Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (2 185)

plakát

Iveta - Léto (2024) (epizoda) 

Tak tady už jsem jako doma. Jak je tu trefně řečeno, sledovali jsme to všichni. Taky si pamatuju, jak jsme to na střední sjížděli, a zároveň tím opovrhovali, jak je to pod naší úroveň...Džambulka výlet do Itálie, asi mediální a morálně odpadní vrchol našeho bulváru s legendárním polonahým Rychtářem mlátícím na dveře u Martucciho. Bartošová už byla v týhle době úplně v háji a vesměs asi bylo jasné, že to už s ní dobře nedopadne a že případný comeback je naprosto nereálný. Překvapilo cameo Brzobohatého, už jsem ho v téhle řadě nečekal. Pořád mi ale připadá, že tu jakoby jedna řada chybí, takhle ten přerod z druhé řady, kdy byla ještě vcelku OK, když po jednom díle je úplně v háji.

plakát

Sedím na konári a je mi dobre (1989) 

Za mě škoda, že celej film nebyl takovej, jako posledních cca 20 minut, kdy to spadlo do opravdu bezvýchodiskového módu, který trefně reflektoval danou dobu. Předtim je to prostě klasický Jakubisko. Opojný audiovizuál, atmosféra hraničící s mystičnem. Ale k tomu příběhu tady mi to prostě tak nesedlo. Kdyby se toho tady chopil někdo, kdo víc pracuje s příběhem jako takovým, a nemá jako prioritu obrazotvornost, tak si myslím, že by mi celý film sednul lépe. Herecky je to jinak výborné, Hrubešová ukazuje maximum svých mladých předností, a tak by se dalo pokračovat dál. Ale nemyslim si, že je tohle látka přímo pro tento Jakubiskův rukopis. Třeba Tisícročná včela působí více poeticky, a tam to sedí lépe.

plakát

Renegátka Nell (2024) (seriál) 

Pokud jste před tímhle dokoukali Dicka Turpina, tak vám bude asi připadat, že jste se ocitli v nějakém spin-offu, jelikož vizuál i stylizace jsou úplně stejné. Tohle teda neni vyloženě komedie, má to spíš takový ten devadesátkových odlehčený nádech, což je fajn, zvlášť v té záplatě temných fantasy určitě něco lehčího neškodí. A taky dost sympatické obsazení, v čele se super sympatickou Louisou Harland, opravdu tleskám tvůrcům, že konečně někdo dokázal napsat vůdčí silný ženský charakter bez toho, aniž by vypadal jako reklama na feminismus. Určitě nečekejte nějakou historickou exkurzi, tady sice je to zařazení do reálné Anglie, ale to je tak asi vše, co to má s historií spoječného.

plakát

Kouzelný Silvestr (2013) (pořad) 

Tenhle pořad má stejnou koncepci jako ten v roce 2009, tedy společný projekt RTVS. Tento je možná ještě o fous horší. 2009 byla taková křeč, kdy ještě doznívala éra estrádních pořadů, tady už to šlo místy až k trapnosti, a ten námět jako výročí 60 let ČST nebyl v podstatě vůbec vytěžen, a jednotlivé segmenty pětiletky hraničili místy až s tím, že tvůrci mají diváky za dementy.

plakát

Franklin (2024) (seriál) 

Už si popravdě moc nevzpomínám, kdy jsem v rámci zahraniční seriálové produkce viděl životopis, který dokázal vážně zaujmout, naposled asi Génius: Einstein, a to už je pěkných pár let. Tady bohužel tvůrci viditelně předpokládají, že jste jako divák expertem na Americkou historii a moc se jim nechce nějak více zasazovat postavy, jejich motivace, či samotné dějové zvraty do nějakého většího kontextu, takže bez znalostí souvislostí se prostě nechytáte a tipnul bych si, že vyjma samotného Franklina a Johna Adamse to pro vás bude dost Španělská vesnice. Douglas už je tu fakt takovej dědeček hříbeček, při každém větším pohybu jsem měl strach z toho, že se rozpadne, podobně jako třeba u Eastwooda v Cry Macho, no věk nezastavíš...Očekávám, že zanícení fandové Americké historie možná sérii uvidí trochu jinak, ale já vlastně moc nevím, co si z toho vzít. Jinak je to prostě klasická kecací interiérovka, fajn kostýmy a masky, ale jinak prostě nuda. Co je fajn, a co poslední dobou nebývá zvykem, že se to zaměřuje na celistvý kračí časový úsek, a nesnaží se to obsáhnou co nejvíce věcí, takže to minimálně není celé rozvrkočené.

