Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Chceš bony, ňáký bony?" Ulice v centru Prahy patřily jim, vydělávali hodně peněz a divoce je utráceli. Co ale dělá partička někdejších veksláků dnes? Z vězení jsou už dlouho venku. Svět kšeftů s valutami a bony, nelegálně směňovanými poukázkami do obchodů s jinak nedostupným západním zbožím, je sice dávno pryč, ale způsobů, jak vydělat „rychlý prachy", je pořád dost. Stačí vědět, jak na to – podvody s dotacemi, úplatky, tunelování, krádeže. Stejně jako ve filmu Bony a klid z roku 1987 i tentokrát příběh začíná příjezdem naivního mladíka Martina (Jakub Prachař). Nemá práci, rodiče, holku, ani kamarády. Zato má dluhy a jdou po něm vymahači. Do Prahy se vypravil z Boleslavi sehnat peníze. Pak už stačí, aby potkal Bínyho (Roman Skamene), který už zase šlape chodník, nyní však pouze jako naháněč cizinců před restaurací na Staromáku. Osamělý Bíny vycítí v outsiderovi Martinovi možného parťáka pro nejistou budoucnost a zatáhne ho do svých kšeftíků... (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (359)

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Jaký máte víno? Červený a bílý! tak to si dáme radši presso, tady by nám dali ještě nějakej krabičák. Hmm tak ač jsem byl v poslední době skeptický k domácí tvorbě, tak několik snímků co jsem viděl v poslední době opět nastartovalo můj zájem o České filmy a jako milovník filmů v černých číslech a jeden z místních rebelů jsem se nenechal ovlivnit zdejším tradičně pofidérním hodnocením a vyrazil jsem na to. No a podle očekávání konstatuji, že žádný náraz na dno se nekoná. Neříkám, že je to nějaká super pecka, ale určitě si nezaslouží veřejný zostuzování. Takže lidi chce to jenom zahodit předsudky, vyndat si hlavu z prdele a neřídit se komentáři některých zdejších rádoby respektovaných uživatelů (já vím proč je nerespektuju) kteří se tak akorát předhání v tom kdo to víc odjebe a kdo co od koho opíše. No a samozřejmě, že většina ostatních (čest výjimkám) jdou za nimi vzorně jak stádečko. Olmer je prostě oldschol a spáchal jediný zločin a sice to, že nejde z dobou a natočil stejný film jako před 25 lety což mi, ale v žádným případě nevadí. Skamene je super jeho hlášky jsou hutný a i když je to víceméně spíš takovej odlehčenej filmík co nemá mít hlubší dopad, tak ta chytrá parafráze naší společnosti v něm určitě je. tím musím vyvrátit další nesmysl ze zdejších komentářů a sice něco o ubožácích kterým se to líbí, protože věří, že v takový době žijou. kurva a nežijeme v ní snad?! Nevím co je divnýho na tom upřímně se zasmát tomu jaký shit joby nabízí úřad práce sám jsem to zažil. Nabízeli mi tam taky pěkný sračky a za prachy za který bych ani nevstal z postele, ale nepřipadám si jako ubožák když se tomu zasměju. Jo a taky si tu nebudu hrát na Mirka Dušína. Z poctivostí nejdřív pojdeš v Česku se kradlo vždycky, krade se a krást se bude a ti co před tím zavírají oči jsou jenom nenapravitelní snílci. Ona poctivá práce vám pohodlnej život opravdu nezaručí to jsem už dávno zjistil. A tak nemám problém se z některými (anti) hrdiny tady ztotožnit. Konec konců kradl bych taky kdybych věděl jak na to, ale v týhle zemi už holt není rozkrást co. Navíc nemám ty správný konexe, tak holt nic nebude. Jinak některý lidi možná ještě v hodnocení ovlivňuje to, že jednička pro ně byla kult no tak to můžu taky smést ze stolu viděl jsem jí teprve nedávno a nijak extra mě nerozstřelila. A pokud tady někdo kritizuje, že to nemá děj ani scénář, tak jednička taky kdovíjakej neměla, takže se proberte mě to prostě přijde jako dva stejný filmy akorát je od sebe dělí 27 let. Takže vaše pseudoargumenty jsem vám krásně vyvrátil, tak už teda fakt nevím buďto jste všichni kokoti a já jsem letadlo. Nebo jste všichni letadla a já jsem kokot. Každopádně abych to shrnul jak už jsem napsal není to nic co by mě nějak odvařilo, ale černý čísla si to nezaslouží ani náhodou. opět se potvrdilo, že nemá význam řídit se zdejším stupidním hodnocením a je dobrý si udělat názor sám. Otázka na závěr : Je CSFD spolek zamindrákovaných ignorantů? Jednoznačně!50% ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Zasloužilí i vysloužilí veksláci s postkomočním (a postkomunistickým) syndromem. A ten si vyžaduje přece svůj KLÍDEK. V tomto případě s.r.o., a k tomu bych se přimlouval i já. Nebyl jsem určitě jediný, koho zajímalo, co bylo eventuálně dál s osudy vekslácké party kolem Martina, když se za nimi před 27 lety zavřely brány věznice. Historie se opakuje. Do Prahy přijíždí obrýlený mladík, shodou náhod i okolností opět s křestním jménem Martin, a dokonce opět z Mladé Boleslavi, t.