Reklama

Reklama

Temný stín nad L.A.

  • USA Dark Blue (více)
Trailer

Obsahy(1)

Prosazování zákona je v méně luxusních čtvrtích L.A. proklatě drsná záležitost, to ví elitní detektiv Perry velice dobře. Tentokrát musí spolu s mladým partnerem vyřešit brutální vraždu, která rozpoutala rasovou bouři po celém městě. (oficiální text distributora)

Videa (1)

Trailer

Recenze (98)

choze 

všechny recenze uživatele

Odehrává se to na pozadí nechvalně známé kauzy zbití Rodneyho Kinga policisty v roce 1991 a následných masivních násilných protestů v L.A. a já se na to náhodou poprvé podíval dneska, kdy máme čerstvě za sebou zabití George Floyda policistou a následné masivní násilné protesty. Je strašidelný vidět, že se za 30 let nic nezměnilo... Rok po Training Day vyrukoval Ayer s další výživnou a dobře obsazenou storkou o (ne)zkorumpovaných fízlech prohánějících se v losangelských ulicích. Recept je podobný, zkorumpovaný mazák vs nováček se svědomím, ale přes kopírák se rozhodně nejede, je to spíš antiteze, viz. silně odlišný závěr. Sheltonova režie není tak výrazná jako Fuquova, ale vinu za to, že film poněkud zapadl, bych neházel na něj ani na nikoho jiného, to se prostě stane. Žánrový zářez je to solidní a speciálně se mi líbilo, jak to pracuje s policajtskou nadřazeností. ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

Sheltonova notně přitvrzená variace (odpověď) na (Super)prohnilé C. Zidi(ho)? Možná. Spíše však další přírůstek do rozšiřující se nekompromisní sbírky D.Ayera aneb L.A.- „město andělů“? Bývávalo! Buďto to vzdali nebo na ně jednoduše (v pekle) nezbylo místo. Jak vidno, nejen Francie (pařížský Montmartre), ale i Amerika resp. L.A. je „oblíbenou to turistickou destinací“ pro bující korupci a organizovaný zločin ve státní sféře. Po pravdě, ono kde se mu nedaří. Nemusíme chodit daleko, že Praho! Balancování na hraně zákona je nebezpečné, nelze ho oddalovat do nekonečna, přičemž stačí jednou překročit mez a není cesty zpět. Max tak s havrany a bez fanfár. Jeden dávno ztratil ideály (pokud nějaké kdy měl), stejně jako se (kdovíkde, kdovíkdy) vytratila původní ušlechtilá myšlenka a žebříček morálních hodnot. Z ústředního motta „pomáchat, chránit, sloužit“ zbylo resp. bylo přebyto jediným, „mlčet“ aneb nehledáme (skutečné) pachatele, ale pachatele odpovídající jejich profilu. I přes celkem nekompromisní vyznění snímku, byť závěr dává jistou naději a ukazuje světélko na konci tunelu (někdo to nazývá klišé), je divák svědkem celé řady odlehčených momentů, to zejména díky „věčně žíznivému“ K. Russellovi (Sgt. Eldon Perry), kterému tento typ rolí od nepaměti sedne jak dětská prdelka na nočník (byť osobně dávám o něco málo přednost variaci, pracovně nazvanou, „věčně žíznivý šachový velmistr“).Zdatně mu sekunduje „obdivovatel historických památek-belgických Brugg“ B. Gleeson coby jeho zkorumpovaný šéf Jack Van Meter. Daleko za nimi povlává bezkrevný S. Speedman, který to uhrává „na plichtu“ s jediným „něco jako výrazem“ coby det. Bobby Keough, kterého Perry provází (rychlo)kursem zvaným škola života. Vítaným zpestřením jsou i střípky z osobního života všech hlavních hráčů, zabraňující jisté černobílosti postav resp. usnadňující (divákovi) lépe pochopit jejich chování. P.S. byť dokážu i pochopit důvody, které Ayera vedly k smířlivějšímu konci (tj., „návratu andělů do L.A. byť s notně ohořelými křídly“), osobně se taky řadím mezi ty, kteří by přímočařejší (cyničtější) alternativní závěr uvítali. 75% ()

Reklama

zigíš 

všechny recenze uživatele

Jak si Kurt Russell cvaknul lístek do pekel. V parádní morálně prohnilé ayerovce v těch správných momentech akční a tak akorát ukecané. Filmografii Rona Sheltona jinak nemusím ale tohle se mu hodně povedlo ! Za zmínku ještě stojí nadžezlý soundrack Terence Blancharda, pouze trubka a piáno. Decentní a nadmíru působivý. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Odporně průměrný krimimální snímek, který nevyniká absolutně ničím a naopak se utápí v tunách klišé a provařených dějových peripetiích. Nepomohou ani výtečně zahrané vedlejší role a sympatický Scott Speedman, kterého mám stále zaškatulkovaného, jako medika z Underworldu. Souboj dobrých poldů proti zlým je zcela rutinní a nikterak strhující záležitost. S přihlédnutím k tomu, že scénář dělal samotný Brian Helgeland je tento fakt trochu zarážející. Russellovi však role sedla slušně a tak nejvíce vadí příliš pomalé tempo. Akce je na akční film skutečně minimum a zručně natočená rovněž zrovna dvakrát není. Jedna silná scéna se tam ovšem najde a má ji na svědomí doktorka z ER... ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Já mám prostě tyhle filmy o nesprávných správných poldech rád. Po jedinečném Training Day, nabušeném Street Kings jsem se dostal k Temnému stínu. Tento film oběma zmíněným bratříčkům nestačí. To mi ale ani omylem nevadilo, protože film odsýpá jak má, drží si tempo po celou dobu, navíc zde hraje charismatický Kurt Russell a neméně charismatický Brendan Gleeson. Navíc scénář David Ayer. Oproti Street Kings se tady hraje dost i na city a rozebírají se vztahy co mají policisté doma. Začínám vlastně uvažovat že v Los Angeles je policejní prostředí prohnilé skrz naskrz. 60% ()

Galerie (28)

Zajímavosti (4)

  • Natáčení probíhalo v americké Kalifornii v lokalitách Los Angeles, La Verne, San Dimas, Watts nebo Parker Center. Dále se natáčelo ve filmovém studiu Center se sídlem v Los Angeles. (Terva)

Reklama

Reklama