Režie:
Duncan JonesKamera:
Simon DugganHudba:
Ramin DjawadiHrají:
Travis Fimmel, Paula Patton, Ben Foster, Dominic Cooper, Toby Kebbell, Ben Schnetzer, Robert Kazinsky, Daniel Wu, Clancy Brown, Ruth Negga, Burkely Duffield (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Království Azeroth a říše Draneor se od sebe nemohou lišit víc. Azeroth je vzkvétající říše lidí, v níž moudře panuje král Llane (Dominic Cooper). Jeho vojsko vedené rytířem Lotharem (Travis Fimmel) a společenství mocných kouzelníků v čele s mágem Medivhem (Ben Foster) důsledně chrání mírumilovnou civilizaci. V Draenoru představuje život permanentní boj mezi znepřátelenými rasami Orků, jež spojí až neporazitelný nepřítel, nákaza, která v jejich zemi postupně ničí vše živé. Jejich vůdce Gul´dan vytvoří s pomocí temné magie portál, kterým můžou Orkové proniknout do jiného světa a ten si osídlit. Shodou okolností se jejich cílem stane právě Azeroth, jehož obyvatelé jsou ochotní bránit svou zemi do posledního muže, ostatně nic jiného jim ani nezbývá. Zdá se, že ničivý střet civilizací nelze zastavit, ti, kdo hledají náhradní řešení, přesto existují. (CinemArt)
(více)Videa (32)
Recenze (1 299)
Duncana Jonese šlechtí, že se snaží cílit jak na fanoušky všech druhů předloh, tak i na Warcraftem nedotčené, ale v mém případě zůstal ve výsledku jen na půli cesty, kam ještě spíš doklopýtal. Ve chvíli, kdy se neznámé postavy tváří pár minut po začátku filmu smrtelně vážně a hází v každé větě cizí jméno, název či alespoň tajemné slovo typu "Strážce", nevěřil jsem, že se do děje dokážu dostat. Naštěstí celá mytologie není složitá a všechno do sebe začne zapadat, navíc ještě v kombinaci s dobrodružstvím, kde se pořád něco děje a není chvíle, aby někdo z hlavních charakterů nebojoval, nekouzlil nebo alespoň za bitvou či kouzlením neletěl. Problém je, že za první oponou v podobě pohledné vizuální destrukce nebo emocionálně dobře trefeného soundtracku už nic není. Soubojům, láskám, paktům i válkám chybí zábavnost a celý První střet se odehraje víceméně bez toho, abych začal Lotharovi a spol. fandit. Naopak jediná postava, která mě opravdu zajímala a které jsem držel palce, umírá až trestuhodně rutinním způsobem. Pokračování bych se nebránil, protože při takovéhle šíři bude pořád co rozvíjet, ale tady chyběla duše, pro kterou by mi nově poznaný vesmír mohl být blízký. 50% ()
Nebavilo ma to. Alebo som tomu nerozumel a tak ma to nebavilo, alebo som tomu miestami aj rozumel, ale ani tak ma to nebavilo. Postavy nezaujímavé (páčil sa mi len aragornovský Travis Fimmel). Univerzum síce paradoxne napriek slabým postavám a nezaujímavým hercom MÁ potenciál na sériu a niektoré vizuálne nápady fajn (napriek tomu je snímka po trikovej stránke miestami značne podozrivá). ()