č. bez práce a zadlužený, i když završil studium na knihovníka, který hned po svém příjezdu naráží v ruchu velkoměsta na zchátralého "vekslšuse" Bínyho, který i po letech nejenže neodolatelně hláškuje, stále pije "magický voko", ale stále s větší vehemencí vymýšlí pochybné i podřadné kšefty a ještě více bezskrupulózně šije na svého novopečeného parťáka podrazy, když dokonale zneužije jeho naivní důvěry. Do děje postupem času vstupují staré známé postavy z veksláckého podsvětí, které se s ústřední dvojkou postupem času spojí, ať už je to bezcharakterní Richard, který povýšil do funkce starosty, nebo charakterní a ctnostná Evička, tentokrát opravdu bez pověstného trička, jež bylo definitivně nahrazeno luxusním outfitem, ale také vlivnými konexemi na vlivných místech, a koneckonců také Martin, ten původní, z kterého je po odpykání trestu v kriminálu schopný právník. A v ději, který by vyžadoval lepší dramaturgickou strukturu, se objevuje celá řada známých i zcela nových postav, které jsou bez rozdílu, až na několik výhrad (Prachař, Kratochvílová), zahrány perfektně, protože Vít Olmer stále zvládá práci s herci na jedničku. Tentokrát si však ukrojil velký krajíc, když se pustil do nepřímé kritiky stavu dnešní společnosti, do nepříliš promyšleného hodnocení vychytralého a prospěchářského politikaření, vyšlápl si se svým typickým ironickým humorem na větší či menší kritiku obsazení vlivných míst "kmotřím" neřádem, a to vše prostřednictvím staré známé party veksláků. I když bylo cítit, že je to především on, kdo si vyřizuje s dnešní dobou účty. Výsledek jeho snažení je značně rozpolcený, rozpačitý a osciluje mezi sociální komedií s prvky moderního kriminálního thrilleru a černohumorné i politické parodie, potažmo satiry. Pokud tohle byla, pro kdysi uznávaného režiséra, jedna z posledních možností, jak se vrátit do dobré formy, tak režijně to vypadá zajímavě a moderně, ale scénář, jehož je rovněž autorem, je neucelený a na mnoha místech až odfláklý, což je obrovská škoda. Potenciál filmu byl značný, ale z filmu nebyl vyždímán na doraz. Vlastně skoro vůbec. Divák je prakticky svědkem opakujícího se nešvaru všech horších pokračování svých kvalitních předchůdců probíhající jen lepší (technickou) formou. Ať už se jedná o nejednoznačnost žánrového pojetí, kdy se do filmu cpe více, než se dá spolehlivě ustát, z čehož pramení následná nemožnost uspokojivě se vyrovnat s přepáleným množstvím témat a motivů, anebo o nepříliš věrohodné náhledy na vyšší místa, které nezřídka inklinují k parodii nebo parodií končí, o čemž svědčí nezvládnutý závěr filmu. Olmer se i ve svých dřívějších filmech často pouštěl do sociální kritiky, činil tak však s mnohem větší lehkostí, ačkoliv ani tady se nedá upřít režisérský esprit a energie, kdy v detailech jednotlivých scén umí zahrát na sarkastickou notu léty protřelého režiséra. Jeho syrový styl je však přece jen upozaděný, zvláště ve srovnání s jedničkou. Důsledně tak doporučuji zapomenout na jakoukoliv atmosféru, která by se více jak čtvrt století staré jedničce nějakým způsobem blížila. Je zcela nahrazena pravidelnými, rozhodně ne nezajímavými, retrospektivními flashbacky, anebo starými, osvědčenými hláškami, jež jsou připomínkou na staré zašlé časy. Olmerovi se vedle toho také nedá odpustit promarněná šance svléknout některou z pohledných hereček, a tím také značně zklamal diváka nemravu. Ve filmu měl za tímto účelem k dispozici Julii Zugarovou, Mariku Procházkovou, Evu Zubíčkovou nebo Gábinku Kratochvílovou, ale doslova NIC erotického s nimi neprovedl. O to větší je to zklamání k poměrům provokativní jedničky, která koketovala s explicitní erotikou. Což o to, Kratochvílová, jako někdejší Miss, má jistě k agentuře určité závazky, kdy se nikde nemůže prezentovat nahá a problémy už měla s ostřejšími slůvky, které jí zrovna nešly přes našpulené rty, ale co do erotiky, je film velká bída. Navíc na zámku plného neřesti, kde docházelo k rekvalifikaci prostitutek, přece jen pořádná nahota měla hrát svůj prim. Pokračování nemá příliš mnoho silných momentů. Asi nejsilnějším momentem jsou záhadou obestřené okolnosti kolem Martinova úrazu, jehož následky ho natrvalo upoutaly na invalidní vozík. Nepříjemným jevem je však zbrklost, která zajímavě nahozeným tématům ubírala na diváckém prožitku. To si vybralo svoji daň. Po skončení filmu se vám totiž toho příliš z neorganizovaného děje nevybaví. Film oproti tomu disponuje solidním tempem. Události, často až mírně bizarního rázu, mají spád, film nenudí a rychle uteče. Provokativní hudba Frankie Goes to Hollywood and co., která byla neodmyslitelnou součástí prvního filmu, a do značné míry byla vztyčeným prostředníkem pro už tehdy oslabujícího bolševika, se tady opět line k diváckému sluchu, avšak už je jen nostalgickou připomínkou, která už nikoho ze židlí nezdvihne, jako tenkrát. Navíc se o poměrně kvalitní hudební doprovod postaral osvědčený Ondřej Soukup, jehož hudba mě tentokrát bavila o něco víc. Jo, vekslákům bývalo hej, a podle filmu, se ani v dnešní době neměli špatně. Bínyho originální replika, kdy si neodolatelně posteskne "my vydělávali víc peněz než Gusta Husákú", je jednou z mnoha, které filmem zazní a výborně pobaví, avšak v globálu se jedná o dramaturgicky nevyvážený celek, který by se potřeboval zbavit přebytečných filmových kil navíc. Asi jako když veksláci při policejním zátahu v dřívějších dobách odhazovali do popelnic zboží, se kterým kšeftovali. 60% () (méně) (více)

