Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zvolené prostředí módních návrhářek je sice poněkud mondénní, avšak mezilidská dramata vyznívají přesto uvěřitelně. Hrdinou je mladá žena, která se sblíží s kolegou svého manžela. Jenže za milostné vzplanutí zaplatí pocitem provinění, když se ocitá na důležité životní křižovatce a zvažuje, zda učiní rozhodující krok. Režisérka Zuzana Hojdová (později ji zastihujeme jako Zuzanu Zemanovou) se omezila na rodinný mikrokosmos vyvázaný ze širších společenských kontextů. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (31)

zette 

všechny recenze uživatele

Sotva prumerny rodinny pribeh z celkem zajimaveho prostredi modniho navrharstvi 80.-tych let. Mam pocit, ze nic ve filmu neni dotazeno do konce. Ale dobre vybrana a natocena ruzna mista Prahy, vypada moderneji nez ve skutecnosti byla. Krausova vzdy byla hezka zenska. Jsem rad, ze jsem film videl, i kdyz jsem cekal vetsi podivanou... ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Už při prvním zhlédnutí mi Příběh utkvěl v paměti, s odstupem času musím jen konstatovat, že se podařlo natočit velmi komorní zpověď, srovnatelnou s filmem Tajnosti od Alice Nellis. Vhled do dilemat života manželského i mileneckého usnadňuje výběr hlavní představitelky Jany Krausové, která doplnila škálu ženských rolí pychologických dramat osmdesátých let (Čas sluhů, Prodloužený čas, Útěky domů). Jde o zdařilý filmový debut, Zuzana Hojdová se později věnovala především televizní tvorbě, výjimkou je snímek Hrad z písku (nominovaný na českého lva za hlavní ženskou roli), který nebyl tak divácky úspěšný, jako Příběh '88. Geny se nezapřou. ()

Reklama

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Honzo... / Andulo neblázni. Ráno vstáváme brzy. Dvoje kozy v prvních 8 minutách, dokonce plavý bobr v sauně na 1:05:14; Zuzana Zemanová-Hojdová ví, co divák potřebuje. Člověk by řekl, že tvůrci neměli žádné velké ambice: Krausová váhá mezi šeredným, ironickým Krausem, který má hlavu jen pro architekturu scény a romantickým sportovním kudrnáčem, který ji chápe. Potom se stihne nechat napustit oběma samci sukcesivně za jeden večer a pochopitelně se nemůže dopočítat - tak prosté to je. Zemanová-Hojdová měla ale na konci osmdesátých let asi chodila na kvalitní polské filmy - morální to není ani coby se za nehet vešlo, ale nějaký neklid v tom znát je. Ambivalentní hořkosladkou náladu mládí bujícího na sklonku éry reálného socialismu se jí (a možná ještě spíš kameramanovi Petru Hojdovi) podařilo zachytit celkem zdařile. Hele, tydlety cédé plejery, ty jsou super. ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Jako režisérský debut velmi povedené. Nicméně, slabé herecké obsazení udělalo své. Šťastná milenka vs. zoufalá maminka. Nejdříve čeká on, potom ona. Téma, které mi vždy přišlo velmi úsměvné. Milenecký pár si užívá nával chemických látek do mozku i jiných částí těla, a potom se strašně diví důsledkům. Rozhodnutí je na ní. Velmi slušná režie s tuctovým obsazením 80. let a tragickou ženskou konfekcí. Pro Jana Krause je to Musím Tě svést poprvé. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Lehce sentimentální vzpomínka na dobu těsně předlistopadovou. Krausová má lahodný hlas a dobře vypadá, některé záběry si ale režisér mohl odpustit (pohled z nadhledu při telefonování, když Honza odejde z bytu). Pobaví eskadra "mladých" herců v čele s Krausem, Holubovou, Suchošem, Stašovou a metro úchylákem Vašutem. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (3)

  • Natáčanie filmu prebiehalo na rôznych miestach Prahy. (dyfur)
  • Film je celovečerním debutem režisérky Zuzany Hojdové-Zemanové, která si k němu ve spolupráci s Olgou Hanzlíkovou napsala i scénář. (JARDAHONDA)
  • V dobe natáčania boli hlavní protagonisti, Jana Krausová (Anna) a Jan Kraus (Honza), skutočne manželia. Rovnako tak režisérka Zuzana Zemanová - Hojdová a kameraman Petr Hojda. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama