Režie:
Russell MulcahyScénář:
Everett De RocheKamera:
Dean SemlerHudba:
Iva DaviesHrají:
Gregory Harrison, Arkie Whiteley, John Howard, Chris Haywood, David Argue, John Ewart, Judy Morris, Bill Kerr, Redmond Phillips, Mervyn DrakeObsahy(1)
Australský filmový horor o klech obrovského divočáka a nebezpečí, které číhá v pusté australské divočině. Na počátku přijíždí z civilizované Ameriky do divoké australské buše mladá americká novinářka Beth Wintersová, aby se pokusila přispět svou prací k zastavení krutého vyvražďování klokanů. Vzápětí za záhadných okolností zahyne. Po jejích stopách se vydá manžel Carl Winters, aby se pokusil odhalit pravdu o okolnostech její smrti. Brzy se dostane na stopu strašlivé skutečnosti. V divočině, kde Beth pobývala, řádí obrovský kanec zabiják. Hrdinovi přichází na pomoc v boji proti monstróznímu zvířeti starý lovec, který má s netvorem také své dávné a dosud nevyřízené účty. Hyne však rozsápaný jeho strašlivými kly. Je tedy jen na Carlovi, aby se s kancem utkal... (Allan)
(více)Recenze (64)
Naturálne aminal horrory o vraždiacich zvieratách mám v obľube už pekných pár rokov. Videl som vyčíňať všeliake zvery: žralokov, krokodílov, aligátorov, pirane, krakaticu, kosatky, psov, vlkov, levov, šabľozubého tygra, opice, medveďa, varana, žaby, kobylky, zajace, netopierov, vtákov, hadov, včely, osi, mravcov, pavúkov, slimákov... Tento špecifický horrorový subžáner mám dobre zmapovaný. No ale ešte ma občas dokáže niečo nové prekvapiť. Tento krát to bol diviak, ktorý sa v roku 1984 objavil v austrálskom filme "Kanec" (Razorback). Na počiatku svojej režisérskej kariéry ho natočil Russell Mulcahy. Celkom na mňa zapôsobil ten surový buranský vizuál. Bol to taký zvláštny austrálsky kvázi exploitation animal horror. Filmová kritika ho radí do špeciálnej kategórie, ktorá nesie označenie ozploitation. *** ()
Atmosfericky tomuto filmu nič nechýba, kompozične je zvládnutý, dej je vystavaný bez zbytočných odbočiek. Samotný príbeh je však vyvarený z druhej vody, s originalitou si netyká. Kamera ponúka zaujímavé perspektívy pohľadu, prostredie je nádherné. Samozrejme, že to nie je prírodopisný film, lebo keď sa kanec objaví, vzniká problém. Vyzerá ako filmový zvierací zabiják z roku 1984, aj so všetkými chybami. Ale páčil sa mi zmysel pre čierny humor a púštne vidiny hlavného hrdinu. Prechod z príčetnosti do blúznenia bol zručne stvárnený. Razorback nie je meisterstuck, ale ja som sa pri ňom dobre bavil. ()
Je to debilní, nelogická historka o krvežíznivém divočákovi velikosti nosorožce. Co však tento brak povyšuje nad ostatní podobnou produkci je zejména výborná kamera Deana Semlera, který velice zajímavě pracoval s osvětlením a barvami a skvěle využil prostředí, ve kterém se film odehrává (prašná australské poušť, klokaní jatka, doupě bratří Bakerových atd.), čímž snímek získal unikátní atmosféru. ()
Jeden z nejkrásnějších zážitků na letošním karlovarském festivalu. Kanec má úžasnou kameru (škoda jen špatné kopie), velmi působivou hudbu a především skvěle pracuje se zvukem. Russell Mulcahy použil metodu ze Spielbergových Čelistí. Hlavní zvíře v první polovině sice neuvidíte, o to víc se ale bojíte. Ano, je to béčko, ale nádherné béčko. Zatím nejlepší z půlnočních filmů. ()
Austrálske ČEĽUSTE ( animal horor ) rokov 80. sa nekonajú. Ono to vlastne ani nieje o tom. Ten Kanec ( bolo to ale riadne prasa ) sa ukáže sotva v pár scénach a zbytok je akýsi ( chcený ? ) pohľad na austrálsky hillbilies spôsob života. Russel Mullcahy ale je ( bol ) zručný režisér, čo dokázal pri niektorých hudobných videoklipoch a práve toto jeho vizuálne cítenie ťahá snímok smerom hore. Bez neho by to bol prúser. ()
Galerie (52)
Photo © Warner Bros.
Reklama