Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Animovaný
  • Sci-Fi

Recenze (588)

plakát

Psychiatr - Anděl temnot (2020) (série) 

Druhá série se sice stylem od první trošku liší a v popředí je spíš Sara, ale nijak to ději neubližuje. Přeci jen, v té době začínaly být sufražetky dost aktivní, takže mi tam i sedí, že je ženská postava víc v popředí. Ani fakt, že tady těch vražd není tolik, jako v předešlé sérii, tomu nijak neubírá. Pořád to má dostatečné napětí a zvraty a první série navíc nastavila laťku docela vysoko. Tady je odlišný nejen vrah a jeho styl, ale i způsob vyšetřování. A zároveň je to krásná ukázka neschopnosti policie té doby, když si nechají tak dlouho utíkat pachatele před nosem. Taky se tu víc dá na vztahy mezi postavami, ale není to nic, co by seriálu ubíralo na kvalitě.

plakát

Brooklyn 99 (2013) (seriál) 

Začala jsem se dívat z nudy a zprvu mi místy ten humor přišel spíš trapný a postavy až karikaturistické. Ale jak se děj trošku rozvinul a postavy trošku víc odhalily, tak mě to začalo i celkem bavit. Má to slabší, opravdu až trapné momenty, ale i skvělé vtipy a zápletky. Ale pořád je to pro mě spíš průměrná záležitost na zahnání nudy a poslední série mi už přišla zbytečně natahovaná. Je tam až moc vidět ta snaha být pořád vtipný, ale působilo to spíš křečovitě.

plakát

Kde zpívají raci (2022) 

Už kniha mi přišla dost přitažená za vlasy a autorka si život v bažině zromantizovala, jak to jen šlo. Příběh v mnoha ohledech postrádá logiku a je velice naivní. Kyu opustí údajně milující matka i všichni sourozenci a nechají ji na pospas ožraleckému agresorovi. Povedená rodinka, ale budiž. A malá holčička se pak následně musí naučit sama přežít v bažině. Na šestiletou holku teda dost výkon. A to nepočítám její geniální tvůrčí schopnosti, které postupně získá a vyroste z ní čistá, zdravá a vzdělaná osoba, i když z bažin sotva vystrčí nos a má sotva co jíst. Pohádka na entou, ale něco autorka postavě dát musela, když už ne hluboký charakter.  Celkem tu chybí ta knižní atmosféra bažin, která byla aspoň  knize nějak poutavě popsaná. Z filmu to působí, jako vlastně ideální dovolenkový letovisko, kde by chtěl v domečku u vody žít každý. Sama zápletka není nijak propracovaná a už v knize mi od začátku bylo jasné, jak to asi bylo a celé to rozuzlení bylo dost chabé i ve filmu. Když už ale nic, tak herečka zvládla dobře zahrát tu poplašenou holku, která je zvyklá žít pořád venku a s lidmi se prakticky nestýkat. Ale ani to už nevyrovná jinak prázdný příběh s nádechem červené knihovny, který se to snaží zachránit dramatem u soudu. Zkrátka takový neslaný nemastný a velice naivní průměr a rádoby romance s lehkou detektivní zápletkou. Která je navíc upozaděná a stejně, jako kniha, se neobtěžuje vysvětlit pár dost zásadních faktů ohledně vraždy. Rozhodně nic, z čeho by si člověk sedl na zadek. Ale to není ani kniha,  která jen dostala obří reklamu, ale odpovídající obří příběh tomu chybí.

plakát

Tatér z Osvětimi (2024) (seriál) 

Knihu jsem nečetla, takže nemám srovnání. Ale seriál na mě působil povedeně. Herci byli vybraní dobře a svoje charaktery zahráli uvěřitelně. Celé to stojí na oné love story a divák jim tak nějak fandí, nepůsobí to škrobeně. I vizuál vypadá dobře, i když to z mnoha scén působí, že tatéři se mohli poflakovat mezi tábory jen tak a práce zase moc neměli. (Nebo to tak vážně bylo? Nevím..) Trošku mi tam chybí víc ten táborový režim, který by to víc přiblížil. Lehké skoky sem a tam mi taky občas vadily, ta chronologie by mohla být lepší. Co tomu ale dost ubližuje je ta angličtina. Když se i Slováci doma mezi sebou baví anglicky, tak to prostě zní blbě. Ale to by holt dalo víc práce.

