Režie:
David AyerKamera:
Gabriel BeristainHudba:
Graeme RevellHrají:
Keanu Reeves, Forest Whitaker, Hugh Laurie, Chris Evans, Cedric the Entertainer, Jay Mohr, Terry Crews, Naomie Harris, Common, The Game, Martha Higareda (více)VOD (6)
Obsahy(2)
Tom Ludlow, detektiv mravnostního oddělení, dopadne korejské pedofily a osvobodí unesené nezletilé dívky. Díky tomu je jeho šéf Wander povýšen, což kapitán pro vnitřní záležitosti policie James Biggs nenese dobře. Okamžitě se pouští do vyšetřování Tomova zásahu. Vypadá to, že Biggse na Toma poslal jeho bývalý parťák Washington, s kterým se Tom rozešel ve zlém. Šéf Wander však za Tomem stojí, je rozhodnutý ho z maléru dostat. Tom ale nejedná pokaždé jen tak, jak nařizují předpisy, umí své pozice zneužít a v tom je problém. Tom si to chce s Washingtonem vyříkat, proto ho sleduje. Muž vstoupí do obchodu, jenže ten zrovna v tu chvíli přepadnou dva ozbrojení muži. Tom se snaží Washingtona přesvědčit, že hrozí nebezpečí, ale ten si myslí, že ho chce Tom zabít. Nastane pravá řež a Washington je při nastalé přestřelce zabit. Na první pohled to na všechny působí jako vyřizování osobních účtů a bohužel to tak vypadá i podle záběrů z bezpečnostních kamer. Šéf chce celou záležitost zamést pod stůl a poradí Tomovi, aby záznam ukradl. Problém se díky tomu sice podaří vyžehlit, nicméně Tom je pro jistotu uklizen na administrativní oddělení stížností... (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (745)
David Ayer nám jako režisér po Drsných Časech naservíroval další skvělý kousek, kterým si mě opět získal. Herecky na vysoké úrovni, Keanu Reeves dlouho takhle nezářil a podle mě si roli drsného agresivního policisty pořádně užíval. Forest Whitaker jako obvykle bez chyby a mezi dalšími zářil i seriálový Dr.House – Hugh Laurie. Příběh má hodně podobný styl jako Training Day, který mám dost v oblibě a je patřičně drsný, nekompromisní a dobře promyšlený, povedené dialogy a v neposlední řadě dobrý scénář, který dává možnost sžít se pořádně s filmem a sledovat se zatajeným dechem každé vyšetřovaní a každou akci. Další co bych vyzdvihl je dobrý soundtrack, který mě jako zastánce Hip-Hopu velice potěšil i když na něm měl z větší části zásluhu ne moc oblíbený The Game, ještě že v samotném filmu nedostal moc prostoru, takže nemohl nic zkazit. 9/10* ()
Me tyhle kriminalky o policajtech moc neberou, ale sem tam se nakej paradni kousek urodi a tohle je jeden z tech pripadu. Uz samotnej pribeh me prekvapil, celkem originalni, taky diky Reevesovo postave nekompromisniho poldy, kterej vse resi pistoli, ale je to vlastne kladas. Navic je film docela svizne natocenej a hlavne je paradne drsnej a krome asi 15 minutovyho hluchyho mista po uvodni akci se porad neco deje. Herecka sestava je taky fajn, nejlip asi hraje Whitaker, Reeves taky rozhodne neni spatnej, ale tady je to spis diky pekne napsany postave, nez ze by hral nejak uzasne. No a rozhodne stoji za zminku Laurie, sice jeho hlas neni tak udernej jako v dabingu House a ta jeho pleska je trochu divna, ale rozhodne hraje dobre. Celkove proste skvele natocena, dobre napsana a zajimave obsazena kriminalka, na kterou klidne jeste nekdy kouknu. ()
Stokrát omletá story o drsňákovi, který se nakonec pochlapí a vše vezme statečně do svých rukou, neboť si konečně uvědomí, že dělá správnou věc. Je to sice parádně klišoidní výblitek, nicméně režisér to ví a my víme že to režisér ví. Akce je hodně drsná - alespoň že tak. Reeves je jako "punk" s černou károu překvapivě solidní a Whitaker neskutečný. Zakopané mrtvoly a střelba do obličeje jsou příjemnými bonusy navíc. Konec je jasný tak po třiceti minutách. ()
"Jsme policie. Můžem si dělat, co sakra chceme. Nesejde na tom, co se opravdu stalo, ale jak to sepíšem." - "A co pravda?" - "Co s ní?" L.A. Přísně tajné se potkává s Training Day. Ellroyova předloha v Ayerově režii rovná se scenáristicky i režijně nepřekvapivý, ale krásně plnotučný žánrový kousek (za směšných 20 mega) ze současného L.A. o zkorumpovaných fízlech s vlastní morálkou i způsobem nastolovaní spravedlnosti/řešení případů. S výborným Reevesem v roli poldy, co rád střílí lumpy. ()
David Ayer pochopil, že jako autor scénářů se vyšťavil už při Training day, tudíž mu dobře poradila prozřetelnost podat si ruku s klasikem neo-noiru Jamesem Ellroyem. Výsledek sice není nikterak ohromující, tradiční děj o polepšeném policajtovi-hajzlovi nepřinese nic nového, formálně režisér taky nikterak neválí, ale atmosféra okrajových čtvrtí L.A. z toho doslova kape a živelnost, s jakou se filmem prohání Keanu Reeves je neskutečná. Zaťatý, nasraný výraz umanutého buldoka mu parádně sedne a divák společně s ním dělá nekompromisní zářezy do pažby, kterých je opravdu nemálo. Nejlepší Ayerův film, ale počtvrté už mu ty negry, zkorumpované poldy a temné drsňáky nesežeru. ()
Galerie (20)
Zajímavosti (20)
- Clifton Powell (Green) hrá aj v pokračovaní tohto filmu, avšak úplne inú postavu. (Real Tom Hardy)
- Scény naháňačky v gangsterskej štvrti sa skutočne natáčala v South Central. Pre tvorbu Davida Ayera to nie je nič nezvyčajné, už aj v minulosti natáčal v podobne nebezpečných štvrtiach. (Real Tom Hardy)
- Zvuk budíka, ku ktorému sa ráno Tom Ludlow (Kenu Reeves) zobúdza, je ten istý, ku ktorému sa ako Neo zobúdzal vo filme Matrix (1999). (Real Tom Hardy)
Reklama