Sedmnáctiletý Tomáš má rád koně a trpělivě se o ně stará. Ve volných chvílích sní o drsné romantice skutečných kovbojů. Netuší, že právě on pomůže odhalit pachatele skutečné loupeže. (oficiální text distributora)

Videa (5)

Rozhovor 5 - Pavel Taussig

Recenze (81)

igi B.

Ro(dokapso)mantický, mírně uvolněně socialisticko-realistický dobrodružný film pro mládež. Na svou dobu myslím dosti dobrý - i přes lehkou naivnost - film s téměř detektivní zápletkou. Záporáci jsou jasní a na konci po zásluze potrestaní. Tři hvězdičky i za tu krásu koňskou a přírodní, před půlstoletím ještě socialismem a následnými izmy v dosti přirozeném stavu uchované... ()

ostravak30

Vůbec to není špatný film. Jen tak na okraj - zajímavostí je, že dost padesátkových filmů je barevných a zrovna tomuto snímku by barvy hodně pomohly. Zvláště proto, že se natáčí v úžasných lokacích. Také mě napadlo, že by tohle klidně mohl být předchůdce seriálu Dobrá Voda. I ten statek mi připadal podobný. Nejen lokace ovšem zaujaly. Honičky na koních byly velmi dobře zvládnuté. Vlastně celá okolní příroda včetně koňských jízd byla jak z Vinnetoua. Jen ty dozvuky kopyt byly fakt příšerné. Dokonce mi k tomuto hodnocení stačila i vcelku slabší zápletka a to i jejím průběhem řešení. ()

mchnk

Pestrobarevná, širokoúhlá kovbojka má v sobě nepochybné, filmařské možnosti uvolňující se doby. Koňáci zcela pohlceni Rodokapsy a filozofií Divokého západu, se svým zálibám přiblíží až nebezpečně blízko. Pedantský Sovákovo Lojzík, který má na starosti i lehký humor, Růžkovo výborné vyšetřovací metody a klasický spravedlivě přísný dobrák v podání R. Lukavského. To jsou jistě výrazné klady, ke kterým lze přičísti výbornou hudbu a skvělé vyústění děje. ()

Schlierkamp

Československý dobrodružný film o mladíkovi milujícího koně, ale ještě více literaturu o kovbojích z prostředí Divokého Západu. Tento mladý snílek se zaplete do skutečné loupeže a napomůže k dopadení pachatelů. V roli mladého fantasty Tomáše Boučka se představila začínající hvězda R. Jelínek, jehož charakteristický herecký styl zůstal po desítky let naštěstí nezměněn. Jeho velmi dobré jezdectví na koni mohl uplatnit i v jeho pozdějších filmech, zejména v roli nejlepšího československého agenta Jirky Hradce. Snímku bych vytkl příliš pomalé tempo, jež ještě více zpomaluje zasněná monologická citace z Rodokapsů, přiznávám, že jsem se nemohl dočkat, až dojde ke zločinu. Ve vedlejší roli jednoznačně nejvíc zaujal jakýsi vychovatel v hřebčíně, bývalý dragoun, ztvárněný nepřekonatelným J. Sovákem. Jeho typický komický styl v tomto případě dovedl k dokonalosti, takhle nějak si představuji Evžena Humla na vrcholu sil. Ostatní herecké osobnosti, jež se ve snímku objevují (R. Lukavský, M. Růžek, J. Beyvl, E. Dubský), už tolik pozornosti neupoutali, snad s výjimkou jedenadvacetiletého debutujícího J. Přeučila. Celkově se mi jeví snímek jako mírně podprůměrný, napětí nabízí pouze v závěru, jinak je spíše lyricky laděný. Přece jen R. Miličem krásně zachycená příroda evokující skutečný Divoký Západ, spolu s Jelínkovým a Sovákovým výkonem nedovolí jít pod tři hvězdy. ()

blackrain

Westernový kabát té kriminální zápletce moc sluší. Šikovně jsou tady promíchané různé žánry a nic není překombinované. Bylo příjemné vidět mladého Rudolfa Jelínka, sice byl trošku naivní a snílek, toužící pro dobrodružství na Divokém západě, ale to mi nevadilo. Vlastně to tady bylo nutné. Jsou tu hezké přírodné scenérie. Budu se muset podívat, kde se natáčelo. ()

Zajímavosti (14)

• Rudolf Jelínek měl na pády z koně zkušeného dabléra. (M.B)
  • Režijní debut Jindřicha Poláka a zároveň filmový debut Jana Přeučila. (M.B)