Reklama

Reklama

To nic, drahá

  • USA Don't Worry Darling (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Americký psychologický thriller režisérky Olivie Wilde pojednává o Alici, ženě v domácnosti z 50. let (Florence Pugh), žijící se svým manželem (Harry Styles) v naoko dokonalém vztahu. Záhy se však Alice začne obávat, že jeho okouzlující společnost možná skrývá znepokojivá tajemství. (Vertical Entertainment)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (359)

Disk 

všechny recenze uživatele

Audiovizuální pecka. Sledovat tenhle film, jehož natáčení poznamenalo vztahy na place a vyvrcholilo to plivancem na festivalu v Benátkách, byla jedna velká radost. Florence Pugh a Harry Styles by měli dostat oscarové nominace, stejně tak i dvorní kameraman Darrena Aronofskyho Matthew Libatique. P.S.: Harry Styles je ukrutně sexy. ()

playboxguest 

všechny recenze uživatele

Tak jsem opravdu ráda, že jsem na film zašla v rámci levné neděle, protože v tomhle případě by mě plné vstupné dost mrzelo. Natahovaná napodobenina Stepfordských paniček, kde je většina dění opravdu přes kopírák, a tak jsem dvě hodiny jen čekala, v čem to bude oproti originálu jiné a zda tomu zvedne prestiž alespoň odlišná pointa. Pointa mi ale zase tak jiná nepřišla, ze židle mě nesundala a její natahování o další půlhodinu mě spíš řádně vydeptalo. Kdyby to byla necelou hoďku trvající epizoda Black Mirror, bylo by to stravitelnější. Už kvůli tomu, že by to člověk na gauči tu chvilku nějak vydržel a pak by si řekl: "Další variace na paničky, ok, dalo se, šup na další epizodu". Na dvě hodiny a kino je to ale slabota, kterou drží nad vodou jen Florence Pugh v hlavní roli. A když už se ta pointa ukáže, vymizí jakákoli motivace vidět znovu. ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Asi jsem měl White coat syndrom, ale Olivia Wilde by mi v seriálu  Dr. House asi tlak měřit nemohla. Kdyby si ke mně usedla na lůžko, rtuť z tlakoměru by se popraskanou trubicí rozkutálela všude po pokoji... Tehdy se mi fakt líbila. Proto mne dost překvapilo, když jsem zjistil, že tohle režírovala. A šel jsem do toho hlavně kvůli tomu. Scénář mne však ale zcela pohltil (ano pamětníkům to připomene dokonalý Stepford) a to snové sterilní městečko během amerických padesátek.... Ugh.. Chlapi ruku na srdce. V té první půlce jak se manžel vrací domů v té nablýskané káře a jen odevře dveře domu, čeká ho v naklizeném vnitřku načesaná usměvavá ženuška jen k nakousnutí podávajíc sklenku whisky se soustrasným dotazem - tak jak jsi se měl dnes miláčku v práci? Na stole parádní večeře, jenže vy nevíte zda si nedat předkrm v podobě téhle dokonalé ženušky... Asi nebudu sám, kdo smutně polkl a krutě záviděl. Ty naše návraty jsou mnohdy o poznání krutější, byť jsme den měli mnohdy stejně těžký jako Harry Styles. Nás však doma mnohdy čeká binec vytvořený přes den dětmi a leckdy nasraná manželka (co měla také náročný den v práci) avšak z důvodů, které nechápeme  a po čase se je už ani nesnažíme dekódovat. Prostě to tak je. Je zase nasraná. Samozřejmě - nenančančaná a bez sklenky whisky. Ženy holt chtěly emancipaci, chtěly také řídít svět a tak ho dnes spolu s muži řídí. Kus té tíhy díky tomu spadl i na ně a jim se to ne vždy líbí. Asi si to představovaly jinak.  Nejsem mileniál, který si jako XYZ jedinec myslí, že kojící muž je samozřejmost a kdyby to šlo tak rodící také. Podle mně se svět v nějaké části svého vývoje, právě někdy v těch padesátkách na té západní straně polokoule prostě posral. A tak ten filmem předložený sen - přibarvený a aromatizovaný se mi moc libíl. Tu dobu mám rád, mám rád i tu architekturu, design, hudbu... Vůbec by mi nechyběl internet ani další dnešní vymoženosti. Jenže jak se příběh posouvá dál, náhle začneme chápat, že ne vše je takové jak to na první pohled vypadá. Závěrečné rozuzlení bylo docela zajímavé a nebudu spoilerovat. Musím uznat, že Olivia překvapila a to mile. Ztvárnění padesátek je tu na jedničku s hvězdičkou a asi se je dokonce podařilo udělat ještě výraznějšími, než možná samy byly. Ale ono to má svůj důvod. Mimochodem porovnejte si ty světy tam a u nás. V té době byla u nás módním vrcholem čepice rádiovka, montérky a gumáky. Dozvuk předválečné módy ještě chvilku setrvačností dojížděl, ale obleky a klobouky se u společnosti pod ruSSkým vlivem pomalu přestávaly nosit. O tm, že na západě měli klimatizace i v autech té doby a u nás se stále topilo uhlím až do sedmdesátek ani nemluvě... Tohle byl hooodně zajímavý film našťouchaný skvělou hudbou té doby. Já jí poslouchám, takže mi to tam sedlo ale zase mne to až tak nepřekvapilo. Závěrečnou písničků z titulků mám velmi oblíbenou , ale znám ji v lepší verzi od The Dinnig Sisters. A ta taneční scéna super, ale kdo zná geniální klip od ještě geniálnějšího hudebníka Jarvise (PULP) zroku 2010 - This is Hardcore - mimochodem odehrávající se ve stejné době jako film, je mu závěr čímsi povědomý. Inspirovala se i Olivie? Každopádně, jestli má ráda Jarvise Cockera, tak má u mně další bod! :-). Dávám za 4 prázdné vaječné skořápky. * * * * () (méně) (více)