Skôr, než o filmový skôst, sa tu jedná o nostalgické navrátenie do sveta real time strategických dôb môjho života, keď som s postavičkami tohoto žánru skoro aj sníval. Možno to veľa fanušíkov vidí inak, ale pre mňa je ten film len ďaľším v rade, ktorý dáva jasnú poctu Tolkienovmu Lord of the Rings, nakoľko vo filmovej podobe je ešte evidentnejšie, že veľký počet motívov, rás a nápadov čerpali tvorcovia Warcraft hier práve z oných Tolkienových knížok. To zatial hovorím len o elementoch. Ale tohtoročný vrchol šiestej série Game of Thrones v deviatej epizóde len potvrdil, že je LotR ešte aj po 15 rokoch filmovou trilógiou, ktorá inšpiruje a dáva nápady pre nové diela aj z vizuálnej a choreografickej stránky remesla. Toľko o odkazoch. Samostatne je nový Warcraft veľkolepím, a zároveň príbehovo a postavami trošku skromným filmom, kde je vizuálna stránka najsilnejšiou doménou, a emócie sú len akoby nutnou súčasťou celku. A to je práve škoda, pretože aj keď je spracovanie orkov alebo grifa realistickej podoby obdivuhodná, ani vizuálna stránka nie je na maxime možností, za čo môže určite rozpočet, ktorý nie je malý, ale žial ani nie megalomanský. Výsledok tým pádom mohol byť ešte plnohodnotnejší. Takto to presne pôsobí, ako film vyrobený ľudmi, ktorý vedia skvelo robiť počítačové hry, ale na citlivosť a detailnosť strieborného plátna buňky jednoducho nemajú. A možno je to aj dobre. Ať všetci robia to, čo vedia najlepšie. U Blizzardu je to jasné. ()
// Distribútor: Universal // Počet premietajúcich kín v USA: 4,157 // Otvárací Víkend v USA: $24,166,110 // Warcraft, fantasy aké tu ešte nebolo. Pre mňa, ako hráča to bol najočakávanejší film od čias Avatara. Sám som hral Warcraft 7 rokov a nahral cca 150 dní, takže nebolo o čom. Treba si uvedomiť, že film je točený od samotného začiatku, nie tak, ako ho hráči v dnešnej dobe poznajú a preto je vysoká pravdepodobnosť, že väčšina bude trošku sklamaná. V krátkosti, ide o naj-akčnejšiu fantasy svetovej kinematografie s neskutočným audiovizuálnym spracovaním a u mňa sa radí na absolútne popredné miesta. Už teraz sa veľmi teším na pokračovanie........ za mňa 100% ()
Co jsem čekal, to jsem dostal. Lehce nadprůměrnou fantasy, která se snaží být velkolepá a docela jí to jde, ale bohužel padá na hubu kvůli občas vyloženě odpudivé stylizaci (chápu, je to hodně subjektivní), ale hlavně kvůli nevydařenému obsazení dobré poloviny hlavních hrdinů a snaze všechno rychle odvyprávět a posunout dopředu. Díky tomu to občas nedává vůbec smysl, vztahy mezi postavami nefungují tak, jak asi měly a snaha ukázat co nejvíc potvor, míst, měst, kouzel a věcí ničí potenciálně zajímavý příběh, který je nakonec mnohem banálnější, než by mohl být. Fandové budou asi nadšení, ale já jsem dostal jen obyčejnou i když celkem epickou fantasy podívanou, která mě střídavě docela bavila a občas vyloženě lezla na nervy. Na druhou stranu beru, že je to první film a tvůrcům se povedlo rozdat karty tak, že sequel by mohl být celkem zajímavý a klidně si na něj za pár let zajdu. Potřebu vidět znovu První střet ale rozhodně nemám. ()
Galerie (104)
Zajímavosti (49)
- Ve filmu je království Stormwindu považováno za součást Aliance. Avšak dle předloh při příchodu orků do Azerothu ještě Aliance neexistovala. Ta byla zformována až poté, co orkové dobili Stormwind a zamířili do Lordaeronu. (Thommy91)
- Studio Blizzard vytvořilo pro film svoje první 3D logo, které zde zobrazuje všechny její nejslavnější produkty: hry "Diablo," "Warcraft" a "Overwatch". (UncleMorty)
- David Bowie, otec režiséra Duncana Jonese, film před svou smrtí ještě viděl. Prý dojetím slzel a byl na syna moc hrdý. (Yoshitsune)
Reklama