Reklama

Reklama

Když se náš čas na Zemi chýlí ke konci, je skupina výzkumníků pověřena nejdůležitějším posláním v lidských dějinách: cestou za hranice naší galaxie, při které má za úkol najít mezi hvězdami pro lidstvo nový domov. (Warner Bros. CZ)

Videa (28)

Trailer 2

Recenze (3 387)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Nebudu kličkovat, tak nějak jsem čekal, že mě to nestrhne takovým způsobem jako řadu jiných. Překvapením je pro mě však ten důvod, proč to v mém případě nevyšlo. O tom, že technická stránka a vizuál jsou jedna velká kvalita, se dál rozepisovat nebudu (to jsem předpokládal a také dostal). Pravda, hudba mě trochu zneklidňovala (resp. její autor…přišlo mi, že se v Interstellaru Zimmer přeměnil v Glasse, s čímž se asi budu chvíli srovnávat), ale svoji funkci plnila, takže to jen tak na okraj. To, co mě na filmu naprosto fascinovalo, je ten sci-fi svět, který bratři Nolanové stvořili, a všechny jeho součásti. Čistě z žánrového hlediska nezbývá než stoupnout ze sedačky, zuřivě tleskat a nevkusně, avšak s nadšením hvízdat (konečné „prozření“ už je sice dosti…řekněme svérázné, ale tak budiž, oblast, která je nad naše chápání, těžko může nějak racionálně zapadat). Natočit „scifárnu“ v takovémhle rozsahu a bez toho, aby ji měl člověk potřebu každou chvíli logicky zpochybňovat (opět, s výjimkou závěru), je rozhodně velké umění a kvalitní řemeslná práce. Takže…v čem je vlastně (v mých očích) problém? V té strašně hloupé, směšné a banální rodinné rovině v těsném závěsu s tou věcí na 5 písmen…no však víte, tím „klíčem“, ehm (a tady už si rýpnout musím…nejde, jen tak čistě náhodou, o chemii místo fyziky? Ano, přátelé, jde). Celou tu sci-fi parádu to totiž má tendenci degradovat na klišoidní „hollywoodštinu“, jakých se vyrábí v „továrně na sny“…no hanba mluvit (na což sice naštěstí nedojde, ale je to, jak kdybyste namalovali nádherný obraz a pak vám doprostřed plátna ukápla barva, udělala nemalou kaňku, a nešlo ji přemalovat či vysušit). A tenhle „škraloup“ stál Interstellar (alespoň při mém rozhodování o hodnocení) 1*, otravoval mě až příliš na to, abych před ním přivíral oči (no, teď jen doufám, že se z mých pouhých 4* bratři Nolanové nesesypou, chm). ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $165miliónovTržby USA $188,020,017Tržby Celosvetovo $675,120,017Tržby za predaj Blu-ray v USA $29,622,995Tržby za predaj DVD v USA $15,098,743║ veľké ambície utopené v spánkovom vákuu, veru škoda, Nolan zaspal na vavrínoch, nie že by úplne poľavil, príbeh má svoje plusy, silné momentky a vyšperkované prepojenia v ponúknutých indíciach ako hrom, kameňom úrazu sa stáva hlavne vesmírne cestovanie, ktoré na danej ploche vyznie prestrašne mdlo, bez náboju, uspávajúco, čím to smeruje len ku priamej iritujúcej konkurencii iného uspávajúceho projektu ako je 2001:Vesmíra odysea, veru Nolan chcel vzdať pochopiteľne poctu tomuto precenenému filmu ale v podstate len zvýraznil prázdnotu a slabosti spomínaného filmu a o to viac ich zvýraznil na tom svojom... a to mal jeho projekt výborný rozbeh až pokiaľ neprišlo na vesmírnu uspávanku, ktorá sa musela fakt pretrpieť aby záverečná pólhodinka mohla priniesť novú dimenziu ponímania alternatívnej reality ktorá mala v Nolanovom podaní fakt silný základ, škoda film ako celok je nekompaktne ustrelení /videl v kine: 60%/ ()

Reklama

Gemini 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelně rozmáchlé a typicky Nolanovsky technicky dokonalé sci-fi, které je v dané kategorii navíc nevídaně "hard". A to tak, že to chce velkou příchylnost k žánru nebo velkou diváckou otrlost, protože ty skoro tři hodiny dokáží diváka skutečně zavalit. Nehledě na to, že valná většina filmu není zrovna veselé epicko-hrdinské dívání. Ono tedy epické je, ale je zhruba tak pozitivní, jako Potomci Lidí. A navíc vychází z premisy, že NASA nikdy člověka na Měsíc nedostala;) Což je samozřejmě na aeronetu a na sputniku.ru spolehlivě zdokumentováno i v našem světě, ale to sem nepatří:) Hudba Hanse Zimmera v nejpamětihodnějších scénách připomíná spíš Philipa Glasse, ale díky tomu se vám vypálí do hlavy ještě o kus intenzivněji. Velká škoda je, že ani tentokrát se Nolan nevyhne tomu, čemu se hezky česky lidově říká "mindfuck", ale který tu narozdíl od takového Inception vyznívá už tak nějak nezvládnutě, a omlouvat ho obvyklými problémy, spojenými s cestováním časem a dimenzemi, se jeví už přece jen poněkud nepatřičně. Tluče se ve mně to, že bych samozřejmě vnitřně víc souzněl s nějakým pozitivním koncem, ale na druhé straně kde jinde než v tomhle žánru by se tvůrci mohli trochu "odvázat" a odvrhnout "povinné" konvence. Ale jestli jsem dal 90% Gravitaci, tak tady by nižší hodnocení byla hodně velká sprostota, protože Interstellar má na rozdíl od Cuarónovy technologicko-kinetické superjízdy i další kvality než řemeslo a téměř doslova mechanické zatlučení diváka do sedačky. Takže ano, 90%. ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Jonathan Nolan, Christopher Nolan | Hudba: Hans Zimmer | Distribúcia: Paramount Pictures (US), Warner Bros. Pictures | Štúdio: Syncopy, Linda Obst Productions, Legendary Pictures | Rozpočet: 165 miliónov $ | Tržby: 672,700,000 $ | Ocenenia: Oscar - 1 výhra: Vizuálne efekty. 4 nominácie: Výprava, Hudba, Zvuk, Strih zvuku, Golden Globes - 1 nominácia: Hudba (Hans Zimmer). AFI A - film roku, Broadcast FCAA - Film, Mladý herec (Mackenzie Foy), Dallas-Fort WFCAA - Hudba, Florida FCCA - Kamera, Vizuálne efekty, Heartland Film - cena Truly Moving Picture, Las Vegas FCSA - Vizuálne efekty, North Texas FCA - Kamera, Phoenix FCSA - Vizuálne efekty, Hudba, Kamera, St.Luis FCA - Vizuálne efekty, VR Mackenzie Foy, Village Voice FP - Najhorší film (spolu s Transcendence) Spolu: 28 výhier a 82 nominácií || Pozor! Doporučuje sa čítať až po zhliadnutiu filmu (síce bez spoilerov)! --- Poznáte ten pocit, keď sa na niečo dlho tešíte, a nakoniec sa Vám dostane niečo úplne iné, než bolo Vašim očakávaním? Interstellar naštastie nebol úplne tento prípad, ale silno k nemu inklinoval. Nolan sa totiž definitívne odtrhol z reťaze, a stavia svôj medzihviezdny príbeh na tom, že prirodzený vývoj vzťahu k postavám a detailné, pomalé rozprávanie príbehu totálne odsúva na vedlajšiu kolaj, aby sa mohol venovať tomu "svôjmu". Prvá polovica filmu je ešte celkom ľudská, má výstavbu, stará sa o charakter, ale už tam bolo cítiť, že sa mi dostáva málo vysvetlovania. Nedozvedel som sa, prečo sa ľudia chovajú ako chovajú, a čo sa vlastne na zemi deje. Tým pádom som sa nemal možnosť emotívne prepojiť s celkom, a druhá pólka emočnú hluchotu len potvrdila. --- Anne Hathaway sa k scenáru vyjadrila tak, že ho dosť dlho nechápala, tak isto, ako zmysel svojej postavy. A to prezrádza veľa o tom, prečo ani divák nemá šancu na prvý krát Interstellar "asi" správne pochopiť a doceniť. Otázkou však zostáva, či vlastne Nolan naozaj vie, čo týmto opusom chcel povedať, alebo je to len ďalší "dokonalý trik" učinený na divákovy? Na môj vkus sa tentokrát oddialil od zeme až príliž, a i napriek trom sekvenciám, u ktorých som prestal dýchať (vďaka dokonalej syntéze záberov a hudby), som z celku cítil prevažne len prázdnotu. --- Nikto iný, než momentálne najlepšia herecká dvojica Hollywoodu by toto trojhodinové šialenstvo na pleciach neunieslo. Hlavne scénu McConaughey-ho v "Time-Machine zložke" - ak viete na ktorú myslím :) --- Keby som hodnotil Interstellar vrámci všetkých filmov, skončil by štandardne vyššie, než čokoľvek naokolo, čiže aj napriek emočnej hluchote by vrámci svojej jedinečnosti dostal 5 hviezd. Avšak vrámci filmotéky samotného Nolana je to pre mňa pravdepodobne jeho najslabší počin vôbec - približne za 3: v priemere 4*. --- Ako som to tu už nespočetný krát napísal, zážitok z filmu je vždy silno ovplyvnený aktuálnym stavom diváka, takže sa druhej projekcií určite nebudem brániť - možno bola len pre mňa nepriaznivá konštalácia galaxií... alebo mu to jednoducho tentokrát až tak nevyšlo? ?% | Cinestar Černý Most, Praha, 5.11.2014 | () (méně) (více)

