Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Yiua (LEUNG KAR FAI) se připlete k vraždě a je odsouzen k trestu ve Stanleyově věznici. Je vhozen do uzavřeného světa s vlastními pravidly. Dostane se do konfliktu se všemi, se kterými by si vůbec začínat neměl. Naštěstí pro něj se ho ujme Ching (CHOW YUN-FAT Neprůstřelný mnich, Full Contact), charismatický podvodník, který má ve vězení výsadní postavení. Jenže v Stanleově věznici kope každý sám za sebe. Vězeňské triády, obyčejní vězňové i kápové ti všichni se snaží přežít. K brutálnímu násilí dochází každý den, lidé jsou mrzačeni a vše pomalu a jistě spěje ke katastrofě. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (47)

B!shop 

všechny recenze uživatele

Hodne husta zalezitost. Sice sem nevidel vsechny Lamovo filmy, ale z tech co jsem videl, byl tenhle nejlepsi. Od filmu jsem sice cekal neco jineho, protoze jsem vsude cet jak je drsnej a krvavej a zas nak extremne brutalni mi neprisel, ale vubec mi to nevadilo a vyborne jsem se bavil. Prvni polovina byla takova rozpacita, sice jsem od zacatku ve vezeni, takze nic moc veselyho, ale forkum Chow Yun-Fata jsem se proste musel smat a spis to na me pusobilo jako komedie. Jenze pak prisla druha pulka, kde se stupnujou konflikty a vsechno to vyvrcholi hodne krutou bitkou a to byl opravdu slusnej masakr. I presto, ze nejak zvlast nemusim cinskou hudbu (to jejich ňun ťun a ruzny pistalky)tak tady se mi opravdu libila. Hodne solidni 4*. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Až tak po třiceti minutách se přestalo řečnit a začalo se něco dít. Zaujalo mě, že se Lam (narozdíl třeba od Darabonta ve Vykoupení z věznice Shawshank) soustřeďuje více než na postavy a jejich vztahy na chod a pravidla věznice. Čili hlavní a stěžejní bod příběhu. Příběh je sice sám o sobě docela jednoduchý, ale o to více vynikne zručná, typicky ostrá hongkongská režie, syrové prostředí a velmi drsné akční scény, kterých je tam sice jako šafránu, ale ke konci je to skutečně nářez. ()

Reklama

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to dosť dobrá väzenská dráma od Ringa Lama. Má celkom dobrý príbeh o slušnom mužovi, ktorý za neúmyselné zabitie pri obrane svojho otca skončí vo väzení, kde sa stretáva so šikanovaním zo strany niektorých väzňov, nebezpečnými triádami, ale aj nespravodlivosťou zo strany dozorcov, ale toto väzenské peklo mu pomáha vydržať nový priateľ. Spracovanie je celkom slušné, film nemá žiadny výrazný cieľ ako napríklad útek z väzenia a podobne, ide tu len o to zobrazenie života slušného človeka v tomto nepríjemnom prostredí, ale aj tak to vôbec neprekáža, celý čas sa je rozhodne na čo pozerať, hlavnej postave sa nedá nefandiť a za celý čas som si nevšimol žiadne slabé miesto. Čo sa týka akcie, tak samzrejme kvôli žánru to nemôže byť nič výnimočné, ale pár slušných väzenských bitiek sa tu nájde a pôsobia pomerne drsne. Herecké obsadenie je veľmi dobré, Tony Leung Ka Fai sa do takejto úlohy hodí a niečo podobné si zopakoval aj o tri roky neskôr vo filme Island of fire s inými akčnými hviezdami, ale najviac poteší Chow Yun-Fat, ktorý svojim vtipným, ale aj drsným prejavom určite zaujme. Ale viaceré zaujímavé postavy sa nájdu aj medzi ostatnými väzňami a dozorcami. Réžia je veľmi dobrá, Ringo Lam zvláda drámy výborne a spokojný som aj s technickou stránkou. Ringo Lam aj Chow Yun-Fat majú na svojom konte aj lepšie filmy, čo ale nič nemení na tom, že aj Väzenie v plameňoch je slušný film, ktorý sa medzi podobnými filmami nestratí. Objektívna kvalita filmu- 72%, film sa páči mne na 75%. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Mám rád filmy z vězeňského prostředí. Ten omezený prostor a vysoká koncentrace těch nejrůznějších individuí - to už samo o sobě nabízí celou řadu dramatických zápletek. Celkem mne zajímalo jak to vypadá v současném čínském vězení. Filmů ze všech možných nápravných zařízení v USA může zájemce o toto téma vidět nespočet, ale Asie to už je jiná káva. Mno a řekněme si rovnou, že jsem byl velmi překvapen. Sice jsem nečekal drsné prostředí jako v Půlnočním expresu, ale přesto jsem očekával jistou strohost a primitivnost. Ale chyba lávky! Čisté cely, sice stále stejné ale vydatné jídlo, bílá pyžama na marodce a neskutečně slušní dozorci s až učitelskou trpělivostí a slušností, -to jsem tedy koukal. Yun-Fat Chow sliboval jistý herecký potenciál, ale tady zcela zapadl i když hrál jednu z hlavních rolí. Bohužel hned od počátku film trpí klasickou vadou asijských filmů, kterým říkám - afektované přehrávání. Možná, že se čínské publikum v kině komediálnímu chování Chowa smálo, mně však připadalo trapné. Naštěstí, když už film pomalu začíná nudit, dojde k rozjezdu hlavní zápletky a ke konci snímek dostane slušné grády. Ale i když divák čeká nejhorší, končí to dobře. Takže kdo čeká drsné vězeňské drama ve stylu Cely 211 apod.. bude spíše zklamán. U mne je to za tři cigarety. * * * ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

(KDV) VĚZENÍ V PLAMENECH je v mnoha ohledech znevýhodněné, a tudíž může být v rámci filmografie režiséra, herce ve (vedlejší?) roli či národní kinematografie opomenuto, popř. dokonce negativně přijato kvůli zklamaným (nesprávným) očekáváním._____ Ringo Lam si sice v roce 1987 získal větší pozornost drsnějším MĚSTEM V PLAMENECH, ale to neznamená, že by jeho vězeňské drama s komediálními prvky nestálo za pozornost už třeba v rámci režisérovy tvorby svým zakončením, které je nezvykle pozitivní. Ačkoliv je MĚSTO V PLAMENECH fanoušky asijské produkce vyhledávanější, protože ho (nepřiznaně) zremakoval Quentin Tarantino ve svém debutu GAUNEŘI, VĚZENÍ V PLAMENECH má svou nepřehlédnutelnou historickou hodnotu, když ukazuje formování Triád a přímo za to obviňuje nečinný systém a některé jedince v něm._____ Tony Leung se zdá být ústřední postavou, protože je s ním divák od úvodních chvil a s chodem věznice a tamními zákony se seznamuje prostřednictvím něj, ale vyprávění se začne postupně více zaměřovat na postavu Chow Yun-Fata. Divák je vyveden z míry nejenom vyprávěním, které se polovinu stopáže soustředí na jednoho hlavního protagonistu, z něhož se stane ten vedlejší, ale i tím, že Chow je zprvu profilován v rozporu se svými rolemi v heroic blood-shed Johna Woo jako komická postava. Její přerod je pak návratem k typům rolí, které ztvárňoval předtím, a zároveň závěrečný happy end je po předchozí scéně ospravedlnitelný vzhledem k strukturaci snímku, kdy se střídají odlehčené a drásavé sekvence. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (1)

  • Natáčení trvalo pouhých 21 dní. (tequilla)

Reklama

Reklama