Reklama

Reklama

Komisař Clouseau na stopě

  • Česko Komisař Clouseau na stopě aneb Výstřel v temnotě (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Na zámku milionáře Ballona je čtyřmi výstřely zastřelen řidič Migel. Maurice, který našel u zastřeleného řidiče služebnou Marii Gambrelliovou, zavolal policii a zůstal v místnosti, aby Maria nemohla utéct. K případu je přivolán komisař Clouseau, který začne s vyšetřováním svým osobitým způsobem, ale záhy je z případu odvolán, neboť se komisař Dreyfus obával, že Clouseau na zámku zesměšní policii. Ráno je však případ vrácen Clouseauovi, neboť pan Ballon si Clouseaua osobně vyžádal. Maria Gambrelliová byla ještě večer uvězněna, neboť je hlavní podezřelou, ale inspektor Clouseau, který se do Marie zakoukal, je přesvědčen, že Marie jen někoho kryje. Clouseau se rozhodne Marii z vězení propustit, jelikož předpokládá, že sledováním Marie odhalí pravého vraha. Clouseau začne se sledováním Marie hned od věznice v převlečení za prodavače balónků. Clouseau je místním strážníkem zatčen, neboť nemá povolení k prodeji. Clouseau najde Marii v zámeckém skleníku – ta má v ruce zkrvavené zahradnické nůžky a na zemi leží probodnutý zahradník Georges. Maria je opět uvězněná, ale Clouseau ji propustí, aby ji mohl sledovat a odhalit skutečného vraha. Komisař Dreyfus už je na pokraji nervového zhroucení, protože kamkoliv Clouseau vkročí, způsobí chaos. Už jsou čtyři mrtvoly a Clouseau stále trvá na své verzi, že Maria Gambrelliová není vrahem. Clouseau jde večer s Marií do několika klubů, což má za následek další čtyři mrtvé lidi, ale tentokrát je jasné, že chce někdo odstranit Clouseaua. Inspektor Clouseau svolá všechny obyvatele zámku do jedné místnosti, aby jim údajně odhalil vraha. Přitom očekává, že vrah se dá na útěk, jakmile Clouseauův pomocník Hercule zhasne. Když nastane tma, dají se na útěk všichni a k odjezdu ze zámku použijí auto inspektora Clouseua. Nikdo netušil, že komisař Dreyfus zešílel a umístil do Clouseauova auta bombu, která po pár metrech vybouchne… (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (196)

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

"Shot In The Dark" je dobrá krimi-komédia zo série filmov o parížskom inšpektorovi Jacquesovi Clouseauovi. Diel s poradovým číslom dva. Sólo pre Petra Sellersa. Jeho postava dostáva v tomto snímku mnoho priestroru, ktorý patrične využíva. Tiež sa tu už objavili aj šéf-komisár Dreyfus a ázijský komorník Kato. Hoci nepatrím ku priaznivcom anglického humoru, tento film sa mi celkom páčil. *** ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Řekněte přede mnou "inspektor Clouseau" a já si s velkou pravděpodobností vybavím některou scénu právě z tohohle filmu. Výstup z auta do fontány, pád z okna, zničující výslech podezřelé (tedy zničující pro inspektorův oblek), několik jízd policejním antonem, kulečník, sérii pokusů o vraždu, závěrečnou konfrontaci každého s každým, při níž se hlavní hrdina jen nemohoucně podívá do kamery... Peter Sellers je fenomenální a jeho postavě bez problémů uvěříte, že by do blázince dokázala přivést i tubu prášků na uklidnění. ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

