Epizody(7)

Komik v krizi prokáže laskavost ženě, která na tom není zrovna nejlíp. Ta se do něj ale úplně zblázní a převrátí oběma život vzhůru nohama. (Netflix)

Recenze (98)

Easykill

Tak tohle byl solidní bizár! Ani nevím která z těch šílených postaviček tady byla větší magor. Richard Gadd zfilmoval svou zkušenost se stalkingem a i přes ten bizarní či komediální přístup to vlastně působí celé dost lidsky a reálně. To bych mohl potvrdit z vlastní zkušenosti. Opravdu nepříjemné, otravné, komplikující život ne jen vám, ale vaší rodině, přátelům a celému okolí. Tito "Lidé" zachází za hranice a může to trvat poměrně dlouho. Když se vrátím k seriálu, tak některé díly byly fajn, některé možná zbytečné a minimálně jeden nechutný. Ten nechutný je zároveň skvělým twistem celého seriálu. Jak jsem už psal je to bizarní, ale silné. ()

klukluka

Považuju to za třeskutě originální počin, respektive za vysoce hodnotné umělecké dílo na téma psychiky, kterou má ve skutečnosti jen málokdo z nás plně pod kontrolou. Někdy děláme věci, které bychom, kdyby nám o tom někdo jen vyprávěl, nedokázali pochopit. A přece jsme to my, kdo potvrdí přátelství na facebooku člověku, o němž, ne že pouze tušíme, my to víme, my víme, že nám převrátí život vzhůru nohama. Většina audiovizuálních děl - odhadem takových 99,99% pojednává o lidech, kteří přesně vědí, co dělají, kam směřují, a tam i jdou. Sobík se od nich v tomhle ohledu odlišuje, protože Donny jedná často iracionálně. Ale někdo z masa a kostí snad ne?? Tak proč působí kino, který podchytí tenhle prachobyčejnej každodenní standard, tak neobyčejně..? ()

misar3

Seriál funguje jako reklama na sexuální obtěžování, jinak mu chybí logika a větší prohloubení příběhu hlavního hrdiny, abychom pochopili, proč se čím dál víc noří do hloupých rozhodnutí a začíná adorovat svou stalkerku. Na druhou stranu se při sledování některých pasáží opravdu necítíte dobře, takže emoční jízdu nemůžeme seriálu upřít.Po prvních třech dílech bych doporučoval, kudy bych chodil. Pak se ale objeví pár nepěkných věci z minulosti a vám začne docházet, že celý příběh je dost překroucený a za hranicí uvěřitelnosti, zvlášť ve chvílích, kdy hlavní postava pořádně nic neřeší nechává vše zacházet do absurdna a očividně sám má větší psychické problémy než ona stalkerka. Dobrý seriál, kterému ale občas chybí logika. ()

Sociálno-dramatický seriál o postavách, ktoré nepotrebujú mať divákov s podobným osudom, ich úlohou je osloviť publikum svojou osamelosťou, hlbokým vnútorným prežívaním, snahou o empatický prístup k ich chybám a všetko sa im to úspešne darí. Gadd a spol. častokrát používajú skratky, čo nie je pre seriálovú tvorbu ten najcharakteristickejší znak a možno aj pri celovečeráku by sme považovali niektoré sekvencie za umné šetrenie času. Neviem nakoľko ide o Gaddovu osobnú spoveď, počul som že áno, každopádne po (nielen) hereckej stránke ide o prvú ligu a asi by bolo najlepšie, ak by sme sa nedočkali pokračovania, i keď pri šetrnom spracovaní by mohlo byť kvalitné a dejovo rovnako hutné. ()

InJo

Místy až nepříjemně vtahující komplexní portrét fenoménů stalkingu a #MeToo, který toho (nejen) o obou řekne tolik, že se možná budete během sledování cítit podobně zdevastovaně a beznadějně jako hlavní hrdina, který si všechny ty hrůzy zřejmě opravdu prožil. Takhle chytrá, důkladná a emočně zničující zpověď oběti se často nevidí ani v dnešní době, kdy se zmíněná témata zpracovávají v audiovizi jak na běžícím pásu. Skvěle vystavěné vyprávění, mnoho strhujících scén, při kterých se svírá hrdlo a vře krev v žilách, a herecky dokonalé ústřední duo, na jejichž mistrovsky vykreslené postavy jen tak nezapomenu. Moderní psychothriller jak z učebnice. Zasloužený hit a jeden z nejlepších seriálů roku. "Sent from my iPhone" 90 % ()

• Richard Gadd si zahrál hlavní roli, napsal scénář a měl na starost i produkci. Vyobrazuje své vlastní zkušenosti se stalkingem. (Dalfor)