Režie:
Vittorio De SicaKamera:
Roberto GerardiHudba:
Armando TrovajoliHrají:
Sophia Loren, Marcello Mastroianni, Aldo Puglisi, Tecla Scarano, Marilù Tolo, Alfio Vita, Pia LindströmObsahy(1)
Italská domácnost: bývalá prostitutka se srdcem na pravém místě a její zámožný samolibý milenec, kterého by po letech ráda donutila k sňatku, aby tak zajistila budoucnost svým třem synům. Kdo je otcem kterého z nich, ví jen ona. Nikoli jediné, ale nejpamětihodnější setkání výbušné dvojice Lorenová/Mastroianni v De Sicově bezchybné režii. (NFA)
(více)Videa (1)
Recenze (129)
Klasická italská komedie s ryze italskými dialogy a k tomu ty nenapodobitelné exteriéry. Samozřejmě i oba hlavní protagonisté dodávají filmu to potřebné. Těch 17 let na začátku Sophii samozřejmě nikdo neuvěří, ale ona nám to v průběhu vynahradí. Jeden z těch nejlepších filmů na téma úspěšného muže a dívky z nižší společnosti. ()
Značná část starých filmů během času ztrácí napětí a aktuálnost. To se ale netýká tohoto snímku. Usedla jsem do křesla, že se z nostalgie znovu po letech na kousek kouknu a už jsem neodešla. U obrazovky mě udržel jak známý příběh, tak hlavně brilantní výkony herecké dvojice Lorenová – Mastroiani, kterým díky bohu ani dabing neuškodil. Má to velmi dobrou dobovou atmosféru i výpravu, skvělé dialogy a jednoduchý příběh, který zabrnká na city. ()
Vítejte v mém pravidelném feministickém okénku. Ano, tento film by měl být povinný pro každou slečnu, co se právě bezhlavě žene do náručí nějakého seladona a třeba si i myslí na vdavky. Sophia Loren v roli Filumeny Marturano nám ukázala návod, jak dostat i toho největšího nešťastníka a zapřísáhleho nepřítele ženitby do chomoutu. Marcello Mastroianni tu totiž hraje neukotveného svůdníka Domenica, co si rád zajde do podniku lehčích mravů a při jedné z těchto návštev se seznámí i s krásnou Filumenou. Od začátku je jasné, že tenhle vztah bude chtít hodně zalévat, aby vzkvétal, neb Domenico je váženým obchodníkem z dobré rodiny, nosí frajerský knírek, kterému podlehne každá sukně, protože líbat muže bez vousů je jako jíst párek v rohlíku bez hořčice, prostě nerozvážnost. Maličké se z něj podlomí kolena a dělá pro něj vše, co mu na očích vidí, stará se o jeho matku, obchod a domácnost. Ptáte se, co z toho má? Nic. Hanebník jí líta za mladšíma. Fůů, aby toho nebylo málo, tak ještě chuděra ukrývá své tři děti (jedno z nich je tady mistra) u chůvy, která o ně pečuje. Filomena ale nestahuje v jejím případě sukni, když brod je ještě daleko a kuje plán, jak zaopatřit své syny a přitom se vdát za muže svých snů. Mise je to nesnadná, nikoli nesplnitelná. ()
"Kdo nemá srdce, nemůže dostat infarkt." Manželství je souboj muže a ženy, ve kterým mají na začátku oba přibližně stejný šance na vítězství, ale vždycky vyhraje žena. Třeba taková Filomena. Prostitutka se třemi nepřiznanými potomky. Jakou má taková holka šanci proti bohatýmu plnokrevníkovi Domenicovi? Tomu přece stačí zamrouskat knírem a Země se přestane otáčet. Jenže od chvíle, kdy Filomena rajcovně vystoupila z autobusu oknem, bylo jasný, že tohle nebude mít Domenico lehký. Já jsem se u toho tedy nijak zvlášť nepobavil, ale to neznamená, že by to nebylo skvělý. A taky mě zasáhla představa, jak asi dnes trpí alfasamec Edward Lewis pod dominantní nadvládou svý Pretty Vivian. ()
Já bych to viděl takhle, první polovina byla výtečná, s typicky italským humorem, druhá nudná, navíc Lorenka zde navíc vypadala hodně obstarožně, to nakonec trochu sráží mé konečné hodnocení..Spojení dvou hlavních představitelů bylo opět dobré ale Sicca měl lepší filmy, stejně tak již zmíněné hvězdné duo. Co se týče dabingu, tak u mě jasně vítězí ten prvotní Voska+Adamová, než ten novější Brabec+Žehrová ()
Galerie (47)
Zajímavosti (1)
- Remake argentinského muzikálu Filomena Marturano (1950). (džanik)
Reklama