Johnny a jeho motorkářský gang přijíždějí do Carbonville na soutěž motorek. Kvůli svému chování jsou však vyhozeni z města. Dostanou se do nedalekého Wrightsville, kde pokračují ve své hrůzovládě. (Cinemax)

Recenze (87)

classic

Sú štyridsiati,sú na motorkách,sú ako utrhnutí z reťaze a nazývajú sa B.R.M.C.(Bike Rebel Motocycle Club) s hlavným lídrom Johnnym-MARLON BRANDO,ktorí prevrátia malé mestečko hore-nohami + s jedným nesmelým šerifom,ale najmä jeho peknou dcérou Kathie.Robia si čo chcú,bijú sa s iným gangom a miestni obyvatelia sa začínajú proti tomuto čoraz viac búriť,tak vezmú zákon do vlastných rúk,a že s tým niečo zmenia,to sa mi zdá zbytočné. László Benedek ako režisér rozohrá zaujímavú hru v jednom zapadnutom zapadákove,v ktorom sa začnú diať veci až po príchode motorkárov,inak zažívali obdobie sucha.Výborný Brando,ktorý dominuje významne v 50 rokoch. ()

Zeebonk

S ohledem na rok výborný film s mladým, ale rozhodně ne skvělým Marlonem Brandem. On to sice je frajer, ale kdyby nemluvil jako negr a přestal tak nešikovně balit servírku, tak by mi byl možná i sympatický, ale už se v tom nebudu vrtat, kdo ví jak to tenkrát chodilo. Jinak jsem spokojený, i přes svou značnou naivitu jsem se ani na vteřinu nenudil, Lee Marvin je neodaletný a třešničkou na dortu je výborný konec. ()

blackrain

Na svou dobu to musel být opravdu kontroverzní a výjimečný snímek, to nepopírám, ale dnes působí hodně směšně a hloupě. Škoda, že se Marlon Brando po celou dobu filmu tváří jako by mu uletěly včely a ne jako rebel. On byl nejnudnější postavou celého příběhu, i když byl oblečený jako frajírek a měl charisma na rozdávání.. ()

GilEstel

Další z řady brzkých filmů Marlona Branda, kterým potvrdil svou pozici výborného herce a idola žen. Nutno říci, že i díky této roli to byla pozice zasloužená. Film je to varovný, nadčasový a zde na CSFD trochu nedoceněný. Aneb když se potká mladá, drzá, frajerská nespoutanost měšťáků, bez jakéhokoli respektu k autoritám s konzervativním venkovským životem starousedlíků, nelze očekávat nic jiného než konflikt. Tento neutěšený konflikt, který v mnoha ohledech přežívá dodnes, je ve filmu perfektně vyobrazen (na motiv skutečné události). Brandův divoch, je typickou ukázkou mladého asociálně žijícího člověka, plného vnitřních komplexů a neklidu, které se snaží řešit podivnou hrou na vůdce skupiny motorkářů. On, který se od okolního světa ohradil hrubiánkou maskou tvrdosti a nepřístupnosti, je přitom uvnitř zlomený malý kluk bez přátel. Neschopen vytvářet jakékoli citové vazby. Cítí se být společností vyloučen, tak s ní bojuje. Žít se v ní nikdy nenaučil. Snad nic nevystihuje charakter jeho postavy víc než dialog. „To nevíš, co se sluší? Alespoň poděkuj!“ „To je v pořádku……. On neví jak.“ Jeho závěrečný návrat do městečka, kdy Johnny nepronese ke Kathie jediné slovo, kdy vše je vyřčeno pohledy, je naprosto jedinečný. Tento mrazivý snímek o společenském konfliktu a vytržení mladého člověka ze společnosti, je aktuální i dnes. 86% ()

Liqid

Jeden z prvních filmů o v té době právě vznikající motorkářské subkultuře. Aneb, když vojáci přišli zpět z válka a hledali bratrství a vzrušení, tak zakládali motorkářské gangy, a o tom to je. O společenstvu a loajalitě. Mladý Brando a jeho kamenná tvář byla perfektní, to se ovšem už nedá říct o zbytku motorkářů. ()

Zajímavosti (10)

• Motorka (1966 650cc Triumph 6T Thunderbird) která byla ve filmu nedílnou součástí Marlona Branda, byla jeho osobní. (formelin)
  • Film zpopularizoval koženou bundu s nakřivo všitým zapínáním (česky zvanou křivák) od firmy Schott NYC - typ Perfecto (pojmenované dle oblíbených doutníků bratří Schottových). (Všežrout)
  • Námětem filmu byla povídka „The Cyclists´ Raid“ od Franka Rooneyho, která sama našla inspiraci v události známé pod jménem „Hollister riot“. Oslavy Dne nezávislosti v kalifornském městečku Hollister byly v roce 1947 spojeny s pořádáním motocyklových závodů. Během nich se někteří účastníci vymknuli kontrole a způsobili v dosud ospalém městě rozruch, který byl posléze zveličen senzachtivým tiskem. (Všežrout)