Epizody(8)

Geralt se smíří s osudem a chrání Ciri před silami, které bojují o vládu nad Světem. A taky před její záhadnou mocí. (Netflix)

Recenze (407)

Helo

Co se tady u Bílýho plamene sakra stalo? Tolik prachů (který jsou vidět na každým záběru) a tolik snahy (co si budeme povídat, Henryho člověk prostě musí mít rád), třebaže utopený v naprosto tragickým psaní. Přitom části, který se aspoň jakž takž drží předlohy (= z většiny ty, který se zaobíraj Geraltem a Ciri) baví a jsou tím, čím seriál měl bejt - příběhem Geralta a Ciri na pozadí něčeho většího. Jenomže pak se někdo rozhodl, že je chytřejší jak Sapkowski a začal si vymejšlet zbytečný odbočky a že víc jak půlka seriálu se bude zabejvat nějakým nesmyslným Yennefeřiným trápením a hlavně politikou a intrikařením, namísto toho, aby tu k politickýmu pozadí bylo řečeno jen to nejdůležitější v pár scénách. A tehdy se dostavuje nuda, protože jsou tyhle části naprosto tragicky a nezajímavě napsaný. A tak se tu jen nudně žvatlá, k pořádný ukázce Geraltovo umu s mečem dojde až po ŠESTI epizodách, což je taky jediná slušná akce za celých osm hodin a i když v průběhu dojde na zajímavý a potenciálně napínavý momenty, tak jsou zase nesmyslně narušený náhlým střihem k události úplně jiný, nesouvisející a zase nudný... Jak jsem byl po první sérii spokojenej, tak teď jsem smutnej! Když bych to měl shrnout, tak vlastně 1* za Geralta, druhá za Ciri a třetí za Marigolda ()

Macejko odpad!

Ako najlepšie zhodnotiť druhú sériu Zaklínača...   Predstavte si, že sedíte v krčme a čakáte na príchod kamaráta, ktorého ste dlhšie nevideli. Pred vami sa skvie napenený polliter a vy sa už tešíte, ako si s kamošom zaspomínate na všetky tie spoločne prežité legendárne chvíľky a zároveň sa neviete dočkať, s akými novinkami vás prekvapí.   Lenže človek, ktorý si oproti vám napokon sadne, nie je váš kamarát, ale niekto, koho ste nikdy nevideli. Dotyčný smrdí, príšerne nadáva a artikle jeho oblečenia nekorešpondujú jeden s druhým ani s prižmúrením oboch očí. A čo je najhoršie, na hlave má natiahnutú krvavú a dotrhanú kožu z tváre vášho dávneho priateľa.   V odpore a v hrôze sa zháčite, avšak navôkol sediaci štamgasti sa na vás pozrú ako na blázna. "No a čo, že to nie je tvoj kamoš," hovoria a vy si s hrôzou uvedomíte, že bezbrehé šialenstvo tých slov nepočuje nik iný, len vy. "Daj mu šancu, iste má v talóne pripravených pár prekvapení." S neistotou sa teda obrátite späť na cudzinca a opatrne ho vyzvete, aby spustil. Veď čo, možno majú pravdu. Váš dávny kamoš to síce nie je, ale v minulosti ste dali šancu aj čudesnejším indivíduám.   Kreatúra však otvorí smradľavé ústa a vy okamžite pochopíte, ako škaredo ste sa splietli. To, čo hovorí, nedáva ani najmenší zmysel; slová samotné síce znejú správne, ale ich spojenie do viet viac než čokoľvek iné pripomína zdrogovaný psychotrip z hlbín pekla. Zatúžite zdvihnúť sa a utiecť kade ľahšie, ale zvrhlá fascinácia je silnejšia ako vy a priková vás na mieste. Ostanete až do konca a kreatúra so slizkým vechťom krvavej kože na hlave napokon zmĺkne. Štamgasti v podniku tlieskajú, z ich úst prúdy chválospevov na výzor onej kreatúry, ktorá zmasakrovala vášho dávneho priateľa. Čipkovaná sukňa natiahnutá na rifľových kraťasoch, páperovité boa utiahnuté okolo pása, na jednej nohe črievička, na druhej koliesková korčuľa. Ľudia nešetria obdivom, na stôl pred vami hádžu tringelty a pýtajú si viac.   A vy si pripadáte ako jediné lietadlo v ústave pre mentálne narušených. Tak asi taká je druhá séria netflixovského Zaklínača.   0/10 ()

