• Krátkometrážní
  • Komedie
  • Krimi

Recenze (11 416)

plakát

Odznak Vysočina - Staří známí (2022) (epizoda)

Vyzerá to na suverénne najnezaujímavejší krimi seriál z nášho prostredia od čias mamutov. Také scenáre napíše lepšie aj tretiak na pomocnej. Zápletka nula, správanie sa policajtov nič policajtov nepripomína, divákovi je úplne jedno, ako to dopadne a kto je vrah. Snaha prekvapiť ani neexistuje.

plakát

Atentát v Paříži (1972)

Významný prípad, ktorý západ chcel demokraticky zakazovať, aby bolo čo i len nejako sfilmované. Lebo by to bol dôkaz o tom, že ich agentúry a tajní nie sú až takí demokrati. za akých sa majú. No ale prípad je jedna vec a druhá vec je filmové prevedenie, ktoré počiatočnú nudu postupne premieňa až na kómu a verím, že ak by mal film ešte desať minút na vrch, nastal by aj neodvratiteľný kryo spánok. Každopádne dve hodiny o prípade a aj tak sa nedozvieme dokopy nič. Zas treba googlovať.

plakát

Femme Fatale (2002)

Dejové zvraty a prekvapenia sú vždy plusom, lenže De Palma tu vložil také sekvencie, teda hlavne tá z úvodu, že divák si nepamätá zvrat ani film ako celok, ale hlavne záchodové iskrenie v lesbo štýle. Banderas povedal, že rolu zobral len preto, lebo sa chcel podučiť režisérskemu remeslu od Palmu a výsledok po vyše 20 rokoch vidíme. Nenaučil sa vôbec nič. Lebo nemal veľmi z čoho.

plakát

Najväčšie kriminálne prípady Slovenska - Krutý osud taxikára (2006) (epizoda)

Chcel sa zapáčiť chlapčekom, tak kľudne zabíjal. Veď budem frajer a puberťákov povozím. Z môjho súdenia, minimálne latentný pedofil to bol. A ten starec, ktorý ho ešte chváli, že aký dobrý človek to bol, mu asi často otváral rázporok.

plakát

Najväčšie kriminálne prípady Slovenska - Dvojnásobná poprava (2006) (epizoda)

Nehorázni hajzli, škoda, že dokument neodhaľuje, prečo sa jeden z vrahov Lakatoš už rozsudku nedočkal a skapal skôr. Každopádne je prípad jasným mementom toho, ako jeden človek si vie vybudovať takú autoritu, že hoci sú na neho aj štyria-piati, nedokážu sa mu spoločne postaviť a poriadne mu dať na gebulu. Že bol Absolón absolútny psychopat, to svedčia jeho posledné slová pred popravou. Keď sa ho spýtali, či to neľutuje, povedal, že jediné, čo ho serie je fakt, že sa zajtra nedozvie, ako hrala Trnava proti Slovanu.

plakát

American Translation (2011) odpad!

V americkom preklade: celý film je buď pohľad na dodávku, alebo les, a v ňom je vrah, málokedy oblečený, a jeho frajerka, oblečená ešte menej a sem tam si zoberú aj tretieho a uspokojujú sa sťaby bisexuálne kance.

plakát

Nejkrásnější manželka (1970)

Ukážka toho, ako to ešte "nedávno" v pizzalande fungovalo. Znásilním ti dievča a potom už mi ju musíš dať za ženu, lebo si neuchrániš česť. Fakt sa píše rok 1968 a toto v Taliansku fungovalo. Až sa konečne jedna ozvala. Pritom ešte dieťa, resp. dievča. Ornella Muti vo svojom debute v 14 rokoch, ktorá pred kamerou dokázala, že od nej už nemôže byť odňatá. Dokonca si "násilníka" z filmu neskôr vzala. Na pár rokov samozrejme, veď šovbiznis.

plakát

Modrý bicykl (2000) (seriál)

Obdobie druhej svetovej vo Francúzsku a prvá hlavná rola Laetitie Casty, ako inak, ako ženy - "novodobej" Scarlett O’Hara, ktorá sa v ťažkých časoch presúva od kolíka ku kolíku a dušu jej dofukuje raz jeden, raz druhý, hoci ona miluje len toho jedného. Veľmi dobre natočené, kedysi na RTVS aj dabované a skutočne nič presladené, vojna, okupácia, odpor aj denacifikácia sú citeľnými nosnými prvkami príbehu, takže nejde len o spálňové dobrodružstvá, ktorým sa vyhnúť nedalo, keďže Casta v 21tke bola ženou, o ktorú ten modrý bicykel chcel oprieť aj miestny farár. Podobnosť s Odviate vetrom nie je vôbec náhodná, keďže autorka predlohy sa priznala k tomu, že sa ním inšpirovala a dokonca bola súdená, ale neodsúdená za plagiátorstvo.

plakát

Thank God (2022)

Vďaka Bohu, ale na ten hinduistický spôsob - tí majú teda iné predstavy o tom Najvyššom a aj o Nebi, to tam vyzeralo všelijako. Jednoduchá komédia, ktorá by si zaslúžila viac prepracovať. Objavia sa aj pekné cigánečky, tie do 60 kilo sú pozerateľné.