Reklama

Reklama

Případ pro exorcistu

(seriál)
  • Česko Detektivové od Nejsvětější Trojice (neoficiální název) (více)

Epizody(3)

Obsahy(1)

Komisařka Výrová s kolegy vyšetřuje vraždu spojenou s rituálem vymítání ďábla... Série se pokouší o naplnění detektivního žánru inspirovaného britskou literární a filmovou tradicí. Režie první série se ujal Jan Hřebejk. Autoři přivádějí na televizní obrazovky neschematické a plastické postavy hlavních detektivů: majorky Výrové, nadporučíka Mráze a jejich kontroverzního šéfa plukovníka Vitouše... Případ pro exorcistu je nápaditě vyprávěný detektivní příběh se záhadou, rámovaný autentickým a realistickým vykreslením práce kriminalistů a okořeněný jemným humorem a ironií. „Případ pro Exorcistu mě zajímal hlavně proto, že jsem dosud žádnou detektivku nerežíroval. V současné době se jich točí opravdu hodně a laťka je nastavená vysoko, primárně zahraničními vzory. Jsem zvědavý, co se nám s tímto tématem podaří udělat, protože s výjimkou Nevinnosti jsme se s Petrem Jarchovským něčeho podobného ještě nedotkli," říká režisér Jan Hřebejk. (Česká televize)

(více)

Recenze (290)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Retardovaný svět, retardovaná logika vyšetřování, retardovaně jednající postavy vyšetřovatelů, ale na rozdíl od geniální anti-krimi Malej Quinquin se tu čiperné retardování mění ve zhoubnou křeč, která zasahuje všechny složky seriálu (včetně poměrně konzervativního "whoddunit "jádra). Popravdě, retardovanější hudbu nejspíš letos neuslyšíte a tolik různých způsobů snímání by vystačilo na deset minisérií. Absurditě samozřejmě "počesku" chybí to, aby byla dotažená do konce. Tohle je polovičaté lavírování mezi vážností, smíchem a výsměchem, seriál, který se po dramaturgické i scenáristické stránce rozpadá do série více či méně vtipných skečů a WTF žánrových přechodů. Jasně, chápu, že tu byl pokus "neuchopitelně" těkat, ale výsledek je, jak správně poznamenala kolegyně Táňa Zabloudilová, "full retard" detektivka. I tak lepší než Clona, Vraždy v kruhu a další atentáty na detektivku. Ale jen proto, že se u toho člověk zasměje a místy má pocit, že to bylo ze strany tvůrců schválně. Hřebejkovo míjený se se žánrem už dlouho nebylo tak snesitelné. [Viděno poctivě celé na projekci. Těm, kteří po prvním díle žehrají na díry v logice tak doporučuji počkat na později. Je to stále výživnější.] ()

triatlet 

všechny recenze uživatele

Jediné plus po 1. díle je odkaz na autora knižní předlohy. Rozdělení do tří dílů nechápu. Tempo pomalejší než unavený šnek. A parta policistů je panoptikálně nesympatická. Zatím 30%. ---------------------- 2. díl se možná nadechne k nějakému tempu, ale 3. díl spolehlivě spadne zase k nezáživnému roz(h)řešení. Nefunkční zdlouhavé scény - např. operního zpěvu, žvýkajících policistů... Výslechy připomínaly Pata a Mata v akci. ()

Reklama

Kimon 

všechny recenze uživatele

O chloupek lepší, než Vraždy v kruhu vysílané souběžně v TV ČT1. Je mi líto, nejsem nějak programově zaměřen proti české filmové tvorbě, spíše naopak, ale kde nic není ani čert nebere. Scénář není až tak špatný jak tady mnozí píší, ale vystupování herců poněkud připomíná hereckou scénku sehranou účastníky nějakého domova duševně chorých. U Miroslava Krobota je to jaksi samozřejmé a možná i přirozené, ale u Kláry Melíškové, Stanislava Majera a dalších? A to jdeme s dobou, když v dialozích slyším občas i nějaké to vulgární slovo z ženských úst? Jo, to je teď IN? To se teď nosí? A také se mi pozdává, že mnozí herci nemluví, ale nesrozumitelně huhňají. Kde je ta správná výslovnost, nějak se nám s moderní demokratickou dobou vytratila? Tak vám děkuji pěkně pane Jarchovský, pane Hřebejku. Mnohdy méně znamená více. Však ČT tu práci jistě dobře zaplatila. Jediné, co mohu hodnotit pozitivně, je počet dílů, ale Ztracená brána Jiřího Stracha a Arnošta Vašíčka to v žádném případě není. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Totálně dementní tři hodiny případu, kterej má s ďáblama společnej jenom název a tři šestky vyrytý oběti na čele. I přes to mně ale přijde, že Hřebejk všechno natočil naprosto vědomě. Protože když pominu naprosto dementní scénář, kde policajti vyšetřují případ stejně tak obskurně jako dítě ztrátu písku na pískovišti, tak všechno ostatní zase tak zlý nebylo. Mluvím především o režii a o hercích, což je stejně tak alfa omega celého filmu jako samotný scénář. Jen mi prosím vysvětlete, koho to napadlo a kdo vymyslel natočit tak nelogickou bláznivinu. Skoro jako kdyby ta absurdita byla záměrná jako třeba u nového britského Sherlocka. Jen s tím rozdílem, že tady chybí ten Sherlock. ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

Herecká sestava byla velmi zvláštní, co figura to charakter. Škoda, že se na tom lépe nezapracovalo a vůbec celý ten seriál byl zvláštní. Atmosféra byla taková potemněla a hutná, mohla být ale ještě mnohem víc. Větší šťavnatost by neuškodila. Klára Melíšková s Miroslavem Krobotem byli super. Krobot mohl být ještě vetší cholerik. Když jsem ho viděla, jak se veze v tom Ládínkovi, tak jsem se odbourala. Ale jo, k němu to auto sedlo. ()

Galerie (100)

Zajímavosti (14)

  • Když komisařka Výrová (Klára Melíšková) zamyká a odemyká svůj služební automobil Škoda Yeti, ozve se mňoukavý zvukový signál. Ve skutečnosti ale automobily Škoda nikdy žádné zvuky nevydávají. (Martin_L)
  • Žádost Jana Pánka (Kryštof Hádek), aby zhlédl svůj záznam z kamer před objektem, kde došlo k mordu, a řekl vyšetřovatelům, zda tam je něco zajímavého, je nesmysl. Standardní postup je, že si policie vyžádá originál záznamu a specialisté prověří, zda s ním nebylo manipulováno a poté je analyzován vyšetřovateli. (sator)
  • I když podle literární předlohy se děj odehrává v Olomouci a nedaleké vesnici Štěpánov, především interiérové scény natáčeli filmaři z úsporných důvodů v Praze - například na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy nebo na patologii v pražském Karlíně. Vesnici Štěpánov nahradila obec Tursko dvacet kilometrů od Prahy. Městské exteriéry natáčeli přímo v Olomouci, aby vytvořili iluzi, že se celý příběh odehrává tam. Ve filmu se objeví Dolní a Horní náměstí, obchodní dům nebo silo v Polské ulici. (rakovnik)

Reklama

Reklama