Režie:
David Gordon GreenKamera:
Michael SimmondsHrají:
Leslie Odom Jr., Ann Dowd, Jennifer Nettles, Lidya Jewett, Olivia Marcum, Ellen Burstyn, Raphael Sbarge, Linda Boston, E.J. Bonilla, Antoni Corone (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Příběh nového Vymítače ďábla začal na Haiti, kde fotograf Victor (na Oscara nominovaný Leslie Odom, Jr.) přišel před dvanácti lety v důsledku katastrofálního zemětřesení o těhotnou manželku. Naštěstí se podařilo zachránit novorozenou dcerku Angelu, o kterou se Victor od té doby vzorně stará. Absolutně ho proto vykolejí, když se jednoho dne Angela nevrátí domů ze školy. Zmizela společně se spolužačkou Katherine v lese za městem a zoufalí rodiče, policisté, vojáci a dobrovolníci po nich marně pátrají. Třetího dne se stane zázrak. Dezorientované a vyčerpané dívky se objeví na malé farmě, daleko od místa, kde zmizely. Bezmeznou radost však záhy vystřídá narůstající znepokojení. Po důkladném lékařském vyšetření jsou sice Angela i Katherine označeny za zcela zdravé, jejich chování ale naznačuje, že si z toho, co prožily, odnesly víc než jen nepříjemnou vzpomínku. Zkušený exorcista by na první pohled poznal, že jsou obě dívky posedlé. Victor je ale pragmatik, který na peklo ani nebe nevěří, dokud ho nezažije na vlastní kůži. Tou dobou už ale může být pozdě. Pro všechny. (Cinemart)
(více)Videa (13)
Recenze (141)
Napodobit klasiku Halloween skrze soft-reboot je mnohem snadnější úkon, než u legendárního Vymítače ďábla. Znamení víry je ten nejvíc bezpečný, korporátní a studiový "requel" všech dob, který není strašidelný, nemá zajímavé postavy, vztahy a nerozumí originálu. Green zde se svoji partou totiž i pohnojí ústřední vztah matky s dcerou, který je absolutně stěžejní v původním příběhu. Zároveň zde nijak neprohlubují motivy, témata a příběh. Tvůrci také selhali zachytit správným stylem strach o vlastní dítě, které je postiženo neřešitelným a neléčitelným problémem. Když se ale na to koukneme čistě z pohledu hororu, tak to také naprosto selhává. Bída, kterou by se neměl nikdo obtěžovat. ()
Být to nějaký samostatně stojící film o posedlosti ďáblem, většina diváků nad tím mávne rukou jako nad šedým podprůměrem nehodným jakékoliv pozornosti. Ale jako pokus o pokračování jednoho z nejznámějších filmových děl, které navíc mnozí označují za nejděsivější horor všech dob, je to naprostá ubohost a nedůstojný paskvil, jenž místo děsu vyvolává leda tak smích a mrví původní postavy (Ellen Burstyn to tu scenáristicky šeredně schytala). Navíc je vševypovídající pojmenovat svůj film z komerčních důvodů Vymítač ďábla:..., i když v něm tentokrát žádný vymítač ďábla vůbec nefiguruje. Doufám, že tenhle debakl konečně zboří ten producentský mýtus, že David Gordon Green je nadaným hororovým tvůrcem. Není. ()
