Po šesti měsících na sólové misi najde osamělý astronaut (Adam Sandler) na palubě záhadného tvora a s jeho pomocí zachrání svoje manželství. (Netflix)

Recenze (242)

okkac

Někomu to sedne hodně a někdo u toho usne. Je to těžký skoro meditativní a melancholický slow-burn v prostředí kosmické lodi. Což může být šok pro lidi, co znají jen komediálního Sandlera. Hudba Maxe Richtera dělá opravdu hodně a je to film, na který musí být nálada. Rozhodně to není na vypnutí mozku v pátek večer. Hanuš je asi nejroztomilejší obří pavkouk ve filmu :-)  Plus za to, že jsou ve filmu všude české nápisy. Závěrečný song Please Don't Go Away mne donutil nechat hrát celé titulky. 7/10 ()

hroubek

Stále přemýšlím jestli jsem spokojený nebo rozpačitý. Kosmonaut z Čech je zajímavý a hluboký film, který má, co nabídnout, ale nedá to divákovi zadarmo. Velký problém je forma, kterou to říká, protože ta nesedne každému. Režisér Johan Renck má řemeslo v ruce, umí vykouzlit působivé záběry, scény a sekvence. Renck velmi hezky dokáže navodit tu správnou atmosféru, umí vystihnout osamělost a uvěřitelně pracuje s psychologií postav. Tohle všechno se povedlo velmi dobře, problém ale je, že to vede k banální pointě, která je na celém filmu tím nejslabším. Adam Sandler předvádí velmi dobrý a hezký výkon a moc se mi v této roli líbil. Carey Mulligan je skvělá herečka, ale taky by mohla hrát něco jiného, než jen zlomené, ztracené, nešťastné manželky/ženy. Paul Dano má moc hezký hlas a sedl mi tady. Film naznačí spoustu věcí, ale nikdy nejde do hloubky. A to je velká škoda, protože tu nějaká taková scéna chybí. Kosmonaut z Čech je zajímavý film, který není špatný, ale čekal jsem trochu více. ()

Aljak

Podľa popisu ma to takmer vôbec nezaujalo, ale kvôli Adamovi som sa na to napokon pozrel. Nečakal som od toho nič extra, chcel som sa nechať milo prekvapiť, ale tento typ komornej existencionálnej sci-fi drámy, to rozhodne nebola moja šálka kávy. Spočiatku ma to síce celkom zaujalo, ale ako náhle do filmu vstupuje ten pavúk Hanuš, tak sa mi to celé sprotivilo. Aj keď je to bol v podstate len prízrak, no celá tá dilematická atmosféra rozhovoru s mimozemským pavúkom ma dosť vyrušovala od toho, aby som si film užil. Sorry Adam, ale toto je fakt max. na 1* ()

Trajektt

Je pravdou, že když vidím pavouka, tak se mi začnou dělat zimomriavky na chrbte a vzápětí rozžvejkanou žuvačku spolknu tak rychle, že projede mým trávicím travicím traktem během deseti sekund, aby skončila kdo ví, kde? V tomto případě to tak nebylo, protože v tomto filmu měl tento osminohý přítel spíše uklidňující efekt a po pravdě řečeno jeho filosofické úvahy měly spíše očistný proces, jelikož si člověk uvědomil, že na této vesmírné misi, kde hlavní hrdina poznával sám sebe a kde v zajetí ticha mu proplouval celý jeho život jsem si uvědomil, že by si tímto očistným procesem měl projít každý z nás, abysme neviděli jen sami sebe, ale dokázali se vcítit do bolesti a potřeb jiných a abysme nežili ve svém egoistickém vidění světa. Dále mě v tomto snímku dosti potěšilo, že jsem se nemusel dívat na žádné bukvicové problémy, což je v dnešní době zázrak a taktéž jsem zde neviděl mnoho barevných odstínů, tedy kromě jedné čokoládové vyjímky, kde hrál českého přítele na telefonu s typickým českým jménem Petr, indický herec kterého jsem zaregistroval v americkém plytkém sitcomu Teorie velkého třesku, kde si zahrál stydlivého Inda Kurvapálího. Co se týče příběhu, tak odsýpal jako zabržděné sluneční hodiny kdesi za polárním kruhem, což mi vyhovovalo, protože nemusím moc akce v takovýchto příbězích, ale jak jsem asi pochopil podle zdejšího hodnocení, tak moc lidí se na to nedokáže povznést a uvolnit se nad celkem kvalitním mírně depresivním příběhem, ve kterém by se mnozí z nás mohli ztotožnit s hlavním hrdinou, který šel za svým cílem a který bez nějakých velkých akcí proplul až dokonce příběhu, kde se mu možná dostalo sebepoznání a kde zjistil, co je v životě důležité. Další aspekt tohoto filmu, který mě celkem pobavil byl ten, že byl zasazen do naší domoviny a představa toho, že má Česko něco takového jako je americká NASA je pro mě tak trošku science-fiction a to hlavně z toho důvodu, že když se člověk podívá kolem sebe v tom našem rozkradeném státečku, tak nefunguje skoro nic na zemi, natož jak by to asi dopadlo ve vesmíru. Dalším překvapením pro mě byl herecký výkon Adama Sandlera, kterého mám zařazenýho někde mezi těma béčkovejma přitroublejma, americkejma šaškama. V této roli mi tak trochu dokázal, že dokáže zahrát i vážné role a že v tak trochu sandokanovském vzezření mu to i tak trochu věřím. Jinak romantická linka v retrospektivním hávu mohla být trochu více rozvinuta, ale jelikož jsem nečetl předlohu, tak si myslím, že v knižní předloze bylo vše dostatečně vysvětleno a nám líným filmovejm koukačům zbylo jen to, co si musíme domyslet anebo si tu knižní předlohu přečíst, abysme si doladili jistá doplňující romantická fakta v této vesmírné romantické limonádě. Za mě vcelku spokojenost a dávám zasloužených 70%. ()

C0r0ner

I kdyby byla knížka dvakrát lepší než film, pořád nebude dobrá. To je tak, když se něco válí Netflixu 3 roky v šuplíku a vytáhne se to jenom kvůli stávce scenáristů, protože stojí vznik nového contentu. Existenciálně vztahové kecy s potenciálem na deset minut stopáže rozmrdané do celovečeráku. Nejlepší role samozřejmě Hanuš the Pavouk. 25% ()

Zajímavosti (14)

• Věž, která se mihne před tiskovou konferencí s Jakubem (Sandler) a pár scén z výcvikového střediska jsou točené v bývalé Ústřední telekomunikační budově (ÚTB) na Žižkově, která je již zbouraná. (formelin)
  • Stejnojmenný román Jaroslava Kalfaře vyšel v roce 2017 nejdříve v angličtině, až později byl přeložen do češtiny Veronikou Volhejnovou. (Jamal)