Režie:
Dan PřibáňScénář:
Dan PřibáňHudba:
Tatiana MikováHrají:
Dan Přibáň, Aleš Vašíček, Marek Slobodník, Tomasz Turchan, Radoslaw Jona, Dana Zlatohlávková, Jakub Nahodil, Zdeněk Krátký, David Novotný (vypravěč)Obsahy(1)
Cestovateli Danu Přibáňovi a jeho partě nestačilo, že dokázali nemožné, když přejeli Trabantem Afriku a natočili o tom nezávislý film. Rozhodli se vypravit na ještě náročnější cestu. 21 124 kilometrů napříč Jižní Amerikou až na konec světa. A aby to nebylo moc jednoduché, tentokrát nepojedou jen Trabantem. Sestava snů v mezinárodním týmu Čechů, Poláků a Slováků patří podle Dana „buď do blázince, nebo na šrotiště." Dva Trabanty, polský Fiátek a Jawa 250 z roku 1957 se místo toho vydává vstříc tomu nejnáročnějšímu, co se dá v Jižní Americe najít. Amazonský prales, pětitisícové průsmyky And, pouště i oceán. Tahle šílená jízda rozhodně není bezstarostná, je ale fascinující a zábavná. Jak se dokáže snést osm lidí ze třech zemí, kteří se navzájem skoro neznají, čtyři měsíce ve žlutých ponorkách? Ta největší výzva není venku, ale uvnitř. (Aerofilms)
(více)Videa (2)
Recenze (266)
Jediné mínus, které by se dalo zmínit je ten, že další trabantí putování je dalším místy stereotypním pokračováním. Místy tomu tak doopravdy je, ale to bych s klidem přešel a rozhodně poznamenal, že nám parta kolem Dana Přibáně naservírovala opět velmi zajímavé cestování, o kterém se nám většinou může jenom zdát. Opět palec nahoru. ()
S ČT , alespoň co se zpravodajství a dokumentaristiky jsem se rozešel již dávno. Ale voni všichni, že prý právě todle je ten supermegahustejvtipnej vodvaz. -- Leda tak řídká stolice. Už jednou jsem si takhle naletěl-, že prý ty časozběry paní Třeštíkový to všechno posunou jinam (nedokoukal jsem tu ohromnou porci hyenismu ani jednou, takže jsem ani nehodnotil), ale proboha tohle? Možná na začátku ,,vtipný" nápad-kam až s těmi verky dojedem? Tak dojeli, kam dojeli, ovšem pak se to rozjelo. I ČT došlo, že prodat se dá všecičko, na co lidi čumí. Další a další řady byli v plánu. A tak dvoutakty (sem tam fiat) sjezdíme co se dá. Kdyby jen tohle, šlo by o nudnou stokrát mletou melánž, ale ty kecy...kecy-furt stejný ubohý (z prdele tahaný) ftipy, náčelník výletu nejistý uřvaný sociopat, naprostá absence pokory a debilní rasistický humory a zase další kecy.-- Kdykoli kamkoli jedu-jedno pravidlo je neměnný! Přizpůsobit se místním zvykům i lidem. Tohle je pro mě základní premisa slušnosti v rámci výletů do jinam (tohle ovšem očekávám i od návštěvníků k nám).--- Jsem zavilý odpůrce tzv. politické korektnosti (stejně nebezpečné jako náckovství), ale ta úporná snaha býti světoví, ftipný za každou cenu a přitom jen maskující své buranství-no to mě fakt nasralo! ()
Něco takového se nedá sestříhat do 98 minut. Čekal jsem mistrovskou podívanou, když to má tak pěkné hodnocení, ale nějak mě to neoslovilo, možná jsem byl ovlivněn tím, že jsem musel druhý den v sobotu do práce a byl jsem naštvaný, ale i tak jsem si říkal, že celou cestu nelze sestříhat do tak krátkého času. A taky mi tu vadil hlas Bárnyho z Matky coby průvodce. ()
S Trabanty jsem si zajezdil už po Africe a tak jsem tušil, s čím tak asi přijdou u jejich pokračování s cestou až na konec světa. Když zrovna v té Jižní Americe byli, tak jsem zrovna vše sledoval na jejich Facebooku .Takže to pro mě zase nebylo až tak velké překvapení, když jsem ten konec světa viděl v tomto dokumentu. Každopádně to byla obrovská radost sledovat tuhle partu bláznů, kteří nám všem opět ukázali, že nic není nemožné. A hlavně je třeba se z toho neposrat, že jo. Jedinou výtku bych mohl mít a to především tu, že bych uvítal více záběrů na svět kolem než na různé ventily, vačky a bůhví jaké části motoru, který se jim cestou stihli na Trabantech a Maluchu zesrat. Nicméně natočili to po svém, dokázali nemožné a u jejich dokumentu jsem se pobavil. Klobouk dolů, lepší a sympatičtější cestopis plný dobrodružství jsem snad nikdy neviděl. K dokonalosti s touhle partou už mi zbývá jediné a to potkat Dana Přibáně na nějaké přednášce, tak snad se už brzo dočkám. ()
Klobouk dolů před jejich dobrodružnou cestou. Já Andy přejel jenom na kole, ale to byla taková mastňácká cesta, na které jsem měl každý večer sprchu a postel. Tady zase cestovatelé přežijí tolik krušných chvilek, jen aby ta auta málem doopravdy utopili díky vpravdě školácké chybě. Navíc polští experti museli být snad sjetí, jinak to není možné. Ale z filmového hlediska je to takové nevyvážené. Dramatické scény střídá nuda. Stejně klobouk dolů, protože když se nad tím zamyslím, tak bez těch záběrů pro kamery by tahle cesta byla o pěkných pár dnů kratší (70%). ()
Galerie (35)
Photo © Jakub Nahodil, Zdeněk Krátký, Radoslaw Jona
Zajímavosti (7)
- Cestovalo se skrze šest jihoamerických států, konkrétně přes státy Guyana, Peru, Bolívie, Brazílie, Chile a Argentina. (Terva)
- Trabantí expedice vyjela 2. 9. 2012 a cesta trvala přes 4 měsíce. (Lucas87)
- V jedné ze scén se seznámíme i s kameramanem snímku, konkrétně v té ze začátku výpravy, Kameraman přijde zmlácený za ostatními a oznámí jim, že přespolní se mu pokusili ukrást kameru. (MatyM)
Reklama