„Škrtni sluha, napíš majordómus.“ Sequel, či skôr jeden z historicky prvých spin-offov? Ono je to asi jedno, ale OK, oficiálne máme samozrejme dočinenia s dvojkou a to napriek tomu, že by sme v nej márne hľadali ako lukratívny diamant, tak Davida Nivena a spol. Ústrednú rolu si naplno prebral „šialený“ Peter Sellers, ktorého inšpektor Clouseau je vskutku nezabudnuteľná persóna. Povedal by som, že je to roztržitý génius, ale on vlastne vôbec nie je geniálny. Geniálne roztržitý bol Columbo. Clouseau (a nejaký Frank Drebin) sú proste len idioti. Dvojka vtrhla do kín síce len rok po jednotke, ale nevyzerá ako dvojka, ale skôr ako šestka. Nikto nevysvetlí koniec jednotky, kde to mal Clouseau namierené do basy. Zrazu je bez jediného vysvetlenia normálne stále zamestnaný u polície a vyšetruje (ehm, „vyšetruje“) prípady, jeho nadriadeným je Dreyfus (v maniakálnom podaní užívajúceho si Herberta Loma), o ktorom v jednotke nebola ani zmienka a rovnako tak nie je v dvojke pre zmenu zmienka o legendárnom diamante z prvej časti. Dvojka sa každopádne nevolá Ružový panter na stope, ale Komisár Clouseau na stope, takže je to (asi) pochopiteľné. Prekvapivé je, že síce aj dvojku otvárajú kreslené titulky, ale tentokrát v nich nevystupuje panter (zviera) a nie sú podmaľované nezabudnuteľným hlavným ústredným motívom typickým pre sériu. Tým sa narúša jej trademarkovosť, na druhej strane sa trademarkom stáva výskyt komorníka Kata, ktorý má s Clouseauom absurdnú dohodu o vzájomnom útočení v najnevhodnejších okamihoch a ktorý prirodzene v jednotke nebol. Ono je pozoruhodné už to, že francúzsky policajt má ázijského komorníka, všakže. Kým ako puberťák som sa v 90. rokoch neskutočne bavil na akčných eskapádach práve medzi Clouseauom a Katom, keď som si dal reprízu v r. 2023, kedy som oslávil sladkých 42, už mi bolo chudáčiska ázijského mladíka ľúto za to, aké drastické (nejeden raz riadne zákerné) nakladačky od svojho... šéfa?... dostával. Kvôli TOMUTO odišiel z Ázie? Vravel som si, že ho to určite muselo riadne bolieť. Scenár je pomerne beštiálny, diabolsky fúzatý Peter Sellers si všetky scény kradne bez jedinej výčitky svedomia pre seba a od decentnej jednotky sa dištancuje do takej miery, že vám možno ani nenapadne, že bláznivá dvojka má niečo spoločné s pomerne noblesnou jednotkou, ktorá bola ležérnou (lež na môj vkus nudnou) krimikomédiou. Napr. na konci sa len tak mimochodom odohrá masová vražda a vlastne z toho nie je priamo v deji nič vyvodené. Opatrne v dvojke vystrkujú rožky Clouseauove kultové prezliekania a masky, čo v jednotke fakt nebolo a naplno to prepuklo až v neskorších častiach. K scenáru sa mi pravdupovediac nechce vyjadrovať, hlavný zločin je len o čosi menej nezáživný ako v jednotke, ale kožu tomu (celému) zachraňuje práve šialený Sellers, ktorý nám nedovolí vydýchnuť si. Jeho spôsob vystupovania z auta, nastavovanie času, vyrážanie zamknutých dvier, návšteva nudistického rekreačného horského strediska alebo dementno-geniálno-rafinované vypočúvacie praktiky, to je niečo, čo príliš nezostarlo ani po desaťročiach. Skvelé je, že Sellers ani na okamih nevypadáva z úlohy, nech sa okolo neho deje čokoľvek a fakt neviete, či je blbec alebo skvelý policajt (zrejme to prvé, ale občas motyka vystrelí, viď. konverzačné finále so všetkými podozrivými v jednej miestnosti á la Poirot). Jeho dominanty výkon podtrhávajú herci z vedľajších úloh, ktorí dokázali majstrovský kúsok: tváriť sa pri jeho bláznivom vyčíňaní smrteľne vážne, ako keby hrali v antickej dráme, čo je v komédii vždy super. Ak sa nemýlim, tak Sellers neoficiálne dosť zasahoval do písania scenára a predpokladám, že i samotného natáčania a pravdupovediac to tak aj vyzerá: ukradol si pre seba čo vládal, všetko a všetkých odsunul na vedľajšiu koľaj a šéfuje tomu ako King Kong džungli na Ostrove lebiek. Na scenári sa mimochodom spolupodieľal William Peter Blatty, lebo veď koho iného najať na scenár krimikomédie, ak nie budúceho autora satanom posadnutej puberťáčky  masturbujúcej krucifixom? Trvalo až štyri roky, kým vznikla trojka, bola to ale riadne čudná trojka, keďže štúdio nemalo chuť stať sa rozhodcom medzi v tej dobe znepriatelenými Edwardsom a Sellersoma  tak oboch hodilo cez palubu a trojku nielenže nerežíroval Edwards, ale Clouseaua v nej hral Alan Arkin, čo je pri všetkej úcte k Alanovi možno jedno z najhorších pre-obsadení v dejinách kinematografie. () (méně) (více)

