Drsná kriminálka z Los Angeles sleduje životy členů elitní policejní jednotky, která se postaví do cesty nejúspěšnějším zlodějům v zemi. Ti mají v plánu zdánlivě nemožný cíl – vyloupit losangeleskou pobočku Centrální banky Spojených států amerických. (Magic Box)

Videa (7)

Recenze (450)

Kaka

Konečně víme jak by cca vypadal Heat kdyby ho nenatočil Michael Mann. Chybí preciznost režie, dějová rozmáchlost, betonový feeling, neony LA a především hloubka a osudovost charakterů. Macho Butler je přehnaný a Schreiber jako záporák sice vychytralý, ale chtělo to zvučnější personu. Nejzajímavější je i díky svému rodinnému backgroundu postava 50 centa. Original je zhmotněná realita běžného života. Tahle kopie už je "jenom film", který ještě k tomu všemu místy tendenčně opakuje klasiku. Okatě například v závěru, potažmo v úvodní strhující přepadovce obrněného vozu. ()

vurhor

Docela suchý, utahaný, ale i celkem dobře natočený krimi thriller, který si hodně bere inspiraci z Mannova Nelítostného souboje. Tedy příběh dvou drsných charismatických protivníků, jeden na straně zákona, druhý na straně zločinu, kteří jsi tak nějak jdou po krku. Butler v roli alfa poldy umí. Nicméně ani on nemůže filmu zažehnout tu výjimečnou jiskru, díky které byl Mannův snímek tak skvělý. Nechci říct, že by to byl špatný film, protože není. Natočený je pěkně, má atmosféru, plus ty postavy tam jsou docela kvalitní, ale je to strašně zbytečně natahované, ne příliš vtahující, plus autoři se pokusili o jeden plot twist, nad kterým jsem jen nadzvedl obočí. Celkově se mi to líbilo, jen mě to zanechalo hodně chladným. Marný platný. Lepší 3* ()

Asi treba prijať fakt, že podobné chlapské filmy sa presunuli z "mainstreamu" do dvd/bd požičovien a museli v európskych kinách ustúpiť CGI teroru. Ale verím, že nepôjde o status quo pre ďalšie storočie kinematografie, "dávám Bolševikovi tak deset let". Možno aj preto som si Den of Thieves užil možno podobným spôsobom ako kedysi The Heat. Záverečná lúpež bola výborne premyslená a bolo ju veľmi zábavné sledovať, ako aj záverečné zúčtovanie. Lenže kto sa smeje naposledy, ten sa smeje najlepšie. Že ide o režijný debut, som sa dozvedel až po filme a príjemne ma tento fakt prekvapil. Trochu mi prekážal zbytočný nazelenastý kamerový filter, LA si predsa vystačí aj so svojim neštylizovaným pôvodným lookom. ()

AppleCore

Hloupá napodobenina Heatu, která se tak strašně snaží na legendární kriminálce parazitovat, že i Butler má potřebu předvádět gesta a grimasy Al Pacina - a diváka to sere od úvodu po závěr. Přitom film nemá ani pětinový napětí oproti Mannovo tvorbě, chybí nosný charaktery, nefunguje tu chemie mezi postavami, natož pak psychologickej souboj mezi dobrem a zlem, přičemž ani akce nemá moc co nabídnout. Film je sice zemitej i relativně drsnej, ale nechytá se ani coby pocta (to si raději dejte Affleckovo The Town), ani jako kopie. Přehodnoťte radši Triple 9 - mnohem lepší, svižnější a údernější "oldschool" kriminálku! ()

Xmilden

Klidně tomu přidám nějaké body navíc za snahu vytvořit poctivou napodobeninu nedostižného Heatu. Člověk si samozřejmě řekne že Schreiber není DeNiro a Butler není Pacino, ale ruku na srdce koho podobné filmy o gansterech, kteří se snaží dostat policajtům na kobylku nebaví. Smekám před režisérskou prvotinou Gudegasta. Délka je sice vražedná, ale Butlet nehrál možná 5 let v ničem lepším. Některé scény parádní a akční stránka hodně povedená. 70% ()

Zajímavosti (20)

• „Big Nick“ (Gerard Butler) má jako služební zbraň pistoli Smith & Wesson M&P 2.0, která se poprvé objevila na plátnech právě v tomto filmu. Jako taktickou zbraň má útočnou pušku FN SCAR-L a pistoli FN FNX Tactical 45 s kolimátorem C-MORE STS red dot sight. (Maulincio)
  • Původně měl mít film kolem 160 minut a měl představovat jiný konec. (ČSFD)
  • Bez ohledu na obsazení herců zůstala většina postav stejná. Pouze postava Donnieho Wilsona (O'Shea Jackson) musela být kvůli věkovému rozdílu trochu přepsána, protože představitel Donnieho byl mladší než skutečný Donnie. (griph)