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Pan Olmer zamrzl kdesi na přelomu let osmdesátých a devadesátých... Jinak si nedovedu vysvětlit tento počin... Měl to snad být jakýsi apel na zamyšlení jak je dnešní podnikatelský a politický svět prorostlý veksláckým podhoubím z jehož peněz a kontaktů si dnes nejeden papaláš staví zámky a kupuje doktoráty? Jistě je spousta takových, co knihy ,,kupují na metry'' a dál mají své zvyky z minula. Možná se naučili pít kvalitní vína, postarší siery a medáky vyměnily za BMW a Range Rovery Vogue, ale to všichni víme. Nechápu proč se točí filmy o Mrázkovi a proč se točilo tohle... Trapný product placement, neherectví některých zúčastněných z nichž se v tomto ohledu nejvýše vyjímá tradičně Chytrová a recyklace některých ze socialistických hvězd (Skamene ad.) s hrůzným scénářem z filmu dělá dost nepoživatelný guláš. Kratochvílová je kočka, ale hrát neumí. Ať raději někde běhá v plavkách nebo zachraňuje delfíny, ale ať už proboha nehraje... Na tohle dnes může jít jedině tak nějaký vekslák a těm dneska pokud dobře počítám táhne na sedmdesát. Tak to chtělo do reklam zakomponovat ještě nějaký ten kloubní preparát ! Cílovou skupinu tohohle filmu nechápu. Ještě že nám na začátku Olmer vysvětlil, co to ten vekslák vlastně je. Teenageři v multiplexu by se totiž asi nechytali. Jeden BON je tak akorát abych měl klid. * ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Hodně, ale hodně povrchní pohled na současné "mafiánské" praktiky v ČR očima bývalých hrdinů původního filmu a pár nováčků včetně jednoho, který do tohoto prostředí zaplouvá podobně jako jeho předchůdce. Vieweghovy knihy jsou oproti tomuto filmu hlubokou sondou. Postavám nevěřím nic, ani dobrý den, a "pádlo" nakonec je jak z laciné telenovely - kdo by o ty staré fuchtle v Itálii stál? Honička mafiánů pak připomene Nahoru na prodej neblahé paměti. Špatný střih, zbytečné zrychlovačky a zpomalovačky a nevyvážený soundtrack, a máme zde skutečně velmi špatný film, jak je to k panu režisérovi kruté vzhledem k jeho lepším počinům. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Vít Olmer to dokázal, znechutil zbývající část republiky, která ve zdraví přečkala jeho Waterloo po česku nebo dva jeho lechtivé přešlapy v podobě Playgirls. Do pokračování ryzího zástupce tuzemských filmů 80. let nacpal vše, co ho, bůhví kde a při jakých příležitostech, napadlo. Svědectví své doby je pryč, zbyla jen pachuť v ústech á la pojďme krást, protože jinak to nejde. Je to jako kdyby mě večerní cestou z práce někdo zkopal, okradl, zkorumpovaní policajti se mi vysmáli, já se špatně vyspal, hladovej půl dne pročítal internetové diskuse všeználků a buřičů, a následně se rozhodl, že natočím film. I to je u nás možné!! ()

Galerie (52)

Zajímavosti (9)

  • Během bujarého večírku lze v pozadí slyšet skladbu „Tepláky“ od dnes již zaniklé české hudební skupiny Nightwork, jejíž spoluzakladatel byl mimo jiné i Jakub Prachař, který si v tomto filmu zahrál hlavní roli zlodějíčka Martina. (rublik05)
  • Ve filmu se měl původně objevit i Tomáš Hanák a to výhradně na přání diváků, ale producenti nechtěli oživovat postavu Harryho, jenž v prvním díle zemře. (Lajty)

Reklama

Reklama