Režie:
Adrian LyneKamera:
Donald PetermanHudba:
Giorgio MoroderHrají:
Jennifer Beals, Michael Nouri, Lilia Skala, Sunny Johnson, Kyle T. Heffner, Lee Ving, Ron Karabatsos, Belinda Bauer, Malcolm Danare, Philip Bruns (více)VOD (3)
Obsahy(1)
What a Feeling! Jennifer Bealsová v hlavní roli amerického muzikálu o nebojácné a půvabné Alex, která se každou noc mění ze svářečky v tanečnici... Populární muzikál vypráví příběh mladičké svářečky Alex Owensové, která po nocích tančí v baru a sní o studiu na konzervatoři. Naivní příběh s parametry Popelky (osiřelá hlavní hrdinka, deus ex machina v podobě bohatého a atraktivního Nicka) dokáže i dnes okouzlit nábojem tvrdohlavé mladistvé energie a samozřejmě ústředními hity jako „Flashdance – What a Feeling“ či „Maniac“. Zajímavostí je, že nejslavnější taneční scénu filmu – konkurs na konzervatoř – tančily tři různé taneční dublérky: Marine Jahanová dublovala tancování, gymnastka Sharon Shapirová výskoky a tanečnice Crazy Legs breakdancing. Snímek byl v československých kinech poprvé uveden v roce 1987, přičemž z něj cenzura vystřihla zpověď hlavní hrdinky v kostele. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (293)
Ku komentáru filmového znalca zo susedneho historického mesta iba dodám že ako dieťa so staršou sestrou som si film pamätal najmä z toho že v prelomovych rokoch o ňom s kamarátkami stále rozprávali a dlho bežal na rôznych hudobnych kanáloch ako napríklad VIVA na ktorej som si ako capart mohol oči vyočiť. Inak naozaj podpriemerný film. ()
Moje malá úvaha nemá ambice hodnotit nějak odborně tento film, ale napsat pár postřehů z dojmů a rozhodně nechci Flashdance nějak zlehčovat jako oficiální kritika, která mu vyčítá především laciný děj. Mě se základní osa příběhu, která není nikterak náročná, docela líbila. A proč by nemohla být svářečka taneční hvězdou? Taky jsem znal jeřábnici, která chodila na amatérský balet. Pravda, bylo to trochu nablejskaně sladký, ale to je přeci typicky americký duch filmu, nebo se mýlím? ()
Flashdance je čistá esencia 80. rokov spoločne s napríklad takým Top gunom. Inak je to aj celkom slušná sociálna melodráma o tom, ako nezostať navždy v šedi života, priemernosti až podpriemernosti. Záver je vlastne iba takým odrazovým momentom v živote, v podstate až tak veľa ešte neznamená, iba prvý, ale zásadný krok. Nie každý ho je, ako vidíme aj vo filme, schopný učiniť. Pomer rozpočtu a tržieb je neskutočný, podľa rozpočtu to vyzerá, že sa jednalo o menší, nezávislejší projekt. Taký Rocky pre ženy, ten bol ale viac "sociálne deprimujúci". ()
Banálna "rádoby" sociálno-kritická rozprávka, potácajúca sa niekde na hranici odpadu ... To by tu ale nesmela byť adrenalínová energetická injekcia v podobe záverečnej scény, ktorá bez problémov vytiahne celý zážitok z už videného do hviezdnych výšin. TECHNICKÁ POZNÁMKA: Pri uvedení do našich socialistických kín v roku 1987, vystrihli bdelí súdruhovia sekvenciu Alexinej spovede. (19.7.2010) ()
Kolem a kolem to není nijak skvělý film. Adrian Lyne se postupně vyprofiloval jako režisér lehtivých prasárniček, takže i Flashdance je ujetý tímhle směrem. Mimo několika ikonický scén a odvrácené tváře industriálního Pittsburgu, mu režisér nepředal nic výjimečného, ani zapamatování hodného. Scénář je hodinu a půl dlouhé klišé bez chytrých dialogů a dějových kliček, takže ani tady se nedá čekat žádná kvalita. Jenže je tu ještě soundtrack plný vynikajících osmdesátkových pecek a také extrémně sympatická Jennifer Beals. Tahle herečka se umí oslnivět usmívat, její dublerky zase parádně tančit, takže se z původně tuctového a trochu dýchavičného romantického muzikálu stala parádní jízda sršící energií a pohodou. Oscar za píseň je zasloužený a klidně bych přidal dalšího za kameru. ()
Galerie (106)
Zajímavosti (43)
- Skladba "Maniac" měla být použita pro stejnojmenný film Maniac z roku 1980, ale nakonec se nepoužila. Pro uvedení ve "Flashdance" se pouze přepsal text. (don corleone)
- Podle autobiografie Boba Geldofa dostal nabídku do filmu, ale odmítnul ji. Režisér Lyne byl údajně nadšen jeho výkonem ve filmu "The Wall". (don corleone)
- Brian De Palma měl film režírovat, když odmítnul podruhé Lyne, ale nakonec se pár týdnů před začátkem natáčení rozhodl pro "Scarface". (don corleone)
Reklama