Režie:
Steven SpielbergHudba:
John WilliamsHrají:
Jamie Bell, Daniel Craig, Andy Serkis, Cary Elwes, Nick Frost, Simon Pegg, Toby Jones, Mackenzie Crook, Gad Elmaleh, Tony Curran, Sebastian Roché (více)VOD (3)
Obsahy(2)
V 50. letech 20. století v Bruselu si mladý novinář Tintin koupí na trhu miniaturní model lodi známé jako Jednorožec. Obtěžují ho ale důstojník Interpolu Barnabáš a sběratel lodí Ivan Ivanovič Sacharin, kteří se od něj neúspěšně pokoušejí model získat. Tintin si jej odnese domů, ale tam se loď nešťastnou náhodou rozbije při honičce jeho psa Filuty s kočkou. Z lodi pak vypadne pergamenový svitek a zakutálí se pod komodu. Mezitím poznáváme nešikovné policejní detektivy Tkadlece a Kadlece, kteří jsou na stopě kapsáře Aristida Silka. Poté, co Tintin navštíví Námořní knihovnu, aby zjistil víc o historii Jednorožce, se vrátí domů a zjistí, že Jednorožec byl ukraden. Podezřívá Sacharina. Obviní ho z krádeže, ale když si všimne, že Sacharinův model není rozbitý, uvědomí si, že existují dva modely Jednorožce. Tintin se pak vrátí domů a zjistí, že tam byli zloději. Filuta mu ukáže svitek, ale vyruší je příchod Barnabáše, který je později zavražděn při pokusu získat Jednorožce zpět. Tintin si svitek uloží do peněženky, ale druhý den ráno ho Silk okrade. Později je Tintin unesen a uvězněn Sacharinovými komplici na lodi Karaboudjan. Dozvídá se, že Sacharin uzavřel spojenectví s lodním personálem, aby převzal kontrolu nad lodí. Na palubě se Tintin setkává s Archibaldem Haddockem, kapitánem lodi, který je permanentně opilý. Tintin, Haddock a Filuta nakonec posádce uprchnou na záchranném člunu... (TV Nova)
(více)Videa (37)
Recenze (1 101)
Nechtěl bych, aby se mi mladistvý reportér Tintin zavěsil na stopu. On je totiž neprůstřelný, má psa a zná někoho, kdo umí bojovat ramenem jeřábu. Mne by tedy investigativně odhalil hned, ale pak bych se patrně neudržel a naplácal bych mu na holou. Lotr Sacharin na to však nemá ďábelské schopnosti a tak jsem zaznamenal dietně zábavnou podívanou, kterou nad hladinou průměru držel pouze vynikající notorický kapitán Archibald Haddock. ()
Výborná zábava, k níž mám ale jednu zásadní výtku. Podle mě podceňuje diváka. Nevím, proč je potřeba, aby Tintin každou očividnou věc a každý nový poznatek přeříkával nahlas a následně oznamoval, co bude dělat dál. Tohle na mě působilo, jakoby tvůrci předpokládali, že v publiku sedí parta pitomců, které je potřeba vysvětlovat, co se děje a proč. Nevím, jestli to tak je v předloze nebo ne, a ani mě to nezajímá. Jinak jsem se smál dost často, což se mi stávalo i u kresleného seriálu a což je zároveň to jediné, co mi v souvislosti s tím seriálem utkvělo v hlavě :-) ()
Už není třeba, aby se někdo pouštěl do filmové adaptace legendární adventury Broken Sword – jde-li o atmosféru, představoval jsem si ji přesně takhle. Exotická prostředí, provázanost zápletky s historií, bravurní skloubení humoru a akce. Navíc lehce adventurní řešení problémů (co se dá vymyslet s tím, co je zrovna po ruce, hledání klíčů, kombinování předmětů). Ekonomicky vedené vyprávění bez jediné zbytečné odbočky je plně podřízené plynulosti akce, která po úvodním osvětlení kontextu a expresním představení hrdiny dále jen neustále graduje. Cíl je jasný, zábava může začít. S průměrnou délkou záběru 4,8 sekundy (podle stránek Cinemetrics) sice jde o jeden z nejrychleji stříhaných Spielbergových filmů, ale v porovnání s jinými 3D akcemi se v něm záběry až tak často nestřídají. Velká péče je naopak věnována rozvržení dění v prostoru a práci s několika plány akce současně. Trochu v duchu grotesek, jejichž ozřejmování souvislostí pohybem namísto slov má Spielberg dávno skvěle zvládnuté. Pohyb, ať vertikální (vpřed) nebo horizontální (do minulosti), přitom skoro neustává a pokud hrozí, jako uprostřed pouště, že se chvíli nebude nic akčního dít, nastupují divoké halucinace jedné z postav. Přechody mezi scénami jsou navíc velmi nápaditě řešené, což přispívá k dojmu nevídané plynulosti. Stoupající akční křivka dosahuje vrcholu v několikaminutové akční jízdě bez jediného střihu, pro jejíž hodnocení bych se nebál sáhnout po slově „mistrovská“. Že jde jenom o zábavu? Ale copak nebylo shrnutí celého příběhu v titulkové sekvenci míněno jako výzva, abychom snížili nároky na spletitost a intelektuální podnětnost obsahu a s fascinací malého dítěte si hlavně užili vzrušující podívanou? Bavil jsem se jako již dlouho ne. Bez pocitu provinilosti, na jakou ptákovinu to koukám. Napoprvé, napodruhé i napotřetí. Vůbec nepochybuji, že se budu bavit i počtvrté. 90% Zajímavé komentáře: Bluntman, kiddo, MacGyver, Arbiter, mcb, Genero, ScarPoul, dr.Orlok ()
Stokrát raději zabloudím do Spielbergova muzea než se brouzdat vodami současného mainstreamu. Jen málo filmařů má takové pochopení pro to, k čemu slouží filmové triky a filmová technologie. Na rozdíl od Zemeckise, který zůstal v pozici divácky nepřijatých experimentů, Spielberg dokonalým setřením hranice mezi animovaným a hraným filmem míří k úplně nové stylizaci. Vedle Tintina se mohou všechny komiksové filmy poslední dekády jít vycpat. ()
70%. Ani v IMAXu Tintin úplně nestrhl a naopak vcelku rychle šumí z hlavy. Možná mistrovsky zrealizovaný (oslňující animace, moudré užití 3D, naplno válící virtuální kamera, hravá hudba a božská akce v Maroku), ale ve výsledku i bezpohlavní, trochu sterilní a paměťová centra míjející blockbuster. Kombinace plochých a umělých postav s uspěchaným a nahňácaným dějem si bere svou daň - a naplno ji neproplatí ani Spielbergova řemeslná výjimečnost. Díky alespoň za to, že tvůrci naplno využili možností formátu co se týče rozmáchlosti své show, jen se jim to změnilo v trochu jednorozměrné a uskákané klukovské skotačení. ()
Galerie (116)
Photo © Paramount Pictures
Zajímavosti (48)
- Steven Spielberg objevil komiksové příběhy s Tintinem v roce 1981, když byly srovnávány s Dobyvateli ztracené archy (1981). Zalíbily se mu a od té doby je chtěl zfilmovat. (JOHN.NY)
- Jedná se již o 25. film Stevena Spielberga, ke kterému složil hudbu John Williams. (R´Hell)
- Zájem o post režiséra projevili Claude Berri a Roman Polanski. (BisiJoker)
Reklama