sud 

všechny recenze uživatele

Dle mého (ne)skromného názoru nejlepší Clouseauovka. Záměrně říkám Clouseauovka, protože do série filmů o Růžovém panterovi moc nezapadá a to prostě tím, že o panterovi zde není ani zmínka. Zápletka je vynikající a má velmi zajímavé vyvrcholení. Postava inspektora Clouseaua je zde vypilována do dokonalosti. Jeho chování, grimasy a řeči jsou zkrátka neodolatelné. A Elke Sommerová je prostě nádherná. ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Druhý film s postavou komisaře Clouseaua, ale první plnohodnotně "clouseauovský". A i když od prvního dílu uplynul pouhý rok, jsou to dva naprosto odlišné kousky. Posun od extrémně nudné statické konverzační pseudokomedie ke ztřeštěné komedii francouzského stylu se suchým britským humorem, je myslím posunem tím správným směrem. Clouseau je tu už ve své obvyklé formě, takže poráží a demoluje nábytek, naráží do zdí, padá z oken, mele nesmysly a leze na nervy svému nadřízenému Dreyfusovi tak silně, že ten se postupně mění v lidskou trosku a několikanásobného vraha. A představí se i zavilec Kato, moje postava v dětství nejoblíbenější. A jelikož mám konečně celou sérii o Růžovém panterovi v originálním znění, tak teprve až teď zjišťuju, že Kato byl celou dobu vlastně Keito! No a ještě nesmím zapomenout na nádhernou úvodní píseň: https://www.youtube.com/watch?v=tH25Baubkew ()

Galerie (40)

Zajímavosti (11)

  • Jediný oficiální film s inspektorem Clouseauem (Peter Sellers), který nemá v názvu Růžového pantera. (Kulmon)
  • Během natáčení docházelo k mnoha osobním sporům mezi Peterem Sellersem (Jacques Clouseau) a režisérem Blakem Edwardsem. Po skončení natáčení proto také oba dva přes velký úspěch filmu jakékoli úvahy o společném pokračování odmítli. Společnost United Artists se sice roku 1968 pokusila projekt vzkřísit filmem Inspektor Clouseau (1968) s Alanem Arkinem v roli Clouseaua, ale absence Petera Sellerse sklidila neúspěch. Nakonec se po jedenácti letech Edwards se Sellersem kvůli zviditelnění a finančním problémům rozhodli natočit pokračování Návrat Růžového pantera (1975). (mar48)
  • Herbert Lom (Charles Dreyfus) dostal svou roli tím způsobem, že mu jednoho dne zavolal režisér Blake Edwards a řekl mu: „Viděl jsem tě v mnoha gangsterkách, ale cítím, že máš komediální talent.“ (HawkeyP)

Reklama

Reklama