Režie:
Joe DanteScénář:
John SaylesKamera:
John HoraHudba:
Pino DonaggioHrají:
Dee Wallace, Patrick Macnee, Dennis Dugan, Christopher Stone, Belinda Balaski, Kevin McCarthy, John Carradine, Slim Pickens, Robert Picardo (více)Obsahy(1)
Populární novinářka Karen White (Dee Wallace Stone) má nezvyklého obdivovatele – Eddieho Quista, sériového vraha a násilníka. Rozhodne se zúčastnit hry na jeho dopadení, ale po jeho zatčení a usmrcení ji začnou pronásledovat nezvyklé noční můry. Na doporučení psycholožky se podrobí rehabilitaci, ale postupně zjišťuje, že propadla stejné závislosti jako kdysi Eddie. S úplňkem se v ní probouzí touha po čerstvé krvi. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (100)
Já nevím no-koukal jsem to, dokoukal jsem to, neurazilo mě to...ale...Je to takové rozpačité..Stejně jako jsem nevěděl jestli jsou ty proměny fajn oldschool, nebo směšný fail, tak stejně nevím jestli je ten film relativně povedená vlkodlačina, nebo pochybný produkt osmdesátek. Něco fajn, něco nuda, pár scén paráda, jiné zase blábol.... Prostě za 3 a poberte si to jak chcete. ()
Vlkodlačí filmy nepatří zrovna mezi můj nejoblíbenější druh hororu, The Howling mě rozhodně stanovisko změnit nepřinutí. Hlavním problémem tohoto snímku je jeho první polovina, jež není nudná poměrně, nýbrž neskutečně. S druhou půlí se děj konečně zrychlí a začne nabírat na obrátkách, aby byl nakonec zabit na výsost pokaženým závěrem. Několik scén s vlkodlaky je skutečně povedených, jiné ale už tak dobře nepůsobí. Jako například ta s přeměnou člověka ve vlkodlaka, která dnes vypadá docela směšně - a když ji porovnáme s podobnou scénou z An American Werewolf In London, vychází z toho ta zdejší jako naprostý loser. 50% ()
Ten film má nakonec příjemně vzestupnou tendenci. Začátek je hrozný a chaotický, po přesunu na ostrov se ustálí psychologie a divák pobere tvůrčí záměry a poslední třetina je dokonce velmi dobrá (pasáž po zapálení stodoly možná i výborná). Škoda celkové křečovitosti a absence tvůrčí iniciativy, potenciál odvážné formy nemusel končit u vlkodlačího sexu a odhalené Elizabeth Brooks, které bych okamžitě přidělil roli v Pobřežní hlídce. 55% ()
THE HOWLING jsem už prostě nemohl nadále ignorovat. Spokojen jsem ale tak napůl. Především bych viděl problém v pomalém rozjezdu, dále pak v nevyužití trumfů, které Dantemu poskytly hluboké lesy a vůbec odlehlost celého místa, kde se odehrává hlavní část filmu (mohlo to mít atmosféru jako řemen). A do třetice jeden z nejhorších závěrů, jaký jsem kdy v horroru viděl. Všechny výše zmíněné nedostatky ale s přehledem gumují skvělé masky a triky. Především bych vyzdvihl detailní studiji proměny Eddieho Quista ve vlkodlaka. Výše zmíněný pomalý rozjezd zase vyspravuje druhá polovina, která je opravdu strhující a vlkodlaky se to v ní jenom hemží. V tom ostatně taky vidím veliké plus, že se Dante nespokojil jenom s jedním vlkodlakem. Určitě jeden z nejlepších vlkodlačích horrorů, jaké jsem kdy viděl, ale v rámci všech horrorů mnou viděných znamená až druhou ligu. ()
Až poslední třetina mi připomněla, že koukám na de facto kultovní snímek o vlkodlacích. To předtím bylo téměř k uzoufání. Nepovedené potácení se od ničeho k ničemu se zoufalou nánou, které se místo dychtivě očekávaného znásilnění neznámým úchylem v pornokabince, dostalo něčeho jiného. Hodinu stopáže si pak nebyla štond vzpomenout, čím se o ni nakonec vlastně otřel a proč to bylo tak chlupaté. Nakonec i s manželem odjede na tábor pro magory a konečně začíná pořádná šou. Poctivé a vynikající masky, slušná porce krve a povedená, leč očekávaná tečka. Tři důvody ke třem pěkným hvězdám. P.S. Obsah od distributora opět sepsaný debilem. Je to jinak. ()
Galerie (102)
Photo © Metro-Goldwyn-Mayer (MGM)
Reklama