• Drama
  • Akční
  • Dokumentární

Recenze (3 176)

plakát

Beyond the Wasteland (2021)

11/10. Brilantní dokument o fanoušcích Mad Maxe, ze kterého přímo srší láska k téhle filmové sérii. Zatím nedokážu slovy vyjádřit své nadšení. Možná, že jsem i já právě našel svého vnitřního Šíleného Maxe.

plakát

Atlas (2024)

Zajímalo vás někdy, co by se stalo, kdyby Asylum dostalo vysoký rozpočet a jalo se natočit velkolepou sci-fi? Mě taky ne, přesto jsme dostali Atlas. Co bych dal za to, kdybych mohl sledovat všechny zúčastněné hvězdy, jak poprvé sledují konečnou verzi filmu a s hrůzou v očích si uvědomují, že se upsali něčemu tam příšerně generickému. Nepochybuji, že na papíře zněl tenhle námět mnohem lákavěji, i když scénář trpí všemi moderními neduhy, zejména neschopností (nebo neochotou) vyprávět příběh formou obrazu, takže postavy musí doslova vyblít veškerou expozici, aby divák o nic nepřišel, protože divák je debil a musí mít všechno na podnose. Být aspirujícím scénáristou, tak neztrácím naději, protože pokud dokáže Netflix odkývnout blbost typu Atlas, naděje na uplatnění v byznysu je astronomicky vysoká. Jennifer Loper jako „geniální specialistka na boj proti teroru“ se snaží tvářit drsně a inteligentně, ale to bych dřív uvěřil tučňákovi, že umí létat. Stejným bacilem se nakazil Simu Liu, který je jindy sympaťák, ale tvůrci dokázali upozadit všechny jeho přednosti a udělat z něj prázdnou schránku. Všechno tak musí zachraňovat Mark Strong, který pozvedává tenhle materiál svou pouhou přítomností. Příběh je stejně staré klišé jako lidstvo samo. AI si uvědomí svou skutečnost a vrhne se do boje s lidstvem, protože rozpozná, že lidé se nakonec zničí sami. Tak proč je rovnou nevyhladit a nezaložit novou, lepší civilizaci?

plakát

Růžový panter (1963)

Inspektor Clouseau jde do akce! Musí dopadnout slavného Fantoma, který se má objevit v lyžařském středisku a ukrást vzácný klenot princezně. První setkání s Růžovým panterem se rozjíždí pomalu, ale po představení postav se jede na plné obrátky a o gagy není nouze. Peter Sellers jako nešikovný inspektor je jednoduše geniální a ostatní postavy mu zdatně sekundují.

plakát

Bratři Bluesovi (1980)

Ono by ani tak nevadilo, že po stránce dějové film nemá co nabídnout, protože je to jenom pár skečů přišitých k sobě tenkou nití. Jenže humor si zde jaksi dal šlofíka a logika rovnou vyskočila oknem. Zbyla tak jenom hudební čísla, která jsem protrpěl a camea známých postav hollywoodské kinematografie. Možná proto jsou Blues Brothers v Americe kultovní klasikou.

plakát

Kaskadér (2024)

Vůbec se nedivím, že Fall Guy prošuměl kiny. Trailer lákal na kaskadérské kousky, ale film se jenom tváří jako pocta kaskadérům, zatímco v jádru je to romantika zasazená do kaskadérského prostředí s hrozným příběhem a nefunkční chemií mezi hlavními hrdiny. A paradox je, že chemie mezi Emily Blunt a Ryanem Goslingem má držet všechno pohromadě, ale přitom se vůbec nekoná. Oba jsou sice skvělí herci a snaží se, jako kdyby na to závisel jejich život, ale ono to tam prostě není. Kaskadérské kousky (i když místy nadbytečné) a práce s kamerou je to jediné, co tohle drží alespoň na hladině, protože scénář je opravdu prachbídný a zcela ignoruje základní stavební kameny filmu. Jeden příklad za všechny – v závěru naši hrdinové potřebují narafičit scénu tak, aby se Aaron Taylor-Johnson doznal ke svým činům. Jenže namísto toho, abychom na plátně s očekáváním sledovali, jak to udělají a nechali se překvapit, tak oni nám to rovnou vykecají, takže jakékoliv napětí rázem vyšumí. Na druhou stranu, co čekat od scénáristy spin-offu Rychle a zběsile. Jenom pořád nechápu, proč Hollywood takovým nezmarům dává práci. To i ta umělá inteligence by to napsala... inteligentněji.

