Režie:
Olivia WildeKamera:
Matthew LibatiqueHudba:
John PowellHrají:
Florence Pugh, Harry Styles, Olivia Wilde, Chris Pine, Gemma Chan, Nick Kroll, Douglas Smith, KiKi Layne, Timothy Simons, Kate Berlant, Dita Von Teese, Asif Ali (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Americký psychologický thriller režisérky Olivie Wilde pojednává o Alici, ženě v domácnosti z 50. let (Florence Pugh), žijící se svým manželem (Harry Styles) v naoko dokonalém vztahu. Záhy se však Alice začne obávat, že jeho okouzlující společnost možná skrývá znepokojivá tajemství. (Vertical Entertainment)
Videa (3)
Recenze (360)
Ve scénáři by se šlo rýpat, mě se ale nechce. Dostal jsem velice stylový a umně natočený film, kde dobře hrají hezcí, sympatičtí lidé. To, že premisa není tak originální, jak by byla třeba před dvaceti lety neberu jako zápor. Já se bavil po celou stopáž. Na Florence Pugh vždy zapomenu a ona mě pokaždé mile překvapí. Teď už si jí zapamatuju. ()
Tak jsem opravdu ráda, že jsem na film zašla v rámci levné neděle, protože v tomhle případě by mě plné vstupné dost mrzelo. Natahovaná napodobenina Stepfordských paniček, kde je většina dění opravdu přes kopírák, a tak jsem dvě hodiny jen čekala, v čem to bude oproti originálu jiné a zda tomu zvedne prestiž alespoň odlišná pointa. Pointa mi ale zase tak jiná nepřišla, ze židle mě nesundala a její natahování o další půlhodinu mě spíš řádně vydeptalo. Kdyby to byla necelou hoďku trvající epizoda Black Mirror, bylo by to stravitelnější. Už kvůli tomu, že by to člověk na gauči tu chvilku nějak vydržel a pak by si řekl: "Další variace na paničky, ok, dalo se, šup na další epizodu". Na dvě hodiny a kino je to ale slabota, kterou drží nad vodou jen Florence Pugh v hlavní roli. A když už se ta pointa ukáže, vymizí jakákoli motivace vidět znovu. ()
Chaos je nepřítelem pokroku a v sebeovládání je krása, káže uhlazený Chris Pine (který je mimochodem rok od roku podobnější Jeffu Faheymu) ve své variaci na krále incelů Jordana Petersona. Antiutopický obrázek umělé společnosti ve stylu Stepfordských paniček se po necelé půlhodině začne povážlivě rozpadat, když si dosud spokojená ženuška Florence Pugh začne všímat podivností, jež se v tomhle středostavovském ráji odehrávají. Hranice mezi realitou a psychotickými halucinacemi se postupně stírá, a přestože film do konce spíše doklopýtá, rozhodně stojí za pozornost. Během sledování se totiž v určitých momentech sympaticky přibližuje znepokojivé atmosféře Uteč, Truman Show či bytovým hororům v čele s Hnusem. Postupem času je však stále jasnější, že režisérka Olivia Wilde společně se scenáristkou Katie Silberman chtějí předat sofistikovanější poselství, než jakého jsou reálně schopny – a tak snímek dál a dál vysvětluje a podkopává si nohy. Stejně jako předchozí dílo této dvojice Šprtky to chtěj taky se i To nic, drahá řadí k filmům, které svůj žánr (nyní tedy antiutopický thriller) nijak zásadně neproměňují, jsou však jeho zajímavým a audiovizuálně vtahujícím příspěvkem. ()
Olivia Wilde mě už před 3 lety nadchla svým režijním debutem Booksmart a mám ji rád i jako herečku, takže jsem se na její druhý film těšil, a hodně mě to bavilo, byť jsem si celou dobu říkal, že Stepfordské paničky už přece byly natočeny, tak proč vstupovat znovu do stejné řeky. Po této stránce jsem byl rád, že děj se nakonec od zmíněné klasiky ubírá jiným směrem a výsledné rozuzlení mi přišlo celkem fajn, přesto jsem se neubránil dojmu, že moc originality to nepobralo, a asi by mě to bavilo víc, kdyby Alice zjistila, že její manžel s dalšími muži v poušti testují jaderné zbraně, a všichni obyvatelé města kvůli tomu žijí vystaveni brutálním dávkám záření nebo tak něco - prostě držet to celé v těch 50. letech, ale budiž no. Každopádně na Florence Pugh se zde kouká velmi dobře, naopak Harry Styles mi byl krajně protivný a doufám, že už s ním nikdy žádný další film neuvidím (btw. nepochopil jsem povyk kolem scény s cunnilingem), a velmi mile mě tam překvapila Dita Von Teese v malé roličce, která se tam úžasně hodila. ()
Flm, který celou dobu krapet pokukoval po inspiraci Alfredem Hitchcockem v závěru působí jako film M. Nighta Shyamalana. Ten horší film M. Nighta Shyamalana. Olivia Wilde po režijní stránce uzrála.... zhruba o 10%. I když se z její režijní novinky nedá skákat radosti do vzduchu, minimálně schopní ručičky tam vidět jsou a i díky nim jí dá člověk příště přeci jen šanci. Její druhý režijní projekt je totiž minimálně v první polovině fakt velmi fajn retro s bravurní atmosférou, kdy dojem kazí jen postup vyprávění a výsledná katarze.... více zde ()
Galerie (39)
Zajímavosti (10)
- Olivia Wilde uvedla, že inspirací pro tento film jí byly snímky Počátek (2010) a Truman Show (1998). (mikki089)
- Režisérka Olivia Wilde v rozhovoru pro Variety odůvodnila přeobsazení Shii LaBeoufa jako vstřícný krok vůči Florence Pugh (Alice), jelikož prý vyžadoval příliš bojovnou energii. Na toto prohlášení LaBeouf neváhal reagovat a Variety ochotně rozeslal kopie e-mailů a zpráv vyměněných s Wilde, z nichž vychází najevo, že to byl on, kdo se rozhodl z projektu vycouvat. Neměl totiž dostatek času zkoušet s ostatními herci, což se neshodovalo s jeho vyčerpávající metodou příprav. (figgo jr.)
- Ve scénáři byla Bunny (Olivia Wilde) přítomna ve scéně u večeře, ale Olivia Wilde odstranila svou postavu ze scény, aby mohla režírovat zpoza kamery. (mikki089)
Reklama