Volha
Režie:
Jan PachlScénář:
Jan PachlKamera:
Marek JandaHudba:
Michal PavlíčekHrají:
Kryštof Hádek, Klára Melíšková, Tomáš Jeřábek, Aňa Geislerová, Aneta Krejčíková, Vanda Hybnerová, Martin Pechlát, Stanislav Majer, Lukáš Příkazký, Roman Polák, Jiří Lábus, Jiří Dvořák, Přemysl Bureš (více)Obsahy(1)
Léta normalizace. Pekárkovi je na přímluvu z vyšších míst přidělena Volha a nastupuje do redakce humoru a lidové zábavy. Ve víru televizních estrád, sexuálních dobrodružství a hromadění finančních bonusů jako by zapomněl nejen na rodinu, ale i na svůj faustovský úděl. Laxní spolupráce s StB mu neprochází, a tak musí přitvrdit. Opatrně začíná udávat své spolupracovníky. Ale ani on nezůstane bez škraloupu a je degradován na vrátného. Je mu jasné, že zpátky do sedla se dostane, jen když někoho obětuje. Režisérka Válová je první na řadě. Standa má vlastní omluvu: „Stejně to jsou všechno blbci, co se akorát nad nás, pracující, povyšujou.“ (Česká televize)
(více)Recenze (65)
na čtyři to pořád úplně není, ale i tak je druhý díl podstatně lepší než první. Pekárek je sice stále prospěchářský zmetek, který i s estébáky "jedná" jen ve chvíli kdy se to hodí do krámu jemu, ale dost Volze pomohlo že se tolik netlačí na pilu, Pekárek za každým druhým slovem neříká vole a celkově si to celé víc sedlo. Hned několikrát sem si během sledování říkal co komu sakra může na téhle době chybět. Dalšímu dílu dám určitě šanci...65% ()
Druhý díl jsem nevzdal i když jsem chtěl. Stále nevím co si mám o tom myslet. Opakování vtipu s kontrolou podprsenek ve vrátnici je zbytečné. Pekárek se jako postava vyvíjí hlavně v tom, že už neříká voe ale pěkně vole. No to je fakt málo. A nechci být hnidopich, ale když přeřadí mladého redaktora do armádní redakce bylo naprosto zbytečné natočit scénu jak jezdí po cvičišti tanky a jeho ošplíchne bahno. Drahá a zbytečná scéna. A jenom se ptám, jestli veřejnoprávní televize má za potřebí tímto způsobem oslavovat svoje výročí. Snad to bude pozitivní aspoň v tom, že to ovlivní (negativně) hodnocení kandidatury stávajícího pana ředitele. Sledovanost i přes masívní mediální masírku padá. 1.díl / 1mil třista , 2. díl / 900 tis. klik ()
Tak bohužel. Zajímavé špionážní nebo etické drama se z příběhu o zbytečném člověku nevyklubalo. Takže nějak nechápu PROČ. Proč natočit film o bezpáteřním hajzlíkovi, se kterým je od začátku do konce jen samá nuda? Proč se tvářit, že je to něco jako „dokument“ o sedmdesátých letech? Ne, toto opravdu není „výpověď o době“, tímto způsobem žilo 5 % lidí. I proto si nejspíš pan režisér myslel, že bude postava zajímavá. Jenže nuda zkrátka zajímavá není, ať je sebevulgárnější a sebevychcanější. A tak – proč ztrácet něčím takovým čas? To by snad byla užitečnější či zábavnější rozprava v poslanecké sněmovně, a to je hodně nízká laťka :))) ()
Dneska to sice bylo lepší, než první, ale running joke s chcáním klouzačky je jedna z nejtrapnějších věcí, které jsem v televizi za poslední dobu slyšel a doufám, že ho už nikdy neuslyšim. Aspoň to konečně dostává nějaký spád a smysl. Pochopitelně, přetrvává problém, že hlavní hrdina je nesnesitelné hovado. Stejně tak Pachl stále neumí rozehrát partii tak, aby bylo poznat, jestli točí dobové drama, nebo parodii. Díky tomu, že už se to vesměs točí opravdu kolem televize a dobových patálií, tak je to teda lepší, dokoukat se to dá, klenot z toho nebude. ()
Na první pohled trouba, který se naučil v režimu chodit a zná správné lidi, televize, lampasáci, všechno je to výborně zachyceno, dobrá hudba a ty dialogy jsou někdy docela poklad. Nevím, nemám rád přehnaně vulgární filmy a seriály, ale tady si na to nějak zvyknete jako na nutnost pro nastínění absurdních situací nereálného socialismu. ()
Galerie (52)
Photo © Česká televize / Pavla Černá
Zajímavosti (1)
- V této epizodě, která se odehrává v letech 1971–1972, se dvakrát objeví veřejný telefonní automat MPM90. Ten však byl do provozu nasazen až po roce 1980. (JSy)
Reklama