Reklama

Reklama

André a včela

  • USA The Adventures of André and Wally B. (více)
Animovaný / Krátkometrážní / Komedie / Rodinný
USA, 1984, 2 min

Režie:

Alvy Ray Smith

Scénář:

Alvy Ray Smith

VOD (1)

Poklidnému šlofíku v příjemném zalesněném údolí se nic nevyrovná. Když je však André po probuzení přivítán otravným hmyzem se žlutočernými pruhy a ošklivým žihadlem, rychle se vydá na svižný (a bolestivý) pochod. André si myslí, že je mazaný a dokáže včelu přechytračit a setřást. Ale stejně jako všechen bodavý hmyz je i naše včela vždy o krok napřed a dokáže dostihnout jakýkoli cíl během několika sekund. (HBO Europe)

(více)

Recenze (93)

kaylin 

všechny recenze uživatele

"André a včela" je převratným snímkem, ale když se na něj dnes podíváte, je to prostě jen chvilková záležitost. Nic převratného, co by vám přišlo skutečně geniální. Jenže je nutné si uvědomit, že tohle je snímek z roku 1984, kdy 3D počítačová animace ještě neletěla, ale naopak byla v plenkách. "André a včela" je první snímek, který byl plně animovaný na počítači jako 3D. Když si uvědomíme, jaké počítače byly v roce 1984 dostupné, trochu to překvapí. Ale tohle je pokrok. Díky němu se můžeme těšit z filmů jako "Hledá se Nemo" nebo "Rebelka". Ano, i když je v úvodu uvedeno Lucasfilm, tohle je první projekt, který stál u zrodu legendárního studia Pixar. Studio krátké filmy produkuje až do současnosti, a tak se společně na všechny podíváme. Jak jsem řekl, "André a včela" je jejich první film, je to film přelomový, ale dnes je to prostě jen trochu moc umělá animace s velmi jednoduchým příběhem. André je zvláštní postavička, která utíká před včelou. Snímek je opravdu jednoduchý, příběh zde není zásadní, a i když je zde pointa, přece jen to není jako vtípek nijak propracované. Jak říkám, film oceníte hlavně ve chvíli, kdy pochopíte, že tohle je poprvé, co se film kompletně vyráběl pomocí CGI (Computer-generated imagery). Z hlediska technologického úspěch, z hlediska uměleckého jednohubka, která vás v životě asi příliš neovlivní. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Přesně jak říká Falcor. Nedokážu si představit tu práci na tom počítači, který tenkrát dokázal tuto grafiku nasnímat do klipů. Počátky grafiky, na které spolupracovali i studia George Lucase jsou různorodé. Jednou se začít muselo a jasné je, že samotný začátek nemohl být žádný zázrak. I tak tvůrcům, mezi které patřil i John Lasseter patří uznání, uznání stvořit něco z ničeho. --- 55 % --- ()

Stíba 

všechny recenze uživatele

Letos je to čtvrt století od doby kdy byl do světa vypuštěn tenhle historicky první kraťas Pixaru. Nedokážu si představit jaká to tehdy musela být dřina ulpácat tenhle dvouminutový nikterak zajímavý kraťas. Kvalitu tehdejší animace nechme stranou, právě zde byla totiž nastartována doufejme že ještě dlouhá éra animáků Pixaru. ()

Němi 

všechny recenze uživatele

Raritní začátky studia Pixar. Sloužilo to jako předváděčka toho, co tehdy nové počítače dovedou. A Pixarovští zaujali tím, že jako první se pokusili vytvořit zároveň příběh a ne jen "fyzikálně dobře skákající balónek". I když příběh... spíš děj - panáček Wally se pokouší utéct před obrovskou včelkou. Vše je tvořené jen geometrickými tvary, rozmazanými texturami, ale ten pocit že sledujete moderní legendu stojící za vyjímečným studiem je neopakovatelný. ()

Galerie (2)

Zajímavosti (7)

  • Modelovací program používaný v té době mohl vytvářet jen jednoduché geometrické tvary (koule, krychle, kužel). John Lasseter ale chtěl, aby postavičky měly ohebný hruškovitý tvar těla tak, jako ve většině kreslených pohádek. Nakonec se mu povedlo vytvořit tvar slzy, který dosáhl roztažením bodu koule do nekonečna. (HappySmile)
  • Film bol v dobe vzniku prepustený ešte pod Lucasfilmom, Pixar datuje svoj vznik až 3. februára 1986. (LuiCJ)
  • První použití pohybového efektu v počítačové animaci. (HappySmile)

Reklama

Reklama