verbal 

všechny recenze uživatele

Taky jsem už párkrát zahučel do černé díry, aniž bych o to zrovna stál. Začalo to vždycky docela nevinně. Jen tak jsem si pohodově poletoval na orbitu, popichoval hvězdokupy a najednou bác ho! Agresivní díra jako hovado! Než jsem se nadál, byl jsem v ní až po kořen. Totálně zakřivený časoprostor, všude řev a před xichtem se mi zběsile míhal pár antičástic. „Oliž mi, kurva, kozy!“, ozývalo se při tom bušení z horizontu událostí a singularita mi drtila koule. Docela průser i pro ostříleného astronauta! Raději jsem si jako vždy začal představovat slintajícího Hókinga, aby nedošlo k onomu náhlému, nepříjemnému gravitačnímu zhroucení, přičemž jsem se snažil vzít kvantovou fyziku do hrsti a nabrat únikovou rychlost, aby mě ta lačná mrcha náhodou nepohltila. Zatím jsem měl štěstí, a i když jsem sem tam osel gravitační pole před kolapsem antihmoty, nakonec jsem se z toho vždycky nějak vylízal, aniž bych znatelně zestárnul. To Kryštof měl evidentně smůlu, toho vcucla celého, až mu z toho dočista jeblo a rozhodl se zfilmovat celou Astrofyziku pro pokročilé. Výsledkem je úmorná, tříhodinová hemoroidiáda, patetická jako ta pomrdaná reklama na Kokakolu před filmem samotným, co zdravému pozemšťanovi dost nepříjemně evokuje Vesmírnou odyseu 2014. Aspoň, že ta plechová huba byla tentokrát skvěle sarkastická, opravdu genitální Pan herec Meťjů Mekkvír dokáže odlepit ze dna žumpy kdejakou sračku a trochu to oživila ta chvilka Gravitace. Jinak egoistický zmar! Bratři Nouleni nadrtili wykydpédii, na těch pár vskutku dokonalých záblesků filmařské geniality nakydali tunu kýčovitého hnoje, korunovaného iritujícím fretčím xichtem příšerné Hatavajovic Anči a pro „velké finále“ zformulovali vlastní LSD teorii, z níž by Hókingovi ochrnul i vozík. Ale kdo ví, třeba je na konci černé díry opravdu země za zrcadlem s teseraktem, odkud můžeme Džesice Čestein vyťukávat morseovkou na hodinky, jaká je odpudivá králičí nora. ()

Galerie (238)

Zajímavosti (88)

  • Režisér Christopher Nolan je natolik velkým zastáncem 35mm analogového filmu oproti digitálu, že přijel do New Yorku navštívit kina jen proto, aby se ujistil, že Interstellar dokáží přehrát skutečně podle jeho představ. (Borrtex)
  • Cestování vesmírem bylo především inspirováno Einsteinovou teorií relativity. (Mrsina)
  • Roboti TARS a CASE boli reálni. Samotné zostrojenie TARS-a trvalo 6 týždňov a stálo 20 tisíc amerických dolárov. (Bruce0659)

Související novinky

Matthew McConaughey bude bojovat s ohněm

Matthew McConaughey bude bojovat s ohněm

27.01.2024

Před deseti lety byl Matthew McConaughey na absolutním vrcholu. Hlavní role v nolanovce, která je jednou z nejlepších sci-fi poslední dekády. Za Klub poslední naděje vyfoukl DiCapriovi Oscara, navíc… (více)

Oppenheimer si připsal mimořádný rekord

Oppenheimer si připsal mimořádný rekord

18.08.2023

Snad to ani není třeba psát, ale pokud jste ještě v kině náhodou nebyli na nejnovějším snímku Christophera Nolana (Počátek) Oppenheimer, rozhodně vyrazte. Včera bylo pozdě. Film, který nadchnul… (více)

Nolan nevyloučil možnost natočení Star Wars

Nolan nevyloučil možnost natočení Star Wars

19.07.2023

Režisér Christopher Nolan si za ty roky v Hollywoodu vypěstoval pověst tvůrce, který má pevnou vizi, přesně ví, čeho a jak dosáhnout, a málokdy se co se kvality týče splete. Navíc se mu několik let… (více)

Oppenheimer a třetí Strážci budou dlouzí

Oppenheimer a třetí Strážci budou dlouzí

25.03.2023

Trend bobtnajících filmových stopáží pokračuje i letos a po 169minutovém Johnu Wickovi 4 se diváci pomalu ale jistě můžou začít připravovat i na další vydatné kousky. Čerstvě totiž byly odhaleny… (více)

Reklama

Reklama