Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nad kolébkou novorozeného Urbana stojí tři sudičky: dva dobří duchové osudu mluví o bohatství a lásce, zlá sudička o chudobě a nekonečných strastech. Čí sudba bude silnější? Z Urbana se brzy stává sirotek, kterého se ujme lakotný mistr hodinář a vezme ho do učení. Když Urban dospěje, zamilují se do sebe s hodinářovou dcerou Laurou a svatba je na spadnutí. Mistr proto pošle svého učně do světa s úkolem hledat bájné hodinky, které umí varovat před smrtí. Nikdo neví, jestli hodinky vůbec existují, ale pokud je Urban nepřinese, Laura se jeho ženou nikdy nestane. Hodinářův učeň se tedy vydává na dalekou cestu plnou překážek a úkolů, které musí překonávat statečností, hodinářským umem a dobrým srdcem. Láska k milované Lauře ho žene vpřed, zatímco v patách má své tři sudičky, dvě pomáhají a jedna škodí. (Bontonfilm)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (335)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Spíše pohádkový příběh s prvky fantasy než čistokrevná pohádka. Vizuální ambice odpovídající požadavkům kinosálů, hudební podkres čerpající se Zimmerova oblíbeného tikotu i snahu jít nevyšlapanou žánrovou cestou posledních let nutno ocenit, nicméně pro trvanlivost v čase tomu chybělo potřebné kouzlo a důvtip. Dobří duchové Neužil a Plesl možná byli vtipní, ale u jiného klienta a v jiném filmu, Plodková jako kombinace Gluma a pacienta, co podepsal revers doktoru Nešporovi, byla povětšinou mimo vymezený rámec. Nakonec se o humor musel postarat v Tenetu uvězněný krčmář Krobot.. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Pohádka má moc hezkou hudbu, výtvarnou stylizaci, kameru i režijní nápady a i s příběhem to tentokrát zkouší trochu jinak. Hlavní mladá dvojice je sympatická, okolo dvacaté minuty zazní skutečně emotivní milostná  písnička, která zásahne....hmmm,tak tohle by mohlo být vážně skvělé. Velká škoda, toho zpočátku podivného střihu (hodinař je padouch, ale o chlapce se stará dlouhých osmnáct let, z toho se ale vidí jen útržky a pak je to zase padouch, kluk s holkou spolu omnáct let vyrůstají a až v oznamení zásnub si vyjádří lásku), že je to občas až nelogické. I později je to vyprávěn takové epizodické. Na druhou stranu jistota Viktor Preiss opět nezklame, pobaví i duo Neužil-Plesl, pobaví Krobot  a i u Plodkové se dá to přehrávání (v rámci role kterou hrála) snést a ocenit.. Výsledek je určitě alespoň v něčem o dost jinačí než ostatní tuzemské pohádky, má i lehkou fantazii, je z něho cítit celkem dobrý záměr, upřímnost a když už nic jiného, tak to fakt dobře vypadá..  Takže aspoň takhle by to jako šlo. ()