plakát

Vedlejší produkt (2024) (seriál) 

ČT na nás každoročně sype jednu kriminálku za druhou, a už se to v tom člověk začíná trochu ztrácet. Tohle je Místí zločinu s Beretovou, nebo jsme u kolegů v Odznaku Vysočina s Hofmannem? Možná by bylo fajn začít spíše myslet na kvalitu, než na kvantitu. Tady to stejně nakonec táhne hlavně Maštalír, ačkoliv plakát se tváří trochu jinak. Líp by to jako celek vyniklo asi ve filmu, tady jsou ty tři části jak stylem, tak i kvalitou dost odlišné, a víc jak průměr z toho prostě neni. Plus závěr bohužel nedává moc smysl.

plakát

Tři mušketýři: Milady (2023) 

Jak jsem předpokládal, tak druhá část dotváří celek svou mnohem více akčnější a přimočařejší podívanou, kdy z prvního dílu rozestavěné figurky odkrývají své motivace a konečně ve větší míře přechází k činům. Tvůrci dobře oscilují mezi dobovým akčním dramatem, kdy se nebojí jít i do opravdu napínavých scén, se scénami, které jsou viditelně hlavně na odlechčení, což je taková ta fajn stará filmová škola. No ale co ten závěr? Jestli teda nebude trojka, tak je to opravdu velký špatný, protože takto je to vlastně v mnoha ohledech neuzavřené.

plakát

Gentleman v Moskvě - Pád (2024) (epizoda) 

Vzpomínám si, jak mi u prvního dílu přišlo divné, že padesátník Ewan řeší svojí babičku, ale tak řekl jsem si, ok, tak je to třeba nějaká 90+...A teď mi došlo, že s těmi časovými skoky je to tak, že na začátku mu mělo být nejspíš nějakých 20-25 let, na což ale pochopitelně i přes veškeré maskování vůbec nevypadal. A stejně tak je to i u dalších postav a jejich (ne)stárnutí, což je klasický neduh takovýchto projektů, kdy tady už se dostáváme v časové lince o nějakých 30 let dopředu oproti začátku. Takže celou válku jsme přeskočili, škoda...A u šestého dílu budu přísnější, i vzhledem k těm neduhům, co mi takto zpětně došli. Šestej díl je vlastně jen výplňovka, na začátku máme nějakou pozici a celý díl je o tom, že se do ní musíme dostat zpět. Nikam jsme se neposunuli.

plakát

Vedlejší produkt - Epizoda 3 (2024) (epizoda) 

Až do výbušné akce to vypadalo hodně fajn, s opět slušnou atmosférou a technickým zpracováním noční akce. Pak se to však najednou překlopilo do úplně jiného seriálu a závěrem (naprosto nelogickým a nereálným) to tvůrci shodili dolu, což je škoda, zvláště po druhém díle.

plakát

Gentleman v Moskvě - Příjezd (2024) (epizoda) 

Konečně díl, který ve větším chytne za srdíčko. Mít takhle sympatickou dětskou postavu je opravdu vzácnost, tady se to tvůrcům daří už v druhém (dědičném) případě, což je ještě větší vzácnost, skoro až nevídaná. Děj je opět více epizodický, dá se čekat, že do příštího dílu opět skočíme v čase, asi definitivně do dalšího válečnhého období, ale v rámci těch epizodických linek je tato, která konečně více prohlubuje vztahy Rostova k okolním postavám, jasně nejlepší.