Režie:
Christopher NolanKamera:
Wally PfisterHudba:
Hans ZimmerHrají:
Christian Bale, Gary Oldman, Tom Hardy, Joseph Gordon-Levitt, Anne Hathaway, Marion Cotillard, Morgan Freeman, Michael Caine, Matthew Modine, Alon Aboutboul (více)VOD (6)
Obsahy(2)
Zdánlivě bezstarostný život města je vykoupen obří lží o neposkvrněném hrdinovi, o němž není veřejnosti známo, že přešel na temnou stranu síly. Tím, kdo na sebe vzal hříchy Harveyho Denta a přijal vinu za jeho smrt, je Batman. Všechno se ale změní s příchodem prohnané zlodějky, která přijde k Bruceovi domů ukrást otisky jeho prstů. Jejím prostřednictvím se Batman dostává na stopu podzemního hnutí, v jehož čele stojí terorista Bane. Díky zradě je však Wayne uvězněn v kobce, o níž kolují pověsti, že se v ní Bane narodil. Ten mezitím dostává prostor k realizaci svého megalomanského plánu totálního ochromení Gothamu. Donutí to Batmana znovu nasadit svou masku a temnou kápi? (TV Nova)
(více)Videa (46)
Recenze (3 077)
Po překvapivě civilní dvojce už jaksi nečekáte autobus plný malých sirotků, patetické proslovy o dospívání či roztrhanou americkou vlajku. Aura bratrů Nolanů si žádá přeci jen víc. Pokud si dvojka vyloženě říkala o ideologickou interpretaci, tak ve trojce se jí vyhnout nelze a samotný film jako politický komentář k současné Americe je vlastně dost k pláči. Stačí se podívat na film optikou problematiky "Occupy Wall Street", vlastnění zbraní, zahraniční politiky či nedejbože třídního boje, a je hned jasné, na které straně Batman stojí - kapitalistický systém bránící soudobý establishment. Takže i kdyby byl nový Batman dechberoucí titánským dramatem, a to jakože není, i kdyby se stokrát stavěl na hlavu, tak selhává v tom nejpodstatnějším, a to v samotné myšlence. ()
Místy nadpozemské, jinak mistrovské a znamenité. Komiksová podívaná, která je bombasticky revoluční. V tomhle je Nolan nedostižný a v tomhle směru nepřekonatelný (současný vrchol mezi režiséry). Hans Zimmer (bůh melodie) vytvořil pro každou hlavní postavu tón, který bude ve mě rezonovat navždy (hudební linka je akčně prošpikovaná do kosti diváka, který je ohromen). Nolan, který se tak důsledně vyhýbal uplatňování všech komiksových konvencí, kterým se tak rád uchyluje. Vlastně ani nemůže jinak, pokud chtěl, aby jeho vyprávění neskončilo tragicky a obsahovalo prvek naděje. Epický velkofilm, který možná nemá přesah, jaký mu někteří jeho fanoušci přisuzují, ale co se týče filmařiny, je imaginárně vytvořený. Velkolepé finále. ()
Tak hutný, těžký, depresivní a zároveň vypilovaný film jsem snad nikdy neviděla. Dvojka zůstává však nepřekonána. Nolan to totiž napotřetí trochu předimenzoval. [Kino] Po druhém zhlédnutí v Imaxu: Ano, bylo to místy velmi pohlcující, ale výhrady stále mám a je jich ještě více. Tíživý tón zmizel, což mě velmi nemile překvapilo. *Spoilery* Při dalším zkoumání nedostatky nabobtnaly a do očí bijí neuhlídané scény - např. útok na burzu odpoledne, následná honička na motorkách v noci. Blakeovo až pohádkové rozpoznání Batmanovi identity (poznal to z očí!), útěk z vězení do hermeticky uzavřeného Gothamu, finále (pojďme se mrouskat, i když bomba za pár vteřin vybuchne atd.). Nebudu si pokrytecky lhát do kapsy a říkat, že v jiných Nolanových filmech podobné přepálenosti nejsou, ale tady jsou hodně vidět. Navíc ten rozverný humorný tón mi připadal vyloženě jako rušivý element, a to vzhledem k tomu, že TDKR působí jako drama s drásavou realistickou atmosférou (ano, je v něm určitá komiksovost – popírají se zákony fyziky atd.) otevřeně kritizující dnešní společnost. P. S. Teal'c na Imax plátně? Bomba! [Imax, titulky] ()