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Po zdařilém režijním debutu, odvážnější kousek Olivie Wilde, u kterého je pozadí natáčení zajímavější a jiskřivější, než samotný film. Variace na Stepfordské paničky, které je zpočátku dráždivé, pěkné na pohled a až překvapivě profesionálně natočené. Bohužel se vše začne tříštit ve chvíli, kdy se chce film posunout dál a začne vykládat karty. V tu chvíli se točí v kruhu, opakuje se a hlavně nudí. Je to docela škoda vzhledem ke zdařilé režii a původnímu velice dobrému pocitu, že by se ve film mohl být zajímavý. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Má chyba, že jsem se dopředu nepřipravil. Čekal jsem něco jako nouzový východ z americké krásy a přitom jsem dostal zoufalé manželky, co v zóně soumraku prožívají epizodu lepší než život. Výsledkem je opulentní prázdnota, do které Pineova postava každým svým monologem pumpuje další vakuum (nezajímá mě, že Jordan Peterson). Chápu, že to má zrcadlit vyprázdněnost tohoto světa, ale předání vzkazu feminismus a ženská autonomie ja / incel, misogynie a sexismus nein se nemuselo tak bezpředmětně táhnout až k nic neřešícímu konci. Dost to drží nad vodou Florence Pugh, která připomíná mladou Kate Winslet (alespoň něco z toho Mendese). To lehce mongoloidní Harry nepředvedl zhola nic. Vlastně abych mu nekřivdil, na jídelním stole one direction jeho jazyka rozdmýchal fantazie roztoužených fanynek.. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (10)

  • Ve scénáři byla Bunny (Olivia Wilde) přítomna ve scéně u večeře, ale Olivia Wilde odstranila svou postavu ze scény, aby mohla režírovat zpoza kamery. (mikki089)
  • Režisérka Olivia Wilde v rozhovoru pro Variety odůvodnila přeobsazení Shii LaBeoufa jako vstřícný krok vůči Florence Pugh (Alice), jelikož prý vyžadoval příliš bojovnou energii. Na toto prohlášení LaBeouf neváhal reagovat a Variety ochotně rozeslal kopie e-mailů a zpráv vyměněných s Wilde, z nichž vychází najevo, že to byl on, kdo se rozhodl z projektu vycouvat. Neměl totiž dostatek času zkoušet s ostatními herci, což se neshodovalo s jeho vyčerpávající metodou příprav. (figgo jr.)

Související novinky

Našla hraná verze Na vlásku Lociku?

Našla hraná verze Na vlásku Lociku?

13.08.2023

Studio Disney s hranými remaky svých ikonických pohádek v posledních letech nijak nezpomaluje, a kromě již oznámené Moany, Bambiho nebo Lilo & Stitche nás v budoucnu čeká také muzikál Na vlásku.… (více)

Avatar připomněl, kdo je králem kin

Avatar připomněl, kdo je králem kin

26.09.2022

Už to nepotrvá moc dlouho, a James Cameron (Titanic) si na konto připíše další miliardový hit. A vůbec přitom nevadí, že druhý Avatar přichází více než 10 let po premiéře jedničky, jak totiž nyní… (více)

Reklama

Reklama