Reklama

Reklama

Hedvábná cesta

  • Kanada Silk (více)
Trailer

Psala se tehdy šedesátá léta 19. století a šarmantní francouzský bohatý syn starosty Hervé Joncour v podání Michaela Pitta měl všechno, o čem ostatní muži sní. Výnosnou práci, luxusní hřejivý domov a v něm především čarokrásnou milující ženu s tváří Keiry Knightleyové. A přesto nebyl zcela spokojený. Chyběly mu totiž životní výzvy. I z toho důvodu se nakonec vydal do Japonska, v té době téměř nepřístupného cizincům, aby jednal s tamějšími hedvábnými magnáty o možnostech interkontinentální spolupráce a pokusil se zařídit obchod snů. Nakonec ale v zemi vycházejícího slunce nalezl mnohem víc, přičemž možnost propašovat zapovězené hedvábné červy do Evropy byla tím nejmenším. Japonsko nabídlo svému hostu především lásku dívky, konkubíny, jejímuž půvabu navzdory všem kulturním a společenským překážkám Joncour okamžitě propadl. Tím se ale dostal před nevyhnutelnou volbu. Vynikající kamerou a hudební složkou, z pera Ryuichiho Sakamota, působící obrazové romantické drama natočil v roce 2007 kanadský režisér François Girard, jehož unikátní smysl pro poetiku mohlo české publikum ocenit již v roce 1998 v nezapomenutelných Krvavých houslích. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (134)

nigga 

všechny recenze uživatele

Už dlouho se mi nestalo, aby mi byl osud postav tak neuvěřitelně lhostejný. Aby byl romantický film bez emocí, chce pořádnou dávku odvahy, to by ale musel nabídnout ještě něco víc než jen pár pěkných záběrů… bohužel nenabídne, film je o ničem, vleče se nejen díky nevýrazným hercům a ani závěrečná pointa ho u mě nevytáhne z vod podprůměru a filmů, které už v životě nechci vidět. Promarněná šance a absolutně zbytečný film, na který si v budoucnu už asi nevzpomenu. 40% ()

_Berunka_ 

všechny recenze uživatele

Již dlouhou dobu jsem se s očekáváním vyhlížela tento film. S přibývajícím časem narůstalo i moje napětí a když jsem měla možnost film zhlédnout, má zklamání nebrala konce. Zpočátku se film slibně rozjížděl, ale postupem času mi pomalé plynutí začalo vadit, až jsem dospěla k momentu, kdy jsem se začala nudit, přičemž nemusím připomínat, že má víčka neudržela nápor a na jistou dobu se zavřela…:-) Film vyprávějící o lásce, avšak já v něm nanašla kousek citu?! Ano, tolik byl příběh chladný, ba dokonce ve mně nevyvolal jedinou emoci. Čekala jsem, jak budu po skončení ždímat kapesníček a kde nic, tu nic. Přesto jsem se s dávkou optimismu přesouvala směrem ke konci a doufala, že se stane něco zlomového, co děj nakopne a já nakonec nebudu tolik rozladěná. Ničeho takového jsem se ale nedočkala. Musím však pochválit vizuální stránku, nad kterou se opravdu zatajoval dech, já se mohla alespoň trochu rozplývat a připadat si jako kdesi v horách. Dokonalá práce kamery, která vykreslovala tamější krajinu s nejmenšími detaily byla spolu s hudbou to jediné, co mi rozzařovalo mráčky na čele...A právě hudba tvořila krásné podkreslení pohádkové krajiny a udávala jemné tóny této milostné romance. Ani v hereckém obsazení mne nečekalo žádné překvapení. Michael Pitt zde představoval mrtvého brouka a má oblíbená Keira zde také příliš nezazářila. Pomalu se dostávám k názoru, že se u ní nedočkám jiného výrazu… Co říci závěrem? Silk nepotěší, ani nezklame. Ovšem zařazuji ho do filmů, které už si nikdy nepustím. ()

Reklama

Nick Tow

všechny recenze uživatele

Útla knižôčka Alessandra Baricca bola pre mňa jedným z najväčších "objavov" posledných rokov - a jedným z najčastejšie kupovaných darčekov (i keď v kníhkupectvách dosť čumeli, keď som vyslovil prosbu, aby mi ju zabalili do hodvábneho papiera...) Raz sme tak sedeli s jedným kamarátom knihomolom na káve a bavili sa o knižkách a on zasmečoval: "Čeče, z toho Hodvábu by mohlo byť skvelé kino, keby to zobral do rúk dajme tomu taký Jean Pierre Jeunet". A ja mu na to hovorím "A ja si, čeče, myslím, že tá knižka je nesfilmovateľná, resp., že film sa síce podľa nej natočiť dá, ale bude to to isté, ako keby si dal hluchonemému zaspievať mongolskú štátnu hymnu." Ten kamoš zafrfľal pod nos, že som zase moc múdry a nechali sme to plávať. Keď sa zjavili informácie, že film sa predsa len ide točiť, zaprisahal som sa, že ho nechcem vidieť, že to, čo mi z tej knižky zostalo v hlave, nech zostane nepoškvrnené. Nakoniec zvíťazila zvedavosť a hoci to nebola mongolská štátna hymna v prevedení hluchonemého, bol to celkom iný príbeh a celkom iné tváre, oblaky, more, hodváb, smútok, diaľky, písmo, vášne, krajiny... Nechcem ten film pochovať nejakou priemernou známkou len preto, že naplnil moje neblahé tušenie, možno človeku "nezaťaženému" ľahkosťou knižného Hodvábu sprostredkuje čosi, čo mu nesprostredkujú iné filmy, takže dnes sa, milí žiaci, radšej známkovať nebude. Ale ak vám smiem poradiť, prečítajte si toho Baricca a natočte si film vo vlastnej hlave. A zaručene to bude to najlepšie možné kino! ()

ajuska 

všechny recenze uživatele

Nádherná hudba, krásné přírodní scenérie, vizuálně úchvatné záběry, jen ten příběh mě nedokázal vzít za srdce. Ze začátku se člověk nechá unášet vizuální nádherou, ale posléze si uvědomuje, že děj je nezajímavý a že se začíná nudit. Rychlý spád, který film nasadil na začátku, najednou rapidně zvolní a na povrch začínají vyplouvat díry v příběhu. Nic proti pomalému tempu, melancholické lyrické snímky mám docela ráda, ovšem musí mít duši, což zde postrádám. Zápletka filmu je nejenom slabá (příběh se v podstatě nikam nepohne, sledování opakovaných cest do Japonska a platonické lásky k dívce z odlišného kulturního prostředí brzy omrzí), ale zároveň velmi prázdná a chladná. Máte pocit jako byste sledovali krásnou skořápku bez obsahu. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Cely film som cakal, kedy sa skonci nezazivny uvod a konecne sa zacne odvijat hlavna zapletka. Lenze az do konca filmu som sa nedockal. Moj vysledny pocit z filmu bol ako keby ste si nejaku knihu necitali, ale len zbezne prelistovali. Takze sice budete zhruba vediet o com kniha je, ale ani na chvilu vas nepohlti. A presne taky nenaplneny pocit mam z tohto filmu. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (2)

  • První zmínky o chovu bource morušového spadají už do 3. tisíciletí př. n. l. Výrobní monopol na hedvábí držela Čína až do 6. století (n. l.), pokus o vývoz technologie se trestal smrtí. (formelin)
  • Film je natočen podle románu Alessandra Baricca, který v ČR vyšel pod názvem Hedvábí. (Yardak)

Reklama

Reklama