaua, ale absence Petera Sellerse sklidila neúspěch. Nakonec se po jedenácti letech Edwards se Sellersem kvůli zviditelnění a finančním problémům rozhodli natočit pokračování Návrat Růžového pantera (1975). (mar48)

Reklama

Reklama