Oblíbené filmy (10)
Kid (1921)
Světla velkoměsta (1931)
Mise (1986)
Nezlobte, když nemusíte! (1983)
Gladiátor (2000)
Dvanáct rozhněvaných mužů (1957)
Frajer Luke (1967)
Pravděpodobně můj nejoblíbenější film. S každým zhlédnutím se mi líbí víc. Příběh nabízí tolik námětů k zamýšlení- nezlomnost, úsudek ostatních, neopodstatněná brutalita dozorců, bezdůvodný trest a mnoho dalšího. Paul Newman je v hlavní roli nezapomenutelný, Schrifinova hudba skvěle podtrhuje celkovou atmosfěru a nespočet scén, které se divákovi emotivně zapíšou do paměti- komická sázka o 50 vajec, každý Lukeův útěk a následné potrestání a zejména velmi silný závěr. Objektivně se film řadí mezi špičku vězeňského žánru mezi Shawshank, Jsem uprchlý galejník nebo Brubaker, subjektivně pro mě ční ještě o úroveň výše. 10/10
Ben Hur (1959)
Mlčení (2016)
Pro mě asi nejlepší Scorseseovka. Tentokrát Marty zdánlivě upozaďuje svůj režisérský styl, aby nechal vyniknout děj, přírodu a postavy s jejich duševními pochody. Svoji obvyklou práci s tichem zde dotáhne až do extrému a nezazní jediný tón hudebního nástroje, pouze dialogy, zvuky přírody a sténání umírajících mučedníků. Navíc ctí tradice japonské kultury i filmy Akiry Kurosawy. Andrew Garfield je v životní roli a podle mě si zde zasloužil nominaci na oskara více, než v Hacksaw Ridge, Jeho nejdříve neochvějně jistý, pak úplně zlomený a nakonec zase vyrovnaný otec Rodriguez nemohl být zahrán o mnoho lépe. I z křesťanského hledíska je nesmírně inspirativní a evokující mnoho nejzákladnějších otázek víry. Zdaleka nelepší film, co jsem za poslední rok viděl, téměř tříhodinová stopáž je zcela oprávněná. 10/10