První znamení: Přichází satan!

• USA The First Omen (více)
Trailer 12

Když je mladá američanka poslána do Říma, aby začala sloužit církvi, narazí na temnotu, která ji přiměje zpochybnit vlastní víru a odhalí děsivé spiknutí, které doufá, že přivede zrození inkarnovaného zla. (Falcon)

Videa (7)

Trailer 12

Recenze (94)

Sludger

Film je niečo ako stroj času do 70s hororu. Čiže zabudnite na prehnané jumpscare lakačky, ale pripravte sa na pomalé budovanie hororovej atmosféry. Dielo pripomenie staré horory nielen námetom a konštrukciou príbehu, ale aj vizuálom, výraznou hudbou, pomalým budovaním napätia a praktickými (slizkými) efektami (až na pár výnimiek). Nebojí sa tiež pritlačiť na pílu, keď treba (havária, pôrod či spálená), atmosféru dolaďuje skvelou hudbou, drobnými náznakmi a vie diváka držať v napätí. Prequel trpí už svojou podstatou, keďže vieme ako má dopadnúť cieľ, tak nemá čím prekvapiť. Bol aj pokus o jeden zvrat, ktorý bol až očividne jasný od začiatku a nepotešili ma ani zbytočne otvorené dvierka na rôzne (side) pokračovania. Vo filme nájdete aj kopec odkazov na starú klasiku (počnúc úvodnou samovraždou) a nádejná režisérka Arkasha Stevenson (na to, že je to debut, ide o vysokú kvalitu) sa inšpirovala nielen pôvodným filmom, ale aj Polanského dielom "Rosemary´s Baby" alebo aj "Suspirou" od talianskeho matadora Daria Argenta. Vo výsledku ide o podarený retro horor, ktorý ponúka alternatívu ku moderným hororom. Stále sa to dá aj „po starom“ a funguje to. Rozhodne zatiaľ najlepší horor v tomto roku. Veľmi milé prekvapenie. ()

Rimsy

První znamení: Přichází satan! dopadlo rozhodně o poznání lépe, než muselo. Vylámalo si však zuby na snaze udělat až moc věcí naráz – tedy dostatečně uctít slavný původní film, vytvořit důstojný i překvapivý prequelový příběh a v neposlední řadě i působivě děsit současné okoralé diváctvo. Výsledkem je nesourodý slepenec vlivů, v leckterých scénách zajímavý a podnětný, jako celek však ryze průměrný. Více zde. ()

Morholt

Prequel, u kterého jsem měl konečně pocit, že jen účelně neparazituje na slavné značce. Hnedka na začátku dokázal film vtáhnout do 70.let a to jak celkovou dobovou atmosférou, tak vizuálem. Nevím, jestli to byl jen můj pocit, ale místy mi připadalo, že se dívám na něco, co vzniklo před padesáti lety. Na atmosféru podkreslenou náboženskou hudbou si také nemohu stežovat a těch pár drsných momentů stálo fakt za to. Fajn je i příběh, u kterého evidentně někdo přemýšlel a konečně nezklamali ani herci. Výtky míří k napětí, které jsem tady místy až bolestně postrádal a částečně i k příběhu, ačkoliv výše píšu, že se mi líbilo. -SPOILER- Že chce církev skrze Satana přivést lidstvo zpátky k víře je v pořádku. Otatně žhář-požárník není v běžném životě nic až tak výjimečného. Nicméně nějak jsem nepochopil, jak chce církev Ďábla kontrolovat. Tohle vysvětlení mi tady chybělo. Ale tak třeba se ho dočkáme v dalším díle, na který bych s chutí podíval. 80% ()

pepo

Omnoho lepšie, než som si dokázal predstaviť. Aj tak ale nedosahuje vrcholov žánru a ostane zabudnutý. Napriek dielčim kvalitám a ambicióznosti nie je totiž úplne vyladený. V rámci mainstreamovej žánrovej produkcie však ide o silný nadpriemer. A ako prequel jedného úžasného filmu ide o viac než solídny kúsok. Niekde na úrovni dvojky. 7/10 ()

DJ Rocco iNc odpad!

WTF? Čo to do pekla bolo za príšernú sračku? Ešte som z kina nešiel domov tak vytočený a toto je prvýkrát, kedy som z kina odišiel pred koncom filmu. A nebol som jediný. Veď táto psycho stupidita nemala s Omenom nič spoločné. Žiadna atmosféra, žiadny dej, príšerné herecké výkony, scenár, hudba a skoro žiadne ľakačky, iba nejaký drbnutý psycho príbeh o pripečenej mníške, ktorú pretiahol šakal? Jesus Christ aj všetci svätí. Nestačil som sa diviť, koľko ľudí odchádzalo znechutených z kina predčasne. Divákov totálne oklamali. A ako to skončilo ma už vôbec , ale vôbec nezaujímalo a ani ma nezaujíma. Pretože takýto nechutný a primitívny psycho brak už nechcem v živote vidieť. Za mňa strata peňazí a aj času, ktoré mi už nikto nevráti. Verzia od Johna Moora je jednoznačne lepšia a to ju veľa ľudí zatracovalo. ()

Zajímavosti (26)

• Když Maggie (Nell Tiger Free) přijede do Říma, kardinál Lawrence (Bill Nighy) jí vysvětlí, že mezi italským obyvatelstvem dochází k lidovým bouřím, jejichž motivem jsou mimo jiné studenti nespokojení se státem a církví svatou. To je historicky přesné: po sociální revoluci v Paříži v květnu 1968 se to rozšířilo do dalších zemí po celé Evropě. V Itálii trvala od roku 1969 do konce osmdesátých let, tedy v období, které je v zemi známé jako „Olověná léta“. (Johnny.ARN)
  • Ruce kardinála Lawrence (Bill Nighy) se zdají být částečně ochrnuté (prsteníček a malíček). To není součástí postavy, herec Bill Nighy trpěl Dupuytrenovou kontrakturou. Jedná se o dědičné onemocnění, které způsobuje, že prsteníček a malíček každé ruky jsou trvale ohnuté dovnitř směrem k dlani. (Johnny.ARN)