• Akční
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (2 220)

plakát

Co jsme komu zase udělali? (2019)

Příjde mi, že dvojka je v podstatě kopie jedničky. I některé scény jsou skoro stejné, jen třeba trochu přehodili role. Humor zůstal podobný jako v prvním díle. Tvůrci se tak opět trefují do dnešní doby, přichází spousta narážek na korektnost, menšiny...Aby pak v závěru všichni došli k míru a pochopení všeho možného. Pro mě na stejné úrovni jako jednička. Pár vtipů se povede, ale prostě to nestačí. Francouzské komedie posledních let mi připomínají ty naše. Všechny jedou jako před kopírák, ale z nějakého důvodu nedokážou navázat na éry crazy komedií z minulého století.

plakát

Zrada - Episode 2 (2024) (epizoda)

Pořád v tom nedokážu najít něco víc, než klasickou vztahovku o žárlivce a nevěrníkovi. Čekám, že příjde nějaký zvrat, který to pořádně rozhoupe, ale je otázka, jestli to nebude trvat až moc dlouho, aby to člověka neudolalo.

plakát

Velká vlaková loupež (2013) (TV film)

Tahle série jsou v podstatě dva odlišné filmy. Každý pojednává sice o loupeži, ale každý z úplně jiného pohledu. A to je právě kámen úrazu. Být to jeden film, tak na dvě hodiny, tak jako slavná verze s Connerym a Sutherlandem, tak to všechno bude slapat dle mého lépe. Hlavně první část se hodně táhne a trvá, než se pořádně rozjede. Hlavní dvojice jsou pochopitelně herecké jistoty, takže v tomto ohledu nezklamou a člověk se opravdu dopodrobna dozví jak o přípravách loupeže, tak o samotném vyšetřování, včetně postupů či úskalí dané doby, ale nikdy nedokáže úplně zaháčkovat.

plakát

Star Wars: Akolytka - Pomsta / Spravedlnost (2024) (epizoda)

Hm, tak máme druhý díl, a příběh je vcelku jasně nalajnován. Je jasné, že Jediové něco přikryly v rámci chyb z minula, a že zřejmě skutečným antagonistou bude ta zelená mistryně. Takže výsledek může být spíš taková Kriminálka Star Wars. Ale třeba tvůrci překvapí. No ale mám obavu, že spíš ne.

plakát

Zrada - Episode 1 (2024) (epizoda)

Slabší začátek, ve kterém nejvíc příjemně překvapí výborná slovenština Kláry Issové. Na to nejsme moc zvyklý, aby našinec mluvil na Slovensku po jejich. Obráceně, to ano, ale tohle je pro mne jeden z mála případů, kdy jsem se s tím setkal. Jinak začátek působí dost rozháraně a nelogicky, kdy z mála se stává najednou drama. Uvidíme, jestli to bude něco víc, než jen klasické kdo s kým v posteli.

plakát

Co jsme komu udělali? (2014)

A je to tu zas. Moderní Francouzská komedie, která se snaží navázat na zlatou éru někde z 80. - 90. let. A opět to za mě nedokázala. Rádoby nekorektní humor, trefující se do všech možných etnik a menšin funguje jen občas, a pochopitelně vrcholí v sebeuvědomující si závěr, kdy si všichni padnou do náruče a klasika...šťastně až do smrti. Bohužel, za mě tu prostě pro mě nejsou hlášky, které by se trefili do mé noty a dokázali nějak víc zaujmout. Clavier si odehraje svou klasiku, tedy neurotického mrmlala, ale není to nic, co bychom od něj už neviděli dříve.

plakát

V karavanu po Polsku (2024) (seriál)

Z jednotlivých Karavanů mi tento přišel zatím nejslabší. Nevim, možná už je ten koncept vyčerpaný, reálně už moc o ten karavan stejně moc nejde, protože se prostě objíždějí ty nejklasičtější památky. Plus Zibi prostě neni Vica, aby se člověk mohl těšit jen na to, že se na něj bude dívat. Polsko je fajn země, nabízí spoustu krásných míst, pochutin či historie, které lze navštívit či spatřit, ale Zibi prostě neni moderátor klasického ražení, a i přes svůj původ to na mě nedokázal úplně přenést.

plakát

Zlatá labuť (2023) (seriál)

Dobové seriály na komerčních TV u nás nejsou moc obvyklé, a tak jsem hned zavěřil, když Nova ohlásila dobovku Zlatou labuť. Ano, už od začátku mi bylo jasné, že rámování obdobím 2. světové války a válečných hrůz bude sloužit jen jako pozadí pro klasickou vztahovku, ale i tak je něco takového příjemným osvěžením v rámci všemožných lékařských seriálů. Je také jasné, že tvůrci měli příběh rozpracován na více sérií, a určitě chtěli seriál dovézt až do konce válečného období, což se bohužel nepodařilo, protože se u nás nikdy nestal tak velkým hitem, jako třeba jeho Slovenská odnož ve své domovině. Kostýmy jsou pochopitelně fajn, to se od dobovky očekává, stejně tak je třeba zmínit, že se tvůrcům podařilo získat široké herecké obsazení, které ve výsledku reprezentovalo všemožné dobové menšiny a naturely, a tvůrcům se tak skrze to podařilo i zachytit určitou atmosféru dané doby, pochopitelně převážně v její negativní sféře. Zlatá labuť určitě není dokonalou dobovou vzahovkou ala Panství Downton, ale v rámci našich končim určitě příjemným osvěžením, které ve výsledku nejvíce doplácí na svou přílišnou naiviti, kterou zbytečně shazuje atmosféry doby, a snaží se navodit dojem, že válečná doba byla mnohdy romantickou idylkou, kde všechno dobře skončí.

plakát

Ostrov ztracených duší (2007)

Velká splácanina všeho možného, která se snaží tvářit jako fantasy, ale bohužel jí chybí jakýkoliv zajímavý příběh, a to nemyslím nějaké pozadí či budování fantasy světa, ale opravdu jakýkoliv příběh. Vše dávám na vrub tomu, že výsledek je určen zřejmě výhradně pro dětské publikum, takže se veškeré aspekty zjednodušili na možné minimum toho, co je nutné vysvětlovat, a vesměs tak dospělému diváku nedává nic smysl, od chování postav, či po fungování samotného světa.

plakát

Star Wars: Akolytka - Ztracená / Nalezená (2024) (epizoda)

No vida, tak už i SW se dopracovali k tomu, že budou najímat známé tváře, natočí s nimi za jeden den vše potřebné, a pak je budou co nejvíce promovat...Jedině, že by se C.-A. Moss ještě nějak vrátila v podobě flashbacku či zázračně oživla. Už od prvního dílu to vypadá, že Akolytka bude trpět těmi samými neduhy, kterými trpý i většina SW produktů za éry Disney. Tedy nevýrazné postavy, generický vizuál a nulová SW atmosféra. Tvůrci se opět snaží co nejvíce navodit efekt SW ,takže opět dostáváme záporáka v helmě, opět se na oko objeví světelné meče, opět se používá síla, jenže to prostě není vystihnutí podstaty fungování SW světa. Je fajn, že se konečně podíváme do jiné éry, že jsme opustili období Skywalkerů, takže vidíme i jiné technické vychytávky, či nové planety, ale uvidíme, jestli něco z toho bude vůbec stát za zapamatování.