Reklama

Reklama

Romasanta: Hon na vlkodlaka

  • Španělsko Romasanta (více)

Příběh natočený podle skutečné události. V polovině 19. století docházelo ve Španělsku k sérii dlouho neobjasněných bestiálních vražd. Desítky obětí byly doslova rozsápány, znetvořeny a byl jim odstraněn podkožní tuk. Nikdo netušil, z jakého důvodu se tak děje. Šířily se pověsti o vlkodlakovi, který je ve dne spořádaným člověkem. V jedné vesnici se náhle objevuje muž jménem Miquel Romasanta. Tento film byl natočen podle skutečných událostí tak, jak byly zaznamenány v soudních spisech té doby. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (49)

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Tak a máme tu další filmu, který byl údajně natočený podle skutečných událostí. Popravdě jsem se o tento případ předtím nikdy nezajímal, takže nemůžu porovnat, jak se tvůrci filmu drželi historických fakt. K dobru jim však musím přičíst hlavně to, že se rozhodli ponechat jméno ústřední postavy. Co se však týče kvality filmu, tak tady jsem i po druhém shlédnutí, zůstal dost skeptický. Nemám moc rád, když se do hororu míchá i romantický podtext, takže s tímto byl u mě jeden z tvůrců REC dost na štíru. Nicméně musím říci, že napodruhé se mi to líbilo přece jenom o trochu více, nežli minule. Dokázal jsem přistoupit na onu (ne)hororovou hru, kdy se tu sice objeví několik prvků, které určitě stojí za povšimnutí (přeměna z vlka do lidské podoby, rádoby rozsápané mrtvoly) – bohužel mnoho důležitého se odehrávalo spíše za kamerou. Takže jsem se stejně cítil dost ošizený. Nicméně Romasanta se stejně spíše podobá potemnělé detektivce či historickému dramatu a tady už si tvůrci vedli o trochu lépe. Atmosféra má místy docela slušné grády, nicméně takových světlejších záchvěvů je tu opravdu jen několik. Spíše mě tempo příběhu místy dost uspávalo a jediné, co mě drželo při životě, byla „božská“ Elsa Pataky. Tahle ženská mě dokáže pokaždé pěkně rozohnit a to se nemusí ani svlékat ( i když kdo by se za takový bonus zlobil, že…). 40% ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Niektorí tvrdia, že som bol človek, ktorý sa občas menil na vlka. Ja si myslím, že som bol skôr vlk, ktorý sa občas menil na človeka.“ V prvej polovici 19. storočia španielskymi dedinami (v zovretí temných lesov, ktoré poverčivým dedinčanom na dobrej nálade nepridali) otriasla séria vrážd (prevažne žien). Telá boli nájdené v horách, roztrhané, dokonca zbavené tuku (napr. z oblasti stehien). Niektorí sa prikláňali k názoru, že vrahom je šialenec. Ďalší, že zabíja svorka vlkov (začalo ich masové vyvražďovanie za odmenu, ale nepomohlo). Niektorí sa prikláňali k názoru o vlkolakovi. Nakoniec bol pred súd postavený dobre vyzerajúci (čo mu v nadväzovaní vzťahov so ženami pomáhalo) obchodný cestujúci Manuel Romasanta. Tvrdil, že sa premieňa proti svojej vôli na vlka a v tej chvíli nevie ovládať svoje krvilačné správanie. Niektorí experti, hoci dav si prial popravu, sa pred súdom zhodli na tom, že môže trpieť tzv. lykantropiou, teda duševnou poruchou, kedy pacient verí, že sa dokáže meniť na vlka. Táto choroba bola rozšírená hlavne v „temných dobách“, kedy ľudia mali sklon veriť „rozprávkam“ a ak navyše lykantropia postihla retardovaného jedinca, ktorý bol navyše napr. znetvorený, nebol dôvod myslieť si, že lykantropia neexistuje. Ak aj vás táto téma fascinuje, asi ste videli mizerné BRATSTVO VLKOV - HON NA BEŠTIU. Pojednávalo o čomsi podobnom (o storočie skôr došlo vo francúzskej lesnej oblasti Gévaudan k desiatkam vrážd, no páchateľ nebol polapený). V prípade HONBY NA VLKOLAKA som znudene čakal vlkolačí krvák. Nevedel som, že niečo také sa kedysi naozaj stalo (ale ťažko sa baviť o „histórii“, sú to už skôr mýty a legendy). Výsledok ma tým pádom spočiatku nadchol. Bohužiaľ to rýchlo prešlo - priveľa zlých postáv s čudným priestorom (myslíte si, že postava X bude ústrednou a zrazu je zabitá alebo na 45 minút zmizne z plátna) či chaotické časové skoky (nevedel som, či scéna Y chronologicky nasleduje po predchádzajúcej alebo sa odohráva o 3 roky skôr). Ak necháme bokom zopár fajn nápadov (premena na vlka), je to rozčarovanie, aj keď snaha bola. ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Galicie 1851. Lidé se bojí chodit do lesů, protože čas od času tam někdo prostě zmizí. Pokud dojde k nalezení těla, je vždy zohaveno a roztrháno. Lid je přesvědčen, že to dělají vlci. Starosta oblasti zakazuje chodit do lesa bez povolerní a za každéhon zabitého vlka je nabízena odměna. Lidi však i nadále něco vraždí dál.... Viník je i přes pátrání nepolapitelný a tak se začíná šuškat, že je to práce vlkodlaka, který se přes den mění v počestného občana a za nocí vraždí. Do oblasti proto přijiždí věhlasný profesor, který má za pomoci vědy a svých znalostí pomoci lapit tuto nestvůru... Ten po ohledání mrtvol tvrdí, že je to dílo člověka.... Snímek je natočen podle skutečné události a je celkem dobře koukatelný. Ale i přes hodně zajímavý námět, který mohl být dotažen skoro až k hororu, naprosto postrádal napětí. To je velké mínus, protože vše bylo solidně zpracováno, dobový výprava, hezká kamera, hudba...Pro mne doposud neznámí španělští herci hráli dobře a Elsa Pataky je fakt nádherná ženská. Celé to tedy v souhrnu skutečně působí televizním dojmem a ubrat na stopáži, mohl Romasanta být dalším dílem Dobrodružství kriminalistiky... Dávám tři štříbrné kule. * * * ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Tento horor (?) svojím prístupom k látke ( avšak nie až tak veľkolepým a akčným ,) v mnohom pripomína francúzsku pecku BRATSTVO VLKOV. Romantickou atmosférou 19. storočia a skôr detektívnym, ako strašidelným príbehom. A na počudovanie to u mňa zafungovalo. Snáď málokedy nečakám od vlkodlačieho snímku ( a dupľom od producenta Briana Yuznu ) záplavu gore a brutality. A to je pre tento film, dosť veľká chvála. ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Titulok filmu pomerne dosť zavádza, čo rapídne ovplyvnilo očakávania diváka. Nejedná sa o žiadny horor, ktorého príbeh by bol postavený na princípe lovu vlkolaka, no ide o historickú kriminálku, ktorá si berie na paškál udalosti z 19. storočia, kedy v jednej časti Španielska, dochádzalo k množstvu brutálnych vrážd. Nakoľko mali obete známky po atakoch vlkov, tak ako to bolo v danej dobe zvykom, začali sa šíriť zvesti o vlkolakovi, ktorý napáda ľudí. Divák sa síce nedočká žiadneho mimoriadneho gore či násilia ako takého, no tento snímok určite nie je sklamaním, po ktorom by mal človek dojem, že vyslovene zabil svoj čas. Tak nízke hodnotenie si nezaslúži .. ()

Galerie (47)

Zajímavosti (7)

  • Existovalo více verzí o Romasantově smrti. Podle jedné z nich zemřel na neznámou nemoc těsně po nástupu do vězení. Podle jiné verze ho zastřelil důstojník, který chtěl vidět jeho proměnu v monstrum. (Petulka88)
  • Romasanta u soudu tvrdil, že je postižen kletbou, kvůli které se mění ve vlkodlaka. (Petulka88)
  • Soudní řízení, jež vešlo ve známost jako „Případ vlčího muže“, trvalo přibližně rok. Obžalovaný byl obviněn z únosů a vražd žen a dětí, které, poté co je obelhal či jinak oklamal, zbavil tělesného tuku a ten následně prodával. Během soudního procesu prohlašoval, že je obětí kouzla čarodějnice, která ho (podle něj) nechávala každý úplněk přeměnit ve vlka a vraždit lidi a trhat jejich těla v tmavých lesích, což způsobovala pradávná touha po krvi. (bassator)

Reklama

Reklama