Režie:
Jonathan LiebesmanScénář:
Christopher BertoliniKamera:
Lukas EttlinHudba:
Brian TylerHrají:
Aaron Eckhart, Michelle Rodriguez, Bridget Moynahan, Michael Peña, Ne-Yo, Noel Fisher, Susie Abromeit, Joey King, Jim Parrack, Lucas Till, Cory Hardrict (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Námořní seržant Michael Nantz slouží v armádě už dvacet let. Při poslední akci v Iráku ale přišel o celou jednotku a povídá se, že to byla jeho vina. V důsledku toho se chystá odejít do výslužby. Ještě má ale dokončit výcvik poslední skupiny budoucích mariňáků, kterým se nemohlo přihodit nic horšího, než že budou bojovat s nepředvídatelným a vysoce nebezpečným nepřítelem z vesmíru. Získání profesních ostruh se změní v takřka sebevražednou misi. Vědci totiž zpozorují na oběžné dráze shluk blížících se meteoritů, z nichž se ale po jejich dopadu do oceánu stanou útočné vesmírné lodě. Z moře začnou vystupovat mimozemská monstra, která likvidují vše, co jim přijde do cesty. Během několika málo hodin se všechny důležité přímořské metropole promění v ruiny a Los Angeles se stává posledním místem možného vzdoru. (TV Nova)
(více)Videa (12)
Recenze (1 411)
Četnost kadence slova civilista vysoce převyšuje kadenci střelby samotné. Je tu dokonce používáno tak hojně, až mě tvůrci nahlodali zda se jím nesnaží nahradit nejuniverzálnější výraz moderní angličtiny, protože kam oni jsou toho svého zpropadeného civilistu schopni procpat, to až zůstává rozum stát. Takže ať mají radost aspoň oni, když jí nedokázali udělat divákům... Film s civilními (čti zprasenými) rozklepanými záběry, ve kterých aby se civilista (čti prase) vyznal(o). ()
Mam pocit, ze tento film ani nemal scenar. Rejza sa jedneho krasneho slnecneho dna v Hollywoode zobudil, nalial si salku kavy a povedal si: Natocim vojnovy film s mimousami, troskou patriotizmu, bez akejkolvek hlbsej interakcie medzi hlavnymi postavami, ktore stvarnia povacsine prijemni herci, bez deja a vlastne to bude kazdemu ukradnute, hlavne, ze par hrdinskych vojakov otrci za vlast kopytka. Vlozim tam zensku hrdinku, jeden vtipny moment a kopec strielaciek. Pri druhej kave zavolal hercom, za par tyzdnov ich zvolal na plac a povedal im: Zacnite strielat, zvysok budeme robit za pochodu. Kazdopadne film ma bavil, kupodivu to na mna zafungovalo, hoci takyto druh filmov ozaj nemam rada, ale pokial je natoceny aspon takto solidne, tak si ho s radostou pozriem. Takze: Retreat, hell! ()
No na tohle jsem se ani nijak zvlast netesil, takze jsem byl ve vysledku vcelku spokojenej. Cely to desne pripomina Cerny jestrab sestrelen, kteryho zrovna nemusim, ale tohle bylo docela zabavny. Liebesman divakum dava presne to, co slibuje nazev, bitvu. Krome nejakejch uvodnich kecu a senamovani s vojakama to je cely jen a pouze o bojich s emzakama. Vse vypada perfektne realisticky, ale zaroven slusna vizualni stranka a bezchybny triky. Ale mam tu stejnej problem jako s Jestrabem, je to proste stereotypni. Vojaci nekam jdou, zastrilej si, jdou dal, neco vybuchne a tak furt dokola. S jedinym spestrenim, ze emzaci vytahnou kazdou chvily novou zbran. Co se tyce hercu, vcelku nevyrazna parta z ktery vycniva jen Eckhart, kteryho bych tady teda necekal, ale popral se s tim statecne. No a pak Rodriguez uz v lehce otravny roli drsny zensky. Celkove tezko hodnotit, je to jak vzit zaver nejakyho sci-fi, kde se vojaci zmatozi a nakopou emzaky a roztahnout to na dve hodiny, coz silne rozmelni atmosferu a emoce. Ale na druhou stranu, dve hodinky prestrelek s mimozemstana, u toho se nejde nebavit. ()
Hrozně je mi Liebesmana líto. Ať už tempo filmu šlape sebelépe, akce je kulervoucí a herecká esa na place ze sebe ždímají emoce na maximum, tak s ním každou chvíli brutálně vymrdá scénárista. Jedna věc je vlastenecký popkorn (Indepence Day), druhá militaristická šaráda s účelem získat nové rekruty. ()
|| Scenár: Christopher Bertolini | Hudba: Brian Tyler | Produkcia: Jeffrey Chernov, Neal H. Moritz, Ori Marmur | Distribúcia: Columbia Pictures | Štúdio: Relativity Media, Original Film | Rozpočet: 70 miliónov $ | Tržby: 202,466,756 $ || Megalomanský kolotoč, striedajúci jednu akčnú scénu za druhou. Ako väčšinou, i teraz zlyháva hlbšia charakterizácia postáv - ľuďský faktor dostáva strašne málo priestoru, a tým pádom scenár siaha po patosom nafúklych dialógoch, ktoré miestami môžu pôsobiť smiešne. Nič to ale nemení na fakte, že Battle: Los Angeles je rýdzo audiovizuálna lahôdka, ktorá vegetariánom akčných filmov pravdepodobne nebude chutiť. Filmu chýba viac precíznosti v logickosti a dejovej hutnosti, no má zaujímavé nápady a technicky zvládnuté momenty. Hudba Tylera a herecký výkon Eckharta znamenitý. Trochu menej roztrasenej kamery, a o pár decibelov menej v kine, a bol by som nadmieru spokojný. | Videno v CineStar Praha, čsfd premiéra, 10.3.2011 | ()
Galerie (73)
Zajímavosti (24)
- V čase 01:18, v noční scéně na zničené základně v Santa Monice, přichází seržantka Santos (Michelle Rodriguez), která drží pušku v ruce a prochází kolem kamery za rozhovoru se seržantem Nantzem (Aaron Eckhart). Když ale odchází, sundává si pušku z ramene. (Globus_Jirka)
- Na potenciálním úspěchu této sci-fi podívané se již tradičně přiživilo také studio The Asylum, produkující tituly, které často používají názvy filmů a scénáře velmi podobné soudobým filmovým trhákům, aby nalákaly diváky. V době premiéry tohoto filmu tedy vyslalo do světa DVD s vlastním snímkem Bitva o Los Angeles (2011), který se nepřekvapivě inspiroval stejnou událostí z roku 1942. (movieband)
- Jonathan Liebesman chtěl, aby byl film realistickým vyobrazením mimozemské invaze ve stylu válečných filmů a reálných záběrů z války. Film z toho důvodu nebyl natočen ve 3D, protože Liebesman měl pocit, že diváci by z roztřesených záběrů natáčených z ruky ve 3D "zvraceli do dvou minut". (JARDAHONDA)
Reklama