Reklama

Reklama

Komisař Clouseau na stopě

  • Česko Komisař Clouseau na stopě aneb Výstřel v temnotě (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Na zámku milionáře Ballona je čtyřmi výstřely zastřelen řidič Migel. Maurice, který našel u zastřeleného řidiče služebnou Marii Gambrelliovou, zavolal policii a zůstal v místnosti, aby Maria nemohla utéct. K případu je přivolán komisař Clouseau, který začne s vyšetřováním svým osobitým způsobem, ale záhy je z případu odvolán, neboť se komisař Dreyfus obával, že Clouseau na zámku zesměšní policii. Ráno je však případ vrácen Clouseauovi, neboť pan Ballon si Clouseaua osobně vyžádal. Maria Gambrelliová byla ještě večer uvězněna, neboť je hlavní podezřelou, ale inspektor Clouseau, který se do Marie zakoukal, je přesvědčen, že Marie jen někoho kryje. Clouseau se rozhodne Marii z vězení propustit, jelikož předpokládá, že sledováním Marie odhalí pravého vraha. Clouseau začne se sledováním Marie hned od věznice v převlečení za prodavače balónků. Clouseau je místním strážníkem zatčen, neboť nemá povolení k prodeji. Clouseau najde Marii v zámeckém skleníku – ta má v ruce zkrvavené zahradnické nůžky a na zemi leží probodnutý zahradník Georges. Maria je opět uvězněná, ale Clouseau ji propustí, aby ji mohl sledovat a odhalit skutečného vraha. Komisař Dreyfus už je na pokraji nervového zhroucení, protože kamkoliv Clouseau vkročí, způsobí chaos. Už jsou čtyři mrtvoly a Clouseau stále trvá na své verzi, že Maria Gambrelliová není vrahem. Clouseau jde večer s Marií do několika klubů, což má za následek další čtyři mrtvé lidi, ale tentokrát je jasné, že chce někdo odstranit Clouseaua. Inspektor Clouseau svolá všechny obyvatele zámku do jedné místnosti, aby jim údajně odhalil vraha. Přitom očekává, že vrah se dá na útěk, jakmile Clouseauův pomocník Hercule zhasne. Když nastane tma, dají se na útěk všichni a k odjezdu ze zámku použijí auto inspektora Clouseua. Nikdo netušil, že komisař Dreyfus zešílel a umístil do Clouseauova auta bombu, která po pár metrech vybouchne… (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (196)

mortak 

všechny recenze uživatele

Klasický spin-off, kdy se vedlejší postava umístí do hlavní role. Sellers si dle svého naturelu upravil typickou tehdejší lechtivou komedii pro měšťáky "A Shot in the Dark" (je původem z Francie - L´Idiote od M. Acharda), takže na filmu je znát, že se drží určitého scénáře, jehož hlavním motivem je nevěra. Pravě to ho odlišuje od svých dvou následovníků, ve kterých se Clouseau mohl projevit naplno. Tady je pořád ještě součástí detektivní šarády a jen do ní vplétá svoji komiku, takže kadence vtipů občas uvadá. Ovšem i utlumený Sellers je mnohem zábavnější než většina současných komedií. ()

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Tento díl překonává svého předchůdce v mnohém. Všechny situace jsou mnohem zábavnější a děj filmu je nabitý. Peter Sellers jako Clouesau konečně dostává velký prostor a rozehrává spoustu skvělých momentů, třeba ty u kulečníku, nebo když si láme ukazovátko. Prostě tento díl série mně bavil nepopsatelně víc než originál. ()