plakát

Pán prstenů: Prsteny moci (2022) (seriál) 

Když by člověk zapomněl, že se to má odehrávat ve světě Tolkiena, tak to bude vidět jako vcelku průměrné a koukatelné fantasy. Ale když si člověk uvědomí, v jakém světě se to odehrává a porovná to s filmy od Jacksona, tak je to docela smutné. Na to kolik do toho vrazili peněz, to vypadá opravdu jako laciný seriál od průměrné produkce. A na sílu vražená korektnost taky není nic moc, stejně jako potřeba hrozně silných ženských hrdinek. A to říkám jako žena. Tyhle Mary Sue jsou nudné a divák s nimi nemá v čem sympatizovat. Charaktery neměly žádnou hloubku, některé linky  a dialogy působí zbytečně a o ničem a já se vážně nudila.

plakát

Třetí princ (1982) 

V dětství jsem z téhle pohádky měla takový rozpačitý, až mrazivý pocit. Možná za to mohly ty kulisy nebo ta hudba. Či ty efekty, které v takových pohádkách působily až děsivě. Ale ani v dospělosti jsem si k tomu nenašla cestu. Jedna z mála pohádek a filmů obecně, kde hrála Šafránková a mě se vůbec nelíbila.

plakát

Už jsme tam? (2005) 

Já nevím, kdo tomu chlapovi s výrazem nasranýho buldoka se zácpou řekl, že by se měl dát na herectví. Vůbec mu to nejde. Vyčpělé a trapné fóry, ještě trapnější situace a jedno klišé za druhým. Tohle ani nepobaví, je to jen hloupý.

plakát

Rytíř v černém (2023) (seriál) 

Ač mám korejskou tvorbu běžně docela ráda, tak tohle mi nesedlo.  Měli by se asi držet zajetých kolejí, které jim v seriálových tématech jdou a nepouštět se do takových projektů, kde je třeba propracovaný svět i nějaká logika. Ta tomuhle seriálu často velice chyběla. Něco se řeklo aby se to o chvíli později úplně ignorovalo, efekty byly kolikrát hodně mizerné a celý ten svět byl poměrně chabá kostra. Asi tam byla snaha o nějaké super post apo, ale nestalo se. A postavy mi přišly strašně ploché, až jsem některým jen přála smrt, aby konečně daly pokoj.

plakát

Denní směna (2022) 

Taková průměrná akční upířina. Nebylo to alespoň tak předvídatelné, jako jiné filmy s upíry a asi i proto mě to celkem bavilo. Ale není to žádný geniální počin, spíš taková nouzovka na pobavení nebo když na to náhodou člověk narazí a chce něco nenáročného.

plakát

Drsňačky (2013) 

Klasická už stokrát opakovaná fraška, kdy se dají dohromady dvě nesourodé figurky, které ale zázračně vlivem událostí začnou nakonec fungovat jako jeden muž. Tady jako jedna žena. Hromada policejních klišé, vcelku trapný humor a akce, kterou už každý někde stokrát viděl. Sandra hraje příšerně sešněrovanou a arogantní pipku a Melissa naopak neurvalou a obhroublou vágusačku. Asi je důvod, proč jí tenhle typ ženských tak jde a hrála ho už několikrát. Jen tady byla ke všemu takový ten pardál, co jen mává bouchačkou, nadává, hygienu nezná a chlastá jak duha. Akorát, že v jejím podání na člověka působí jen jako obyčejný prase. Zápletka jednoduchá, až hloupá a místy je to jen hrozně trapný a ani ty dvě nefungují spolu tak dobře, jak se film snaží divákovi nakecat. Ale pokud na to člověk narazí v televizi a chce něco na totální vypnutí, tak to asi ujde. Cíleně bych si to ale nepustila.