Reklama

Reklama

Krvavá paní

Československo, 1980, 77 min (Alternativní 71 min)

Obsahy(1)

Po zpracování příběhu o Juraji Jánošíkovi si klasik slovenského animovaného filmu Viktor Kubal vybral další historickou postavu opředenou pověstmi, nechvalně proslulou uherskou hraběnku a paní Čachtického hradu Alžbětu Báthoryovou. Ta v Kubalově lyricko-pohádkové interpretaci z roku 1980, v níž se snoubí děsivá tragika s odlehčujícími komickými prvky, darovala na důkaz lásky jednoho dne své srdce muži, který se o ni v nemoci postaral a zachránil jí život. Bez srdce byla ale jen plná chladu a nenávisti a začala si libovat v utrpení druhých. Viktor Kubal se stejně jako u svého předešlého titulu stal sám autorem námětu i scénáře, výtvarníkem, animátorem a režisérem a po svém boku měl i zde hudebního skladatele Juraje Lexmanna a dramaturga Rudolfa Urca, průkopníka slovenského animovaného filmu. (Česká televize)

(více)

Recenze (67)

Darckol 

všechny recenze uživatele

Viem, že tento film by som nemal deliť na 2 polovice, ale nedá sa uprieť, že prvá polovica ladená humorne bola vynikajúca (maco bol geniálny! :D) a druhá polovica ladená dramaticky už nebola záživná. Nevravím scéna na cintoríne bola skvelá, ale zvyšok už nebol ničím oživený. 6,5/10 za svojské poňatie. ()

strougy 

všechny recenze uživatele

Stylová animace, plná drobných vtípků a schopná roztomilého vystižení poetické atmosféry určitých scén, nedokáže zabránit postupné nudě, vkrádající se do příběhu hlavně vinou přepálené stopáže. Příběh zpracovaný touto formou totiž zdaleka nemá potenciál na více než hodinové trvání a diváka tak film postupně spíš ubíjí než baví, což je vzhledem k mnoha povedeným scénám vyložená škoda. I tak je ale o třídu zajímavější než otravné zpracování stejné legendy od Juraje Jakobiska. Silné 2*. ()

Reklama

edie sedgwic 

všechny recenze uživatele

Velmi som chcela dat pat hviezdiciek, lebo Viktora Kubala a jeho jedinecny styl mam velmi rada, bohuzial urcite momenty ma trochu neprijemne prekvapili a rusili ma, hlavne prilis radikalne prechody z lalala rozpravky do hororu najhrubsieho zrna. Lexmanovi urcite patri osobitna hviezdicka za hypnoticku a mrazivu hudbu. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Myslim, ze by se uz v nasich a slovenskych hajich nemelo natocit nic o Cachticke pani a radeji namet dat ci prodat do ciziny, protoze Alzbeta by si zaslouzila poradne zpracovani. Animovana verze neni nicim zajimava, ani po obsahove ci umelecke strance. Hodne roztahana nuda. Hvezdicku snad jen za hudbu. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Veľmi jednoduchá Kubalova animácia, taká, ako ju poznáme z večerníčkov. To nie je filmové mínus, ale pre mňa plus, obliecť takmer hororový príbeh do rozprávkového kabátu môjho detstva. Pri úvodných idylických scénach so zvieratkami a princeznou sa mi zdalo, že by to mohla byť aj rozprávka pre deti na nedeľné ráno, ale neskôr to bolo vyvrátené a krvavé a jemne erotické aj keď kreslené scény určujú film pre dospelých alebo aspoň pre odrastených. Do filmu je prepašované veľké množstvo jednoduchých gagov hlavne so zvieratkami, z ktorých väčšina je možná len vďaka odľahčenej animácii. Najviac ma dostalo modré z neba a ryba zadržiavajúca dych. Príbeh je notoricky známy a som rád, že sa v tomto filme nechcel hrať na žiadny happy-end. ()

Zajímavosti (5)

  • V roku 2017 animovaný film Krvavá pani vybrali do programu jedného z najuznávanejších medzinárodných festivalov klasického filmu vo francúzskom Lyone. V digitálne reštaurovanej podobe mal film v Lyone svetovú premiéru. (Raccoon.city)
  • Na Slovensku bolo počuť hlasy, že sa radšej malo siahnuť po inej téme animovaného filmu. Jedna výčitka sa týkala aj úvodného komentáru, v ktorom sa namiesto zvyškov hovorí o zbytkoch Čachtického hradu. Kubal len zalamentoval, že teda zbytočne dostával v škole bitku, keď odrecitovával zoznam vybraných slov po "b" končiaci sa na dobytok, zbytok, živobytie. Zrazu už zbytok neplatí. Hovorieval: "Je mi ľúto, ale film musí mať nejakú chybu." (Raccoon.city)
  • Na snímku pracoval Kubal väčšinou osamotene. Zvládol to, hoci to bola animácia na kolene. Podmienky v Štúdiu krátkych filmov boli úmerné tej dobe. Bola tam jedna kamera, s ňou sa všetko snímalo, žiadne triky sa robiť nedali. "Ale Kubal by ich ani nepoužíval," spomína dramaturg snímky Rudolf Urc. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama