Režie:
Alejandro González IñárrituKamera:
Emmanuel LubezkiHrají:
Leonardo DiCaprio, Tom Hardy, Domhnall Gleeson, Will Poulter, Forrest Goodluck, Duane Howard, Arthur Redcloud, Melaw Nakehk'o, Grace Dove, Lukas Haas (více)VOD (8)
Obsahy(2)
Americký západ, Jižní Dakota, 1823. Místo a čas s hodně relativní hodnotou lidského života. Zkušený lovec a trapper Hugh Glass (Leonardo DiCaprio) je se svým synem na výpravě s lovci kožešin. Uprostřed hlubokých lesů vzdorují nečekaným útokům indiánů a musí na své pouti překonávat nemilosrdnou, zatím nezmapovanou krajinu plnou nástrah. Glassovi se stává osudným střet s rozzuřenou samicí medvěda grizzlyho. Medvědí útok sice přežije, ale je těžce zraněný a lovecká výprava se musí rozdělit. Zatímco většina lovců pokračuje v cestě, s Glassem a jeho synem zůstanou jen dva muži, John Fitzgerald (Tom Hardy) a Jim Bridger (Will Poulter). Ti více méně jen čekají, až zemře, aby jej pak pohřbili a mohli pokračovat v cestě. Ale zraněný lovec stále neumírá, a tak se Fitzgerald rozhodne čekání na nevyhnutelné zkrátit. Při pokusu o nedobrovolnou eutanázii ho však přistihne Glassův syn, kterého Fitzgerald zabije. Ještě živého Glasse pak zahrabe v hrobě a spolu s Bridgerem zmizí. Jenže Hugh má hodně tuhý kořínek. V naprosto zuboženém stavu vyleze z vlastního hrobu, zoufale se potácí čarokrásnou, ale zcela lhostejnou krajinou. Při životě jej drží především nenávist a touha po odplatě. Musí překonat brutální zimu a hlad, divoké řeky, bojovné indiánské kmeny a dokonat svou pomstu. (Cinemart)
(více)Videa (20)
Recenze (2 355)
Revenant je bezesporu velkej film. Má v sobě geniální kameru, brutálně zamrzlé prostředí, dvě absolutně perfektní scény a Lea, který tu herecky onanuje, jako nikdy předtím. Když už ne jindy, tak letos za tenhle výkon Oskara dostat prostě musí. Osobně si ale myslím, že to jeho předvádění už je až za hranicí. Sice toho moc nenamluví, ale o to víc se toho na plátně děje. Leo kuchá koně, aby se schoval v jeho útrobách nebo pojídá syrové maso, aby přežil. Do toho přežije tucet neuvěřitelností, které by nepřežil průměrný občan českého státu. To všechno za příběhem nejklasičtějším – kvůli pomstě. Škoda ale, že tenhle film tvůrci tak strašně natahovali. Mohli si některé ty flashbacky odpustit. Dvě a půl hodiny je přeci jen na takový příběh docela dost. Každopádně uznávám, že první scéna útoku indiánů a následně scéna útoku medvěda na Lea, se mi zapíšou do paměti jako to nejlepší, co jsem za hodně dlouhou dobu viděl. ()
Stopadesátiminutový art, který opravdové fyzické dobrodružství nabídne jen ve dvou soubojích. Na filmu, kde většinu stopáže myslíte na mrznoucí štáb z druhé strany kamery, je evidentně něco špatně. Dlouho jsem neviděl něco tak „chtěného“. Už tu vytouženou sošku předejte a tohle nechte zapadnout jako technicky poctivou a zatraceně náročnou filmařinu, která snad ve finále ani nemohla nikoho zajímat. PS: Hardy přehrává DiCapria o mrtvého medvěda a půlku koně. ()
Leo nám od dob kdy šel ke dnu i s Titanikem herecky vyzrál, zapustil hustý vous a rozhodl se, že divákům ukáže co umí. Takže zde máme toto dílo a Leo v něm hraje pana Hugha Skleněného, což je celkem ironické jméno jelikož takhle odolnýho hajzla svět neviděl. Nejdříve si zatancuje s medvědem až z nich kusy lítaj, pak se nechá asi tisícovkou stehů vytunit s tím, že místo narkózy dostane pár hltů chlastu a nakonec se vyhrabe z vykopaného hrobu a jde, nebo spíše leze, pomstít svého synka kterýho mu kuchnul Tom Hardy (to už je odolnější jméno) . V mezičase se cachtá ve vodě co má cca nula stupňů, skáče z vodopádu, belhá se o větvičce s křivejma hnátama, stanuje v koníkovi nebo zachraňuje przněnou indiánku. Když už mu je fakt ouvej zhtne syrového bizona a jde se dál. Ano už se jde. Dlouhé procházky v mínul pětadvaceti udělají divy a Skleněnka už zase skáče přes kaluže, aby ve velkém finále poměřil ptáka s Hardym. Kouká se na to kurevsky dobře, záda mě bolely jen z pohledu na Lea (chcípáka hrál fakt dobře) a musím uznat že si toho zlatého robertka jménem Oskar za všechny ty útrapy zaslouží. ()
Obdivuji Leonarda, natočit všechny ty scény muselo být náročné, za to má můj respekt. Ale bohužel jsem s ním trpěla u filmu, protože jeho "nesmrtelnost" mi vadila. Já vím, že člověk dokáže být neskutečně silný a nezastavitelný, když ho žene motivace, ale.. Nedokázela jsem se přes to nějak přenést a kazilo mi to celkový dojem z celého Zmrtvýchvstání. ()
Leonardo ho tentoraz dostane. A nie preto, že by hral lepšie ako vo Vlkovi, ale preto, nakoľko si to vytrpel. Takto veľkoprodukčný, superhviezdny, Lubezkim nasnímaný a lokáciami a počasím poctivý survival nepotrebuje zahustenejšiu zápletku. STAČÍ, ŽE PROSTE JE. Rovnako ako stačí Eiffelovke, že proste stojí. Pretože niekoľko desiatok rokov žiaden ďalší s podobnými proporciami nevznikne. Vtipné je, ze absenciu hutnejšieho príbehu Revenantovi vytýkajú diváci, ktorí šli opakovane na prefarbeného Mad Maxa, v ktorom nie je reálny jediný exteriér, a v ktorom niekto dve hodiny uháňa autom cez púšť, aby ho pred cieľom napadlo sa vrátiť. Príbehom Revenanta je kontinuálny boj o prežitie. Zrada druha, stretnutie s indiánom s krvácajúcim srdcom, pomoc bezbrannému nevinnému. A toho všetkého NÁSLEDKY. Osud a naša možnost ho ovplyvňovať. Karma. A pre nás, súčasníkov, tiež uvedomenie, že zatiaľ čo my dúfame v užitie si, niekto pred nami dúfal v prežitie. Každý deň. Poetické artové vsuvky Revenanta nie sú pseudoart, je to art pre masy, podobný, aký obsahoval Ridleyho Gladiator. Akurát menej gýčový, pretože Inárritu od masového diváka za tú dekádu očakáva nejaký vývoj vnímania. Alejandro, je neuveriteľné čo si ochotný podstúpiť (a riskovať) pre nakrútenie dosiaľ nevideného. Chivo, si Boh. Úžasný zvuk a mejkap. Alive a The Edge sa stávajú snehovými vločkami v Revenantovi, poletujúcimi vo vetre Tanca s vlkmi. Ďakujem kinematografii, zase raz po dlhej dobe. Pre toto žijem. ()
Galerie (105)
Zajímavosti (63)
- Jednotlivé zábery sa natáčali tromi rôznymi spôsobmi. Pomocou ručnej kamery, steadicamu a žeriavov. Možnosť pohybovať kamerou dávala veľkú voľnosť pri vykonávaní jednotlivých choreografických pohybov, ktoré zachytávali dianie v scéne. (classic)
- Jean-François Richet bol tiež zvažovaný na post režiséra. (MikaelSVK)
- Slovo "Revenant" je odvozeno z latinského "reveniens" (vracející se) a má několik významů, např. "ten, který se vrací po dlouhé nepřítomnosti", "ten, kdo se vrací po smrti" nebo "člověk, který se vrací jako duch po smrti". Dále také "přízrak", "duch" nebo "stín". (Tristan Rafael)
Reklama