Kaka

Jen o malinko lepší než jednička. I když druhá série začíná skvěle, především pro neznalce předlohy. Je divácky přístupnější, filmovější, jednodušší. Zároveň však patřičně temná a epická s hrdinou, který pokračuje v cool módu na hraně dobráka a nelítostného killera - i když k tomu prvnímu má pochopitelně o něco blíže. Bohužel druhá půlka se z dobrodružné jízdy stáčí do politického a konspiračního veletoče, kde každá z x stran tahá za nitky a má svojí vlastní agendu. A bohužel zručnost tvůrců GoT se tady nekoná, takže to pekelně nudí. Finále pouze uspokojivé, nikoliv skvělé. ()

MoiJe

Ciri dospela do veľkej krásy, hoc nadbytočne doplňovanej v maskérni. Naviac už aj má čo hrať, nie je len stratenou dušičkou na facku. Naopak Geralt tým, že hrá trpezlivého tatka, čo má svoje vlastné čaro, stratil trochu toho, prečo sme si ho obľúbili ako tichého samotárskeho vzdychača a jednoslovného nadávača. No a Yen má opäť prekombinovanú dejovú líniu. ()

Yoshitsune

Ještě než se pustím do druhé sézony, tak si dovolím na jednu věc upozornit a to na tohle Zaklínač - Kontrakt na Topivce a O pivu a krvi, tyhle bejkárny, sou něco úžasného. Ono ve světě Zaklínače, jako je humor, ale v těhlech počinech, ten humor ždímou a zaslouží si to úspěch. Tak a teď do druhé série, která je logicky nenáviděna víc, než vztah člověka s Bruxou a já nechápu proč ? Jako jo......jo, Netflix jde jinou cestou než knihy a byť bych byl na jednu stranu rád, kdybych dostal přímou adaptaci knih, tak sem rád že sem nedostal přímou adaptaci knih, protože to by byla docela nuda. A byť některé zásahy mohou zabolet - Eskel, tak jako je to furt dobrý, intriky ✓, souboje s monstry ✓, souboje s lidmi ✓, nepředvídatelnost děje ✓, Henry Cavil je alfa ✓. takže za mně dobrý. Co si mi na druhé sérii líbí, že každý díl je tak trochu hororový, monstra sou fakt děsivá a souboje s nimi nejsou jednoduchý. A nejslabší díl ? Asi pátý, ani tak nejde o to, že tam neni akce, nebo že to neni napínavý a nebo tak něco, ale je takový utahanější a nebo se mi to jenom zdálo, kdo ví. Nicméně i tak sem nadmíru spokojený, příběh je ucelený a nejsou tu žádné časové skoky, ve kterých bych se ztrácel. A jak hlavní příběh, tak i ty vedlejší záležitosti, hezky do sebe pasují a vůbec si nepřekažejí, tak jak tomu bylo v první sérii. Joey Batey opět září a jeho písničky, sou zase lepší a to hlavně The Golden One a ruku na srdce, Joey Batey co by Marigold, potřebuje vlastní solový seriál. A jediné co bych fakt jako vytknul, to že tvůrci to natočili až moc dobře a to je problém. Protože během sledování seriálu, sem měl chuť se pustit do hraní třetího Zaklínače, tak jak sem to udělal naposled behem první série, ale naštěstí sem to neudělal, protože sem přesně věděl, co by mně čekalo a byla by to bolest, takže tohle už znova ne. Jinak je to skvělý a doporučuji, škoda že to má jen osm dílů, uteklo to hrozně rychle. Jo a ještě to, Freya Allan hodně herecky vyrostala a to za tak krátkou chvíli, takže komu čest, tomu čest. ()

Zajímavosti (29)

• Když Ciri prochází zbrojnici na Kaer Morhen, je možné zahlédnout Geraltův stříbrný meč z třetího dílu herní série. (NiWi)
  • Pro druhou sérii nechali tvůrci seriálu vytvořit nový medailon školy vlka, který Geralt (Henry Cavill) nosí. (Geralt z Rivie)