Reklama

Gemini 

všechny recenze uživatele

Upřímně bych Hodinářova Učně rád pojednal nějak optimisticky, ale místy nemístná adorace jeho kvalit v duchu "konečně netuctová, hezky vypravená a výtečně obsazená, pitvoření prostá pohádka, která se může stát klasikou", mi to dost ztěžuje. Rozumějte, všechno je to pravda, až na ten potenciál přetrvat... respektive pokud by se skutečně měl stát součástí zlatého fondu československých pohádek, no tak to potěš koště, co s námi ten úpadek minulých desetiletí udělal, že se spokojíme s takovýmhle výsledkem. Ale konkrétněji - je vidět, že paní Rudolfová není "pohádková rutinérka", a Učni to jednoznačně prospívá. Je hezky uceleně uchopené a vedené téma nadpřirozeného vedení kroků smrtelníků, akorát tak nějak vůbec není řešeno, jak dalece to tedy funguje, nebo jestli vše závisí na tom, která strana (dobro - zlo) se aktivněji stará o konkrétního člobrdu. A podobně povrchně či zkratkovitě se odehrává dobrá polovina filmu - ta, ve které se po nastavení výchozí situace začne odvíjet hrdinova pouť za jeho questem;) Zakletý hostinec s časovou smyčkou - wow, proč ne, ale kdo to tam začaroval, a proč nikomu až do Urbanova příchodu jeho sudičky (nebo sudičáci) neprozradili, co s tím dělat? Celá hlavní zápletka s hodinami varujícími před smrtí se taky vyřeší úplně náhodným setkáním (sudičáci vůbec hodiny neřeší, to jen Lichoradka). Na druhou stranu téma plynutí času se ve filmu znázorňuje dost promyšleně - jak dějem, tak zvuky/hudbou, tak prací s kamerou (Lichoradčiny groteskní přískoky apod.). Kostýmy a masky jsou nádherné (Morana/Živa), kulisy, příroda, všechno parádní. Že by šla líp vymodelovat kukačka a "motýle"? Ano, ale neuráželo mě to. Herecké výkony jsou tu bez debat nádherné - jen zase bohužel udeřila ta posedlost předabováváním slovenských herců, přesněji v tomto případě hereček:P I "titulní píseň" je příjemně netuctová, není to žádný melodický "popík", ve všech těchhle ohledech jdou akcie Učně nahoru. Ale to podání příběhu, to prostě nepřekousnu. Vezměte si S Čerty Nejsou Žerty (ano, myslím hlavně kvůli stejně chamtivému Viktoru Preissovi;) - u toho upřímně nechápu komentáře, jak je jeho postava vlastně nejednoznačná, a že by jí šlo fandit... Moliérův Harpagon je ve výsledku proti Hodináři učiněný lidumil), jak tam všechno ladilo, zapadalo a navazovalo... TO je klasika. Hodinářův Učeň je příklad správné cesty, ale že bych ho potřeboval vidět každé Vánoce, to ani omylem. Ale aby nedošlo k mýlce - postavil bych ho dost vysoko nad všechna ta Pekla S Princeznami, Školy Princů, Kouzelníky Žita atd. atd. A když jsem dal 70% i Janákovým Dvanácti Měsíčkům (s výhradami tam uvedenými), budu tady muset nadělit rovnou osmdesátku. ()

boshke 

všechny recenze uživatele

Trochu mne tu matou poměrně časté, oxymorónní komentáře ve stylu "konečně pohádka bez pitvoření + skvělá Plodková". To mi připadá na úrovni "Oceňuji absenci černých herců + Morgan Freeman byl nejlepší"; právě ta mne celou stopáž nejvíc (svým pitvořením) nervovala. Hezký pokus o neokoukané obsazení ústřední dvojice, ale ani Balcar, ani Droppová mne příliš neoslnili. Za mne jediné pozitivum je kouzelné duo Plesl + Neužil. "Příběh" děs běs... 20% ()

Nach 

všechny recenze uživatele

Jedna z těch lepších vánočních pohádek. Předně díky skvělému harpagonovskému Preissovi, na jehož záporáka jsem se výtečně těšil. Pak dalším plusem je o něco vážnější ladění tohoto příběhu, který se nevyhýbá i tématice smrti, kterou nelze vzít zpět. Jitka Rudolfová používá osvědčené pohádkové postupy ze staré školy, přičemž vždy se soustředí na své hlavní postavy a jejich aktivitu dosáhnout svých cílů. Díky tomu - a oproti pasivní vánoční pohádce O vánoční hvězdě - celý příběh nemá čas nudit, naopak odsýpá, s postavami soucítíme, fandíme jim, chápeme je a doufáme, že - i když jde o pohádku - šťastně skončí. Za mě velký palec nahoru. 75% ()

Galerie (27)

Zajímavosti (17)

  • Při svatbě Laury (Dana Droppová) a jejího ženicha byl použit skutečný farář, takže vše je autentické. (Duoscop)
  • Na konci titulků následuje ještě jedná krátká scéna – se zvířecím mužem (Jiří Vyorálek). (Marsik)

Reklama

Reklama