O deset let později. Rhaenyra čelí Alicentiným neustálým dohadům o svých dětech, zatímco Daemon a Laena zvažují nabídku v Pentosu. (HBO Max)

Z natáčení

Recenze (94)

vydumnica

The Princess and the Queen. Výmena hercov je vždy tak trochu risk a ťažšie sa na to zvyká. V deji sme sa síce posunuli o desať rokov ďalej, no princezná a kráľovná vyzerajú o dvadsať rokov staršie, kráľ vyzerá zrazu na osemdesiat, kým niektorí zase nezostarli ani o jednu vrásku na tvári. Trochu divné. Áno, táto epizóda je divná. Dokonca povedala by som CHAOS. Postavy sa zmenili. Aj tie sympatické sú zrazu nesympatické a jednoducho aj povahovo zmenené! A hlavne je tu toľko nelogických ba až neuveriteľných vecí. SPOILER. Princezná je dosť inteligentná na to, aby si našla milenca inej pleti ako má jej manžel a mala s ním deti. Síce v dnešnej dobe sa asi nerieši farba pleti, jej deti by teda asi mali mať "len" biele vlasy (logické by bolo keby sa riešilo aj akej farby majú pleť!). Je až SMIEŠNE, že my diváci máme veriť tomu, že princezná naozaj naivne verí (už skoro 10 rokov!!), že si to nikto nevšimne? Ani kráľ s kráľovnou či jej vlastné deti? Ďalej, Laena a ten drak. To sa nemohli pokúsiť urobiť jej cisársky? Pripadá mi, že táto epizóda mnoho nevysvetlila. Predpokladám, že Alicent si ponechala Cristona ako svojho milenca. Spája ich takmer nenávisť k princeznej Rhaenyre, ktorú mali predtým obidvaja radi. Pravdepodobne jej Criston neodpustil, že s ním neutiekla a Alicent zase to, že jej Rhaenyra predtým do očí klamala. Vyzerá to, že z milých a pokorných ľudí sa tu zrazu stali sebecké bytosti plné nenávisti. Komu má potom divák fandiť? Kráľ v minulej epizóde takmer zomrel, prekvapilo ma, že vlastne ešte žije! A bola už aj vojna? Veď Alicent mala na sebe tie zelené šaty ako symbol toho, že sa blíži vojna alebo nie? A úplne zbytočná je tu scénka s Eagonom, vôbec sa to sem nehodilo. Ešte ma prekvapilo, že Rhaenyra nechcela "iba" rodiť deti, teraz ich má dokonca tri. Každý tu je vlastne iný ako bol, konaním, zmýšľaním a niekto aj výzorom. A ešte vzhľadom na to, že v predchádzajúcej epizóde Criston ubil na smrť Joeffryho, neverím, že by jeho prítomnosť na dvore Laenor len tak toleroval akoby sa nič nestalo. Takže také 2 a pol* za túto epizódu. ()

warrenur

Roky ubehli a svary medzi kralovnou a princeznou Rhaenyr-ov sa vyostrili skrze ich deti. S prekvapenim, kral este zije, takze zrejme nemal "stone disease". Co sa stalo z kralovny a zatrpknuteho "white-knighta", co chcel spachat seppuku som si teda nepredstavoval. Pripodobnenie krivajuceho "chrobaka" a jeho "bezjazycnych" assassinov fest pripominalo "Littlefingra" z povodneho GoT. Silna bola i scena Deamon-ovej zeny a najvacsieho draka, ktoreho lebku sme tak-isto videli v katakombach GoT. Ingtrigy a vymknutie sa niektorych veci z pod kontroly "at it's best". Pecka, hoci opat takmer bez akcie. 85% A ano, bude nam chybat svojrazna a britka predstavitelka mladuckej bielovlasej princezny, je to jasn zostup. ()

WathanajX

Nenávidím časové skoky v seriálech. Tady mě to fakt bolelo. Nakousne se něco tak povedeným zakončením předchozího dílu a pak to prostě tak nějak vyšumí do ztracena. O co všechno musel divák přijít? Nesmysl… Co dalšího mi na tom vadí, je sice ano logické přeobsazení některých postav, které ale vypadají jako kdyby zestárly ne o deset ale rovnou o dvacet let a jiné zase jako kdyby neuplynula ani minuta. Jelikož byl tento díl jednak nesmyslně dlouhý a také za mě neskutečně nudný utkvělo mi opět jen pár momentů. Neda Starka na vás a na ty, co si opravdu myslí že ty dva by dokázali zplodit tři hnědovlasé kluky. Líbil se mi ten výcvik mladých princů a draci jasně. Ale zbytek? Na můj vkus na jeden díl seriálu moc keců, moc dětí a moc porodů naráz. Sem tam nějaký drak to moc nezachraňuje a Daemon momentálně také ne. Tahle část seriálu se moc nepodobá těm ostatním a já opravdu doufám, že té nudné výplně už bylo dost, protože další podobný díl už bych fakt nezvládla. ()

tomik99

Na změnu hereček si musí člověk chvíli zvyknout, ale nakonec jsem to dokázal vstřebat po jedné epizodě. Sice královně a princezně to malinko ubírá na charismatu a roztomilosti, ale stále se to dá. Chválím nicméně děj, časový skok je opodstatněný a nyní nám seriál nabízí daleko více postav a možná i zajímavější zápletku. Znovu tleskám za výbornou hodinovou epizodu, při které jsme opět během chvilky poznali nové postavy a lehce si k nim vytvořili vztah. ()

Martrix

Zvyknout si na nové tváře, nebylo zase tak obtížné. A vlastně celá epizoda, nebyla špatná. Oceňuji opravdu moc zdařilé draky. Asi nejrealističtější, jaké můžete v TV vidět. V jedné z nejsilnější scén uplynulých epizod, si animátoři řekli o nominaci za efekty. Co se týče děje, tak to neškodné intrikánské ňafání nejspíš skončilo. Teď už se přitvrdilo a je to jen dobře. Přesto není důvod k nadšení. Pořád se nedaří spojit do jednoho celku zajímavé události, s hereckou pastvou pro oči a uši. Doufal jsem, že to, co kdysi předváděla třeba Lena Headey, bude stát na Matt Smithovi. Ale postava Daemona, zatím jen neškodně doutná.  Kombinace šokujících zvratů, skvěle napsaných postav a dialogů, byla ingredience, která dávala prvním řadám GoT pořádný říz. V Rodu draka, se tomu tvůrci aspoň trochu přiblížili až teď, v poslední třetině šesté epizody. To je...smutné. Nechci být nevděčný, ale čekám víc. ()