Obsahy(1)
Rodinná idylka je rozetnuta ostřím sekery, po masakru zůstanou dvě osiřelé dívky. Sestry se společně vydávají do Paříže, kde najdou práci i byt. A první velká láska na sebe také nedá dlouho čekat. Jenže svého milého si najde pouze jedna ze sester, druhá tuto lásku jej trpně snáší. A tak vztahy mezi sestrami ochabují. (Snorlax)
Recenze (22)
Je zvláštní, že si už nepamatuju, jak jsem se vlastně dostal k tomuhle zapomenutýmu experimentu francouzské avantgardy. Pamatuju si jen, jak jsem z toho byl unešenej, doporučoval jsem to všude a všem, kdo se mnou tenkrát studoval film a je to asi jedinej snímek, kterej na můj popud viděl i můj tehdejší učitel - uživatel Douglas. Viděl jsem více verzí hudebního doprovodu, ale doporučuji určitě ten od Paula Mercera (funkční link na YouTube zde hodil v jeho komentáři Rimsy). Fakt, že film vypráví bez mezititulků a vše je víceméně jasné, už o něčem vypovídá. Střihy na svou dobu neskutečný, snad až přelomový. A scéna na lavičce s pánem je snad dojemnější, než cokoli od Charlieho Chaplina. Němý úžas❤️ ()
No nevím, na svou dobu jistě odvážné téma a odvážné záběry násilí, podané na svou dobu experimentálním způsobem s divnými střihy, prolínačkami a jistou drobnou symbolikou, ale dějově je to poslabší, skutečně mne to nestrhlo, a popravdě jsem se často dost nudil (třeba jak přemýšlí nad tím skokem do řeky). Navíc z toho cáká neředěná depka bez jakéhokoliv náznaku optimismu, a já tyhlety druhy filmů s černobílým pohledem na svět moc v lásce nemám. ()
Táto avant-gardná snímka síce fanúšikov experimentálnej tvorby ničím neohúri ale krvavý doslova exploitačný úvod si zaslúži pozornosť. Ide o nadčasovú záležistosť v násilí vo filmoch. Aspoň ja som nič podobného v týchto, a skorších, rokoch nevidel. V podstate ide o priamočiary príbeh dievčiny ktorú zvedie sukničkár a ona a ostatne tehotná. Má to slušnú znepokojivú atmosféru ale to je tak všetko. Ináč ide o normálnu produkciu, v obraze až príliš často objavuje tieň kameramana, takže u mňa umiernené 3* ()
Jeden z fantastických klenotů němé éry. Zapadlý film od zapadlého režiséra, zároveň ale překrásný a velmi nově působící snímek. Bez pochyb dávám pět hvězdiček. Jen chci upozornit na verze s rozdílnou hudbou - verze s jazzovým jamem, která je na youtube, je podle mě strašná. Citlivý podkres houslisty Paula Mercera je naopak nádherný a výborně doplňuje film. Funkční link ZDE. ()
V prvom rade - remeslo sa tu previedlo takmer do geniality. V tom druhom rade - príbeh, rovnako žiadúci a viac doplňujúci samotné dielo, ako dielo doplňujúce príbeh - mohlo mať celovečernú minutáž. Zrejme by sme sa tu potom bavili o majstrovskom snímku kinematografie. V tom rade treťom - slečna Nadia je rozhodne jedným z tých herečiek, ktoré robia filmom dobré meno. ()
Galerie (1)
Photo © Sélections Maurice Roumier
Reklama