Vedel som, že sa natáča nový Exorcista, ale nejako som to neriešil, lebo zatial každé jedno pokračovanie bolo horšie, ako to predošlé. A tak do ďalšieho pokračovania som sa až tak nehrnul, aj keď som bol zvedavý, ako sa s touto témou popasuje David Gordon Green. Lebo jeho Halloweenske pokračovania za veľa nestáli. A ani tu neukázal talent urobiť z tohto filmu aspoň dôstojne pokračovanie kultového diela. A to som si myslel, že by to mohlo dopadnúť ako Evil Dead: Vzostup zla, ktorý ma rozobral svojou efektivitou a svižnosťou, ale na to zatial tento režisér nemá, hádam v ďalšom pokračovaní to bude lepšie. Toto začalo podobne ako Verónica, tam sa dievčatá hrali s "Ouija" tabuľkou a tu zas nejakým kyvadielkom, čo na túto sériu je zvlášť neobvyklé. Tu sa skoro vobec nebudovalo napätie a o atmosfére sa tu da hovoriť, ale veľmi opatrne, tej tu tiež bolo málo. Ale čo ma prekvapilo, že film je vo všetkom strašne jemný, bez krutých či nepríjemných scén. Hádam dve sa trocha vymkli normálu filmu a asi najviac ten krk kňaza a aj bodnutie do očí Ellen Burstyn. Vidím, že ani pri vysokom veku nezamýšľa ísť do hereckého dôchodku. A ťahať ju do takéhoto filmu mi prišlo už trocha cez čiaru aj keď ona bola asi to jediné, čo spájalo značku The Exorcism , lebo inač okrem nej a názvu by som povedal, že sa jedná o ďalší film na motívy štandardného exorcizmu. A nie o pokračovanie kultovej serie. Dve drsnejšie sceny na skoro dve hodiny je veľmi málo. Hádam sa režisér z tohto poučí a za dva roky natočí oveľa temnejšie dielko, ako je tento nezaujímavý nepodarok. Slabé 3*.. ()
Beriem fakt, že si chceli ísť tvorcovia svojou vlastnou cestou, že chceli prekvapiť svet príbehom, ktorý osvieži túto starú legendu, no menej je niekedy viac, čo platí najmä v prípade námetu. Oproti originálu, ktorý sa prakticky od úvodu nesie v dusnej, temnej atmosfére, sa tento v prvej tretine stále hľadá, pričom divák sleduje nepodstatné osudy ľudí, ktorým prakticky ani nedokáže fandiť, respektíve vo vývoji deja odstupom času nezohrávajú takmer žiadnu dôležitú rolu. 65 minút človek čaká na niečo, čo sa malo diať od úvodu, pričom až potom konečne dôjde na pasáže, ktoré z pohľadu exorcizmu naplnia nejaké očakávania. Vo mne sa to bije. Je to tak medzi 2-tri, ani o milimeter viac. Je to škoda. Keď už sa niekto ujal príbehu, ktorý si v minulosti vybudoval rešpekt, nemal to do rúk chytať takýto priemerný babrák, ktorý to sprzdil. Ľudia to budú odsudzovať, i keď vo svojej podstate to (asi) nie je až taký extrémny prúser. ()
Keby sa to nepriživovalo na jednom z najlepších a najdesivejších hororov, tak by som dal 3*. Takto je to síce updatovana báchorka, ale funguje len do samotného vymietania. To samo o sebe je... bez gradácie, napätia a s chabým vyústením. Netvrdím, že to nemá pár zaujímavých nápadov, ale absolútne to postráda konflikt viery. Hlbší presah v ktorom sa môže kresťanská mytológia a svetonázor stretnúť s krutou realitou. Finálny monológ je dokonca smiešny. Neviem veľmi prečo David Gordon Green točí filmy, ktoré postrádajú atmosféru a stávajú sa len akousi prehliadkou funkčných klišé. Nie je to úplná katastrofa, ale zároveň je to úplne zbytočný film. Ďalšia premárnená príležitosť. ()
Galerie (31)
Zajímavosti (5)
- Linda Blair (Regan) si zahrála už ve filmech Vymítač ďábla (1973) a Vymítač ďábla 2: Kacíř (1977). (Duoscop)
- Počas výroby sa krátko povrávalo, že William Friedkin sa podieľa na tomto filme. Friedkin okamžite tweetoval: "To nie je fáma, to je lož." Ďalej uviedol, že „na svete nie je dosť peňazí ani motivácie“, aby ho prinútili akokoľvek pracovať na tomto filme. (Arsenal83)
Reklama