Adela Banášová uvádí přímý přenos slavnostního předávání výročních filmových cen z pražského Rudolfina. (Česká televize)

Recenze (65)

Necrotongue

Dnes bylo jasně vidět, jak se dá s elegancí a vtipně moderovat předávání filmových cen. Stačí obsadit do role moderátora profesionála, který se neuchýlí k úchylnému rádoby humoru a umí položit inteligentní otázku. Ano i mě by zajímalo, proč se v rámci večera Českého lva předává jakýsi kužel. Je škoda, že se k moderátorce nepřidali i všichni hosté, takže jsem si mohl opět užít více či méně zakamuflovaných, "vtipných" narážek na prezidenta. Nejsem zrovna jeho fanouškem, ale když se vtip omílá stále dokola, stane se osinou v místě zřídkakdy osvětleném. Asi nejvíc mě potěšilo, že celý večer působil spíše komorním dojmem, organizátoři se dokázali vyhnout nesmyslné pompéznosti, takže to byla naprostá pohodička, u které jsem se nenudil. Udělení samotných cen,to už je úplně jiná záležitost, to si možná užili diváci v sále, ale já jsem například v případě filmu Masaryk netušil, která bije. ()

MajklCZsk

Byla to má první zkušenost se sledováním Českého lva. Z večera jsem si odnesl několik hodnot - vtipy, které nebyly vtipné; neustálé natahování, abychom teda měli 120 minut záznamu a pak se mohli už v klidu offrecord ožrat; no, a o vtip se pokoušející studentky (pravděpodobně herectví), které se snažili svůj ,,vystříbený" herecký um a výkon ukázat ve vlně teenagerského sarkazmu - vše tohle spíše otravovalo, než by bavilo. Jediné, co mě tak nějak uchvátilo, byl Kaiser a cena za přínos české kinematografii. Toť vše. ()

honajz

Highlights: Kaiserova cena ke Kaiserovi: „Stejně chcípneš!“ - Anna Geislerová k přítomným chlapům: „Dám všem!“ - Banášová o sošce: „Myslela jsem, že to je cena český lev, ale tohle je jehlan.“ K tomu hromada nudné pink pink hudby, keců, děkování a trapasu, protože ten tolik oceňovaný a oceněný film měl premiéru až pět dní po Lvech. Ceny české kritiky tenhle film nehodnotily, protože rozumně v pravidlech mají, že film musí být nasazen v široké síti kin, ne na pár dní v jednom obskurním kině v Praze...A to nemluvím o nominacích, kde na cenu ČESKÝ lev byli nominováni Poláci, Angličané, Litevec a mnozí další "Češi". Prohnilý a prašivý český lev v kostce. ()

Malarkey

Za hodně dlouhou dobu se jedná o vysloveně vydařené předávání výročních filmových cen Českého Leva. Adéla Banášová se zhostila role moderátorky na výbornou a zvládla to asi nejlépe, co jsem za dosavadní dobu viděl. To, že je u Slovenek Slovenština sexy mi prostě nikdo neodpáře. Také jsem ale během těchto dvou hodin měl až pocit, že letošní rok se u nás filmařsky vysloveně vydařil. Obrovské nadšení jsem měl z Oldy Kaisera, který konečně byl oceněn z vážné role a nutno dodat, že i to předání si vysloveně užil. I když u filmu, který do letošních cen podle mě trošku nepatřil. Nenapadlo mě, že by Masaryk tak kasíroval, ale dát ho do nominací v době, kdy oficiálně ještě nebyl v kinech? To je trošku podpásovka pro všechny ostatní kvalitní nápady, které se loni dočkaly zfilmování. Alespoň, že ta Michalina nezůstala bez povšimnutí. Mimochodem, také se Vám ta její polština poslouchala s takovou lehkostí? No co naplat...zase mi ale vysloveně udělala radost kategorie televizních filmů a seriálů. Kde seriál Terapie byl jasnej, ale Kosmo k tomu měl také hodně blízko. U televizního filmu Zločin v Polné neměl konkurenci. Tak dobrý český televizní film jsem opravdu hodně dlouho neviděl...jestli vůbec někdy. Když to tedy sečtu kolem a kolem. Za mě spokojenost. Doufám, že takto to bude vypadat i do budúcna...:-) ()

kaylin

Jasně, není to něco jako předávání Oscarů, to je nesmyslné srovnání, ale vzhledem k předchozím ročníkům mi tohle přišlo jako skutečně vhodné předávání filmových cen, kde sice nebyl prostor pro nic moc navíc. Překvapila mě volba moderátorky, ale ta ukázala, že slovenština vůbec nevadí, navíc byla vtipná! ()