Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dobrodružný
  • Krimi

Recenze (277)

plakát

Pelíšky (1999) 

Podobně jako v Samotářích: spousta výrazných postav a hlášek, které zlidověly. Dohromady to vytváří dojem ohromné řachandy - kterýžto dojem uvízne v paměti, jež je podobně nostalgicky selektivní. Ale ve skutečnosti je ten film vlastně o ničem, chybí mu to nejdůležitější - příběh. Napodruhé už je to jen nuda, kterou znovu prožít nechcete. Stejně jako tehdejší dobu, navzdory vší té údajné "bžundě".

plakát

Eastie Boys (1999) 

Takové dederónské Pelíšky, trochu komedie, trochu nostalgie, trochu drama. Taky celkem o ničem, jen s méně zajímavými postavami.

plakát

Velké sedlo (1986) (seriál) 

Viděl jsem to v osmdesátých letech jako dítě a v paměti mi matně utkvěla ňoumovitá dobráckost hlavního hrdiny, strašně nezvyklé jméno Sikyta a jakýsi odér hříchu a ženské zrady... Z jaksi perverzního zájmu jsem si to teď pustil na iVysilani ČT jako kulisu k šroubování nábytku. Takže přidávám aktuální hodnocení nepoznamenané matnými vzpomínkami: je to klasická plytká dietlovská nuda, s hroznou hudbou a rádoby dramatickými situacemi, které působí trapně. Ale naštěstí ne tak angažovaná jako vyložené odporné a hlavně neskutečně špatné sračky Okres na severu, Muž na radnici nebo Plechová kavalerie. Pozitiva: především sympaťák Pavel Nový (škoda, že nedostal více výraznějších příležitostí, skvělý byl třeba v Bábě z ledu) a nakonec i to nezvyklé vodohospodářské prostředí, díky němuž to má jakousi dokumentární hodnotu (zaujaly mne ty uniformy s výložkami a hodnostmi, to vodohospodáři byli za bolševika nějako jako hasiči nebo co?). Zaujalo mě v seriálu zmíněné číslo spotřeby vody na obyvatele 300 l na osobu a den, což je tedy pravé socialistické plýtvací peklo, jako tehdy běžné topení při otevřených oknech - dneska je ta spotřeba třikrát nižší a to se dnes lidi myjí více než za komunismu. Neočekávanou dokumentární hodnotu to má také jako kronika dobových společenských a mezilidských vztahů, kdy před pouhými čtyřiceti lety bylo standardem chování k ženám: "podej mi pivo", "udělej jí dítě a neptej se jí", aby přestala pyskovat atd. Člověk nemusí být zrovna feminista, aby mu zatrnulo nad tím, v čem vyrůstaly naše maminky...

plakát

Hádej kdo? (2005) 

Ach, to je tak strašně nepovedené, nevtipné a nudné od začátku do konce. Naprosto zbytečné vytěžování klasiky v době, kdy už to postrádá smysl. A jestli to mělo vtipným "nastavením zrcadla" rozbíjet stereotypy, tak snoubenčina sestra je ten nejodpudivější typ afroženy, jaký si lze představit.

plakát

Café society (2016) 

Takové "o ničem", které však zaujme a udrží pozornost. A také okouzlí atmosférou.

plakát

Pickupeři (2023) (seriál) 

Rozmohl se nám tu takový nešvar: klusákovská "dokumentaristika". Čili vezměte nějakého naivního chudáka, který je ochoten vás nechat vstoupit do svého soukromí, a udělejte z něj totálního blbce. A ještě mu jako režisér ukažte mu svou morální nadřazenost (Klusák v Daliborkovi výletem do Osvětimi, zde Daněk svými komentáři), místo abyste se snažili dopátrat podstaty a pochopení. Takže totálně promarněná příležitost. Mohla to být sonda do života nejistých kluků, kteří mají trochu divně nastavené hodnoty, o kterých si myslí, že jsou odznakem každého pravého muže (auta, prachy, ženské, závist okolí), ale ve skutečnosti vlastně jen chtějí, aby je měl někdo rád a aby lépe rozuměli světu a svět jim. A téhle jejich nejistoty zneužívají hochštapleři, kteří z nich mámí prachy za příručky a kurzy plné povrchností, nesmyslů a návodů nikoli ke svádění, ale k podvádění. Vlastně jim jen - stejně jako Daliborkovi - chybí pozitivní vzory, a protože je asi nikdy nepoznali, tak se upínají k těm falešným a veskrze negativním.

plakát

Jie wen 4: Wan ťie pchien (2019) 

Hodnocení celé tetralogie: 1****, 2****, 3***, 4**. První díl zasazený do doby japonské okupace je zdaleka nejlepší, protože filmu o bojových umění dodává další dramatický rozměr. Pak už to začíná být čím dál tím plošší. Ještě druhé pokračování o nových začátcích v Hong-Kongu ujde (samozřejmě je zamlčeno, že tam mistr Ip neutekl před Japonci, ale čínskými komunisty). Třetí díl je svou zápletkou už nezajímavý a ten čtvrtý už plně zapadá do ideologických příprav čínské populace na třetí světovou válku - Američané jsou odporní a vražední rasisté, zatímco pravověrný Číňan je ve všech ohledech naprosto převyšuje morálně i fyzicky.

plakát

Ip Man 3 (2015) 

Hodnocení celé tetralogie: 1****, 2****, 3***, 4**. První díl zasazený do doby japonské okupace je zdaleka nejlepší, protože filmu o bojových umění dodává další dramatický rozměr. Pak už to začíná být čím dál tím plošší. Ještě druhé pokračování o nových začátcích v Hong-Kongu ujde (samozřejmě je zamlčeno, že tam mistr Ip neutekl před Japonci, ale čínskými komunisty). Třetí díl je svou zápletkou už nezajímavý a ten čtvrtý už plně zapadá do ideologických příprav čínské populace na třetí světovou válku - Američané jsou odporní a vražední rasisté, zatímco pravověrný Číňan je ve všech ohledech naprosto převyšuje morálně i fyzicky.

plakát

Ip Man 2 (2010) 

Hodnocení celé tetralogie: 1****, 2****, 3***, 4**. První díl zasazený do doby japonské okupace je zdaleka nejlepší, protože filmu o bojových umění dodává další dramatický rozměr. Pak už to začíná být čím dál tím plošší. Ještě druhé pokračování o nových začátcích v Hong-Kongu ujde (samozřejmě je zamlčeno, že tam mistr Ip neutekl před Japonci, ale čínskými komunisty). Třetí díl je svou zápletkou už nezajímavý a ten čtvrtý už plně zapadá do ideologických příprav čínské populace na třetí světovou válku - Američané jsou odporní a vražední rasisté, zatímco pravověrný Číňan je ve všech ohledech naprosto převyšuje morálně i fyzicky.

plakát

Ip Man (2008) 

Hodnocení celé tetralogie: 1****, 2****, 3***, 4**. První díl zasazený do doby japonské okupace je zdaleka nejlepší, protože filmu o bojových umění dodává další dramatický rozměr. Pak už to začíná být čím dál tím plošší. Ještě druhé pokračování o nových začátcích v Hong-Kongu ujde (samozřejmě je zamlčeno, že tam mistr Ip neutekl před Japonci, ale čínskými komunisty). Třetí díl je svou zápletkou už nezajímavý a ten čtvrtý už plně zapadá do ideologických příprav čínské populace na třetí světovou válku - Američané jsou odporní a vražední rasisté, zatímco pravověrný Číňan je ve všech ohledech naprosto převyšuje morálně i fyzicky.