Režie:
Rainer ErlerScénář:
Rainer ErlerKamera:
Wolfgang GrasshoffHudba:
Eugen ThomassHrají:
Jutta Speidel, Wolf Roth, Herbert Herrmann, Ben Zeller, Bob Cunningham, Christoph Lindert, Charlotte KerrObsahy(1)
Dva stipendisté Monica a Mike konečně našetřili dost na to, aby se mohli vzít a vyrazit na vysněnou svatební cestu. Šetřílek Mike míjí jeden motel za druhým, až na kraji Las Cruses v Novém Mexiku zastaví u oprýskaného podniku s nápisem Honeymoon Inn. Pokoj pro dva za $ 7.50 a kafe v ceně. Stará majitelka se na nic neptá, hned nese klíče a slíbenou kávu. Na tu ale dvě hrdličky nemají teď ani pomyšlení. Vzbudí se až před západem slunce. Blízko motelu je slyšet sanitka a zvuk se neustále přibližuje. Další děj připomíná spíše špatný sen – Mike je násilím naložen do sanitky a prchající Monica se stěží zachrání na dálnici, kde stopne náklaďák řízený Billem. (dopitak)
(více)Videa (1)
Recenze (54)
Hotel pro mladé páry na líbánkách, jeho mexická majitelka a podivná bílá sanitka jako zásadní prvky přítomné od rozjezdu silně zarezonují v divákovi, stejně jako opakovaná hláška o masu pro doktora Jacksona... U tohoto, svého času snad i kultovního západoněmeckého horroru jsem měl přesně pocit, že koukám na léty provařenou filmovou klasiku. Navzdory případným slabším aspektům v zpracování mě úspěšně vezla v napětí a neškodně mírném strachu o postavy až do překvapivého vyústění bez ohledu na to, kolik různých žánrově spřízněných snímků jsem už viděl. Hraje se tu na prvoplánové zvraty, ale proč ne... i ten starý brněnský dabing či ve vztahu k námětu kontrastně pohodová titulní písnička učinily ze sledování filmu vyloženě retro zážitek, který však v pravé chvíli nabyl i tu správnou žánrovou atmosféru. [75%] ()
Najvýstižnejším slovom by bola asi naivita, ktorá bola cítiť všade navôkol. Nepravdepodobné a nelogické konanie postáv mi priam liezlo na nervy a znemožňovalo mi sa čo i len sústrediť. Každopádne, jadro nebolo ťažkopádne. Dalo sa z toho ťažiť. Téma je stále aktuálna, no film mi priniesol veľké sklamanie. ()
Solidní film s neobyčejným dějem od německé produkce. Je to určitě jeden z těch dobrých, starých filmů, kde je často i slušná atmosféra. V momentě, kdy jedou do nemocnice jsem byl napjatý jako struna. Konec je celkem zajímavý, škoda, že nenabídl i vysvětlení co bude dál. Jutta je ve filmu opravdu nádherná... ()
Dobrý námět, hodně silná atmosféra, na televizní film je to skvěle natočené, první půlka mi sedla celkem dost i přes pár pitomostí, ale krucinál, ten konec měl být jako co? Závěr je tu totiž skutečně prapodivný, sice se na jednu stranu nedá moc odhadnout, s čím tvůrci vylezou, ale na tu druhou to všechno přichází zničehonic a absolutně jsem nechápal, proč se daná postava chová jednou tak a potom jinak, nebo proč se rozhodne udělat něco, co povede k tomu a tomu a při tom je to naprosto očividné... A i ty úplně poslední záběry jsou takové, jak to říct.... nikam nevedoucí? Prostě v té poslední třetině je ten scénář dost vachrlatý a bohužel mé dosavadní dojmy shodil na tři hvězdy, i když jsem tomu dlouho chtěl dát slabé čtyři... Ale i tak je to celkem slušné a to k tomu nemám žádný nostalgický vztah. Dokonce si ani nemyslím, že to zestárlo, jen si to chtělo víc vyhrát se scénářem. Silné 3* ()
Ve své době musel být film opravdu děsivý a kvalitní oproti ostatním filmům. Ale pokud se na něj podívám dnes -má mé uznání, za to, že je to pořád mrazivý triler s velmi aktuální tématikou a výborným zpracováním. Až do poslední chvíle, jsem věřila, že vše je jinak, než se zdálo, takže další hvězdička za nepředvídatelný děj. ()
Galerie (7)
Zajímavosti (1)
- Inspirací pro film byla fáma pocházející z ČSSR o černé sanitce. (ČSFD)
Reklama