plakát

Clarksonova farma - Série 3 (2024) (série)

Upřímně jeden z nejlepších dokumentů, což je obrovské překvapení už jen kvůli tomu, že v hlavní roli je Clarkson-farmář. Co Clarksonovu farmu povyšuje na jinou úroveň jsou nejen postavy, ale fakt, že tohle všechno JE realita a dokonalá sonda do obtížného života farmářů. Už nikdy se nebudu pozastavovat nad tím, kolik farmářů si každoročně vezme život, protože jak vidno, tahle profese má daleko k ideálu.

plakát

Fenomén (1996)

John Travolta jako muž, který najednou získá úžasné schopnosti. Tahle část filmu se skvělá, protože Travolta je uvěřitelný a sympatický. Bohužel některé části děje už tak dobře nefungují. Třeba pokus o romantický vztah. Asi není tajemstvím, že se o Travoltovi povídá, že je na kluky a i když jsem zrovna na tohle při sledování nemyslel, spíš jsem nikdy neměl pocit, že Travolta není ten „romantický“ typ, který by sváděl ženy. A tady se mi to potvrdilo, když to mezi ním a Kyrou Sedgwick hodně dřelo. Vůbec nejhorší je konec, který je až příliš melodramatický a přeslazený. Najednou se zjistí, že Travolta umírá, a i když ho jeho milá do té chvíle nechtěla, najednou se nad ním slituje a dá mu teda šanci. Nepůsobilo to celé vůbec nuceně. Jo a Forest Whitaker je tady doslova do počtu, kdybyste ho z filmu vystřihli, vůbec nic se nestane. Přesto hodnotím vysoko, protože sledování bylo příjemné a docela rychle to uběhlo, i když dvouhodinová stopáž fakt nebyla nutná.

plakát

Clarksonova farma - Nefarmaření (2024) (epizoda)

Ještě před pár lety, kdy Clarkson pořád účinkoval v Top Gearu a Grand Tour, jsem netušil, že by mohl jednoho dne vytvořit jeden z nejlepších „seriálů“. Clarksonova farma je skvělá tím, že je prostě ze života a každý člověk se dokáže vcítit do situace, kdy vám život háže klacky pod nohy.

plakát

Zůstat naživu (1983)

Jedna z prvních rolí Robina Williamse. V kombinaci s Walterem Matthauem mělo jít o komediální zlato, ale bohužel se není čemu smát. On totiž film samotný neví, jestli má být vážné drama nebo komedie, takže je pomyslně rozkročený mezi dvěma žánry – takový nedodělek. Williams se teprve otrkává a jeho výkon tomu odpovídá, protože působí přesně jako herec, který se snaží hrát. Matthau hraje svůj standard, ale tady to prostě nestačí. Nakonec to ale nejsou herecké výkony, co film pohřbívá, ale pitomý scénář. Postavy se chovají úplně nelogicky a děj je nekonzistentní, chaotický. Za týden už nebudu vědět, o čem že to vlastně celé bylo. Paradoxně si ale zapamatuju Johna Goodmana, který si střihne pouhé cameo, stejně jako Williams v jedné ze svých prvních rolích. Původně sem chtěl dát dvě hvězdy, ale posledních 45 minut je naprosto nesnesitelných.

plakát

Jerry a Marge: Tajemství loterie (2022)

Walter White is back! Pořád ten stejný frajer, který se koupe v dolarovkách, ale tentokrát jsou všechny peníze legálně získané. On totiž Walter našel mezeru v loterii a každý týden vyhrává pěkný balík. A není žádný sobec, dokonce založil společnost a nechal do ní investovat půlku města, aby mohli profitovat taky další lidi. Jo a taky tu hraje Rainn Wilson (Dwight z amerického sitcomu The Office), který povyšuje každou scénu jen svou přítomností. Jerry & Marge Go Large je jeden z těch pohodových filmů, u kterých se budete jednoduše dobře bavit, aniž byste museli čekat zvrat za každým rohem. Prostě a jednoduše super film, který vám zpříjemní den.

Časové pásmo bylo změněno