"Mier ťa pripravil o sily." Sequel Temného rytiera a origin Robina. Temný rytier sa dal prekonať azda len ak by Heath Ledger nezomrel (Nolan Jokerov návrat plánoval, ale je otázkou, či by nešlo iba o cameo na spôsob Scarecrowa). Ale zomrel, Joker sa nevrátil, herec nebol pre-obsadený a na uvoľnené miesto ústredného magora nastúpil majestátny Tom Hardy ako nepredvídateľný Bane (áno, bol aj v Batmanovi a Robinovi). Nech by bol akokoľvek dobrý, Joker je Joker. Našťastie, i Bane je zdatný protivník, z ktorého sála hrôza. Trojke výdatným spôsobom pomáha atletická Catwoman. Batman sa predstavuje ako vyhorený, zničený, fyzicky i psychicky zdevastovaný a do seba mlčanlivo ponorený temný muž, ktorý sa už nechce vrátiť. Avšak bude musieť. Posledný raz v živote. Logika drhne (prečo Gothamčania Baneovi verili, že Gordonov preslov o Harveym Dentovi je reálny?). Naopak, veľmi sa mi páčilo, že dej sa odohráva v dobe, kedy sa v uliciach Gothamu začínajú objavovať mladí ľudia, ktorí Batmana poznajú len z rozprávania rodičov a tak ho pokladajú skôr za mýtus. Áno, ku koncu je to divné (mestom sa v pohodičke premáva kolóna s bombou, ktorú všetci hľadajú, akcia je skratkovitá, svet sa iba prizerá, polícia nepoužíva strelné zbrane), no napriek chybám dôstojné uzavretie výbornej trilógie. Na obvykle tak chladného Nolana nečakane dojemný koniec. Prvá hodina je s prižmúrenými očami najlepší komiksový film na svete s neskutočnými spoločnými scénami Balea a Cainea (každá Alfredova hláška je perla) a s ikonickými, mrazivými momentmi (návrat Batmana v podjazde). Bohužiaľ, potom sa to čiastočne pokašle. Napriek tomu určite za 4*. SPOILERY Mnohí premýšľajú nad tým, či bol koniec reálny, alebo šlo len o Alfrédovu predstavu. Osobne tomu dosť dobre nerozumiem, lebo už viac polopatistickejšie to už natočené byť azda ani nemohlo (opravený autopilot, zmiznutý náhrdelník Bruceovej mamy, inštrukcie Blakeovi na nájdenie batcave). Nolan má zjavne načítanú tonu materiálu o Batmanovi a tak si len lahodne, ako fajnšmeker, z bohatej histórie legendárnej komiksovej postavy vyberá chuťovky (Knightfall, Millerov The Dark Knight Returns). Kino Považan NMnV 2012 ()
Epické v každém ohledu, včetně všech důsledků, které z velkoleposti a rozsáhlých plánů, myšlenek, symbolů a příběhových linií plynou. Nolan versus absolutně přehnaná divácká očekávání nemohl uspět na celé čáře, ale přivedl nového záporáka velkých rozměrů (pro mě lepšího než Joker) a příběh propletený jak další sága. Větší film tu totiž nebyl a ještě delší dobu nebude a na IMAX plátně je to zábava na víc podívání s hromadou emocí a naprostým vtažením do děje. Jen ten jeden závěrečný twist mi tam bije až moc do očí a nutí se ptát, proč to Nolan nemohl dohrát podle těch prvotních not a za každou cenu musel zvrátit vývoj dění, musel divákovi ukázat, kdo je tvůrce filmu a kdo divák... (možná až metaforicky->očekávání tvoří film, film vytváří očekávání). Kruh se uzavřel. Velkolepě, působivě, mrazivě, ale s mírnou pachutí, že to mohlo být ještě lepší. Ale Nolan je viditelně taky jen člověk, ne žádný superhrdina s nadpřirozenými schopnostmi... je to vlastně dobře nebo ne?:)) (později podrobněji) ()
Galerie (345)
Zajímavosti (173)
- Scéna bitky na Wall Street sa točila aj v Pittsburghu. Nakrúcalo sa v lete pri teplote 38 stupňov Celzia, no napriek tomu vo filme poletuje sneh, samozrejme umelý. (gogo76)
- V průběhu filmu si můžeme všimnout, že se mění formát obrazu, podobně jako ve filmu Hunger Games: Vražedná pomsta (2013). Ovšem v něm se formát mění pouze dvakrát, zatímco v Nolanově snímku lze tuto změnu zaregistrovat vícekrát. Důvodem bylo použití dvou odlišných technik, z nichž byl pak sestaven finální střih. (Calwen22)
- Joseph Gordon-Levitt si účinkovaním vo filme splnil detský sen, pretože od malička Batmana miloval. „Moja mama mi ušila kostým Batmana už keď som mal štyri roky, aj s plášťom a maskou," prezradil a to, že režisér Christopher Nolan mu zveril postavu Johna Blakea, opísal slovami: „Bol som úplne ohromený a hlboko poctený." (Sufferer)
Reklama