Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Odborník na upíry profesor Catalano (Christopher Plummer) přijíždí do Benátek na pozvání princezny Helietty (Barbara De Rossi), aby vyšetřil a pokud možno ukončil prokletí jejího rodu. Sídlo šlechtické rodiny Caninsů se totiž stalo posledním známým místem, kde v roce 1786 řádil krvežíznivý Nosferatu (Klaus Kinski). Nyní se po dvou stech letech nezničitelné zlo znovu vrací a zastavit jej může jen láska neposkvrněné ženy. (J.Connor)

(více)

Recenze (16)

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Dnes už hodně zapadlá upířina, která se kdysi dostala kupodivu i do našich kin. V podstatě je to jen řadovka ve svém subžánru, ale má tři důležité faktory: obsazení už zavedených jmen (Pleasence, Plummer a Kinski, který si po Nosferatu zopakoval svou roli, tentokrát už s vlasy), působivou hudbu od Vangelise a hlavně studené prostředí Benátek, v nichž se daří nastolit příjemnou atmosféru díky častému ponořování do absolutní temnoty. ()

TO 

všechny recenze uživatele

Upírolog (Plummer) byl pozván šlechtičnou aby prozkoumal jejich dům, zda v něm žily Nosferatu a aby zrušil prokletí domu. Ten chce tomu přijít na kloub pomocí média - a Nosferatu je omylem vyvolán a vrací se do benátek. Zdlouhavé, přímo uspávající, snad jen jedna či dvě scény stojí za povšimnutí (upír s obrovskou dírou v břichu po prostřelení brokovnicí) jinak naprosto zbytečný snímek, a Klaus Kinski jako upír tentokrát stojí za prd. ()

Reklama

Likan7 odpad!

všechny recenze uživatele

Uspávání hadů level world class. Remake původního Nosferatu není špatný, ale zkoušet udělat přímý seguel nebyl dobrý nápad. Problémů během natáčení bylo zdá se fakt hodně, stačí se podívat jen na zdejší výčet režisérů (viz zajímavost). Nudná neexistující režie, hrozný příběh a Klaus Kinski, který nenavázal na svůj výkon v prvním (druhým) Nosferatu. Pokus šokovat díváky mírou nahoty a sexu už byl jen výstřel do tmy, který nikoho nezajímá, je to spíš bizarní. ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Klaus Kinski ve dvaašedesáti letech zjevně věděl, co je v životě důležité a roli si vedl (jako jeden z celkem čtyř konsekventních režisérů) na tělo. Ostře erotické scény, v nichž se zcela neupírsky spíš než o šíji zajímá o ňadra a bobry Barbary De Rossi, Elviry Audra a 'cigánky' Anne Knecht jsou tím zajímavějším, co tento hrozný film nabízí. Zhruba na stejné brakově kvalitní úrovni jsou působivé záběry vyhládlého upíra v nádherných kulisách přízračně zamlžených Benátek za rozbřesku, několik méně známých poznatků z vampirologie a rozkošně zprzněná Vangelisova hudba. Jakmile se začne cokoliv dít, kdokoliv mluvit, je zle. A hůř, nuda. ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Ono to sice nese zdánlivou kletbu něčeho co se snaží parazitovat na herzogově klasice, ale když si to člověk nakonec pustí tak s překvapením zjistí, že je to zatraceně povedený a svébytný film který stojí a padá na temné, psychedelické atmosféře husté jak těžký, horečnatý sen čpící živočišnou erotičností. Středobodem toho všeho je samozřejmě Kinski. Tentokrát ho ale nedržel na uzdě jediný chlap pod sluncem který ho byl kdy schopný zkrotit a tak se z něj stal skutečný démon a destruktivní síla, která film stejnou měrou ničila jako ho posouvá vpřed. Nějákou zázračnou shodou okolností se tenhle balanc povedlo udržet a výsledek působí tak, že středobodem a alfou není Klausovo Ego ale Nosferatu a díky tomu film funguje. Ostatní herci sice Klause samozřejmě nepřehrají, ale bez nich by celý Nosferatu splasknul jak žvejkačková bublina. Plummerova postava dává celému příběhu jakýsi pevný základ a ženské postavy zase dodávají potřebný náboj bez kterého by Kinski upíra zahrál asi sotva.. Vyzdvihnul bych i perfektní lokace, interiéry, kostýmy a hudbu... Vše to do sebe parádně zapadá a já viděl jeden z nejpodmanivějších vampfilmů za hodně dlouhou dobu. 4 nebo 5 ..teď nevím. ()

Galerie (33)

Zajímavosti (2)

  • Původně si měl Kinski zopakovat roli upíra z filmu Nosferatu - včetně holé hlavy, bílé kůže a tesáků, na natáčení ale přijel zarostlý a rázně odmítl procházet znovu utrpením v maskérně. (akisha)
  • Film měl velké problémy s režií. Klaus Kinski odmítl točit dál, pokud režírovat bude Mario Caiano, Caiano tedy dostal odstupné a projekt opustil (byl už třetím režisérem, který to udělal). Zoufalý producent Augusto Caminito se rozhodl dotočit film sám, aby nemusel platit dalšímu režisérovi. S režií neměl zkušenosti a musel mu pomáhat asistent, Klaus Kinski si také pár scén natočil sám. (akisha)

Reklama

Reklama