Reklama

Marigold 

všechny recenze uživatele

"A Shot In The Dark" je právoplatným počátkem růžovopanterovské série. Pravda, Blake Edwards rok před tímto skvostem natočil snímek Růžový panter, ale tam byl úředně výkonný idiot Clouseau pouze v roli vedlejší figurky, která byla jednou z mála světlých stránek jinak dosti ucourané detektivní konverzačky. Až tenhle kousek nese všechna poznávací znamení, na kterých je založena série. Tedy především – kolosální exhibici Petera Sellerse, který předvedl jeden z nejkomplexnějších komediálních výkonů v dějinách. Jeho Clouseau, detektiv ze "syrretee", je labužnicky dotažený do posledního detailu (stačí poslouchat jeho přihlouplý "aksánt") a je to právě Sellersovo famózní herectví, které dělá z některých scén absolutní klasiku – nemohu neupozornit na legendární kulečníkovou destrukci, v níž se opravdu vyplatí sledovat Sellersův pohyb a mimiku. Dále tu máme humor – postavený na typických groteskních prvcích (padání, přehmaty, destrukce atd.) a též na Clouseauově inteligentním verbálním humoru (Podezírám každého a zároveň nikoho). Pak je tu detektivní zápletka, která ale ustupuje výše jmenovanému, přesto má originální rozuzlení. A vše dohromady? Geniální prča s několika nezapomenutelnými a nepřekonatelnými nápady (originálnější postava než třeštidlo Kato se hledá těžko), výtečným Herbertem Lomem v roli rodícího se psychotika Dreyfuse a několika hluššími místy, které mi připomínají suchopárnost původního Růžového pantera. Naštěstí jich je velmi málo. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Příjemně zábavná kriminální komedie, kde je hranice trapnosti stále na uspokojivě nízké úrovni a zábavně ztřeštěná hravost má navrch. Policejní inspektor Jacques Clouseau (dobrý Peter Sellers), egoistický a neschopný kriminalista s překvapivě vysokou efektivitou, je na stopě pachatele vraždy. Navíc se snaží zachránit hlavní podezřelou, služku Marii Gambrelli (půvabná Elke Sommer), do které se zakouká na první pohled. Z dalších rolí: policejní komisař a Clouseaův šéf Charles Dreyfus (dobrý Herbert Lom), který svého podřízeného upřímně nenávidí, Clouseaův trpící asistent Hercule LaJoy (Graham Stark), Clouseaův osobní a všehoschopný sluha Kato (Burt Kwouk), milionář Benjamin Ballon (George Sanders), majitel zámečku, kde se stala vražda, jeho mladá žena Dominique (Tracy Reed), a jejich sloužící Maurice (Martin Benson), Simone (Moira Redmond), a Pierre (Maurice Kaufmann), Dreyfusův trpělivý asistent Francois (André Maranne), a Dreyfusův velmi vytížený psychoanalytik (Jack Melford). Clouseau neúnavně, bezelstně a tak trochu nahodile pátrá, a mrtvoly se stále hromadí. Dreyfus usiluje, ve jménu svého vnitřního míru, o život svému podřízenému, ale pokaždé míjí. Ze zámečku se stává místo hrůzy, neboť se ze všech obyvatel vyklube úkladný vrah. Nádherné závěrečné rozuzlení. Vtipná a skákající zábava, trocha napětí, dávka romantiky a až cynicky obrovská hromada mrtvol a vítězství popleteného policejního inspektora. Navíc zajímavá hudební vystoupení španělského flamenca, tahitského tance a kozáckých skoků. A opět vynikající animace během úvodních titulků. ()

bloom 

všechny recenze uživatele

Souhlas s Oskarem, že asi nejlepší díl série. Přitom mělo být všechno úplně jinak (aspoň podle IMDB). Původně se mělo jednat o adaptaci broadwayské detektivní komedie, ve které měli Sellers a Walther Matthau hrát detektivy. (Byla by to zajímavá komická dvojice.) Ale Sellersovi se to nějak nezamlouvalo, a tak zavolal Blakeu Edwrdsovi (to bylo v době, kdy spolu ještě dokázali komunikovat), který v té době dělal dokončovací práce na Růžovém panterovi. A Edwardse napadlo, aby hlavní postavou byl inspektor Jacques Closeau z ještě neuvedeného filmu. Do role Marie Gambrelliové chtěl obsadit Sophii Loren nebo Romy Schneider, ale ty odmítly, a tak se musel spokojit s německou hvězdičkou Elke Sommer, kterou u nás známe ještě z mayovky Mezi supy. Zatímco Edwards přepisoval původní scénář (ze kterého vlastně nic nezbylo), tak Sellers přizval své přátele Herberta Loma a Grahama Starka. První vytvořil nezapomenutelného Dreyfuse, druhý seržanta Hercula LaJoye, který sice ze série (až na Stopu) zmizel, Stark však hrál jiné vedlejší role, například se s Harveym Kormanem (Hedley Lammar ze Žhavých sedel) střídal v roli profesora Ballse. Pak se přidal ještě Burt Kwouk jako Cato a André Maranne, jehož kouzelný seržant Francois je tak trochu neprávem opomíjen. A tak se tu objevuje vlastně všechno, co na Closeauovské sérii máme rádi a to, co vlastně v prvním filmu chybí. Stanislav Fišer si zaslouží pochvalu za všechny díly (tři dokonce namlouval dvakrát), ale za tento speciálně. V originále se totiž onen pověstný přízvuk vlastně téměř nevyskytuje a tak především díky němu se zde vyskytují například zkomoleniny jména Ballon. Doporučuji se kouknout na celkem zábavný trailer. ()

Galerie (40)

Zajímavosti (11)

  • Natáčení probíhalo od listopadu 1963 do ledna 1964 v Sheppertonu. (Pavlínka9)